Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-29, 00:33
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhiio
Shoo alla!
Jag hade tänkt börja sno cyklar och sälja och jag undrar om det finns ngn som har tips och kanske egna erfarenheter.
Jag behöver inte så mkt tips om hur man snor dom det är jag redan bra på men den biten med att sälja kan jag inget om.. är det bra att sälja på blocket ? eller kanske ngn annan sida eller på ngt annat sätt ? om man säljer på blocket vad ska man tänka på när det gäller namn nummer detaljer och sånt för att inte bli spårad så lätt. Borde man kanske skaffa en ny mobil med ett oregistrerat kontantkort som man bara använder till just detta.

Jag är tacksam för alla sorters tips när det gäller detta =) hoppas det finns några erfarna här som kan hjälpa mig
Troll !
Citera
2008-05-06, 18:48
Medlem
Kan nån förklara hur jag kan göra falska kvitton har tänkt att sälja en stulen cykel och så behöver jag ett kvitto men vet inte hur det ska se ut eller hur man gör falska kvitton
Citera
2008-05-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broman91
Kan nån förklara hur jag kan göra falska kvitton har tänkt att sälja en stulen cykel och så behöver jag ett kvitto men vet inte hur det ska se ut eller hur man gör falska kvitton

Beror ju på var du vill att cykeln ska vara "köpt". Ett tips är att köpa en kvittoskrivare, det är dock 18-årsgräns på dom.
Citera
2008-05-06, 22:50
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerator
Att det alltid ska finnas någon som ska hålla på och klaga. Vad folk vill göra för att tjäna pengar är väl upp till dem. Ingen skadas av att få sin cykel stulen. Ner med moraltanter!

Och till TS, det där med att sno cyklar och sälja går jättebra, men om du är ute efter riktiga pengar så råder jag dig att överge idén. Men du kanske bara hade tänkt tjäna ihop till lite lördagsgodis?

Om någon snor min cykel blir jag per definition av med sjutusen. Pengar som jag inte har lust att lägga ut igen. Du kanske tycker det är ok med att folk bryter sig in i bostäder med och snor allt som finns där? Ingen som skadas ju...

Man ska ge fan i andras egendom punkt.

Som någon annan nämnde så har de flesta nya cyklar bra lås som det krävs en del att bryta upp.

Äldre cyklar får man knappt något för så där krävs det så många att få ihop en slant att det knappast är värt det.
Citera
2008-05-06, 22:56
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Nä, man behöver ej heller bryta upp ett lås på gatan. Räcker med ett verktyg och du tar av hjulet och sedan snor ett framhjul från en annan och sedan har du en fullt fungerande cykel igen

Det är därför man låser genom både framhjul och ram. Om man är extra noga kör man ett lås på bakhjulet med.
Citera
2008-05-06, 23:30
Bannlyst
Citat:

Ungeman, är det inte 18-års åldersgräns på denna sida

OnT: Gjort sånt skit innan. Det levererar pengar, utan tvekan. Du kan lätt skaffa 18k i månaden, lätt. På att sno smart och ett lätt sätt. Det är inte så svårt. Om du skulle vatt lite mer än 18 bast så skulle du nog ha "ballsen" (Även om det inte är något bra att göra..) för att göra det uytan att behöva skriva en tråd på fb. Aja lycka till.
Senast redigerad av encap 2008-05-06 kl. 23:33.
Citera
2008-05-06, 23:32
Medlem
Frank Abagnales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhiio
Shoo alla!
Jag hade tänkt börja sno cyklar och sälja och jag undrar om det finns ngn som har tips och kanske egna erfarenheter.
Jag behöver inte så mkt tips om hur man snor dom det är jag redan bra på men den biten med att sälja kan jag inget om.. är det bra att sälja på blocket ? eller kanske ngn annan sida eller på ngt annat sätt ? om man säljer på blocket vad ska man tänka på när det gäller namn nummer detaljer och sånt för att inte bli spårad så lätt. Borde man kanske skaffa en ny mobil med ett oregistrerat kontantkort som man bara använder till just detta.

Jag är tacksam för alla sorters tips när det gäller detta =) hoppas det finns några erfarna här som kan hjälpa mig

Ge fan i andras cyklar jävla inavel.

Med tanke på ditt vokabulär och val av inloggningsnamn tippar jag på att dina fäder är utav utländsk härkomst.

Stick tillbaka!
Citera
2008-05-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Abagnale
Ge fan i andras cyklar jävla inavel.

Med tanke på ditt vokabulär och val av inloggningsnamn tippar jag på att dina fäder är utav utländsk härkomst.

Stick tillbaka!

Haha var det inte du som tanka och stack och undra om polisen skulle komma efter dig var det så svårt att fatta att det bara är att åka tillbaka och betala så jag undrar vem fan det är som är ett inavel^^? Men iaf så spelar det inte så stor roll för att det jag undrade var hur man kan göra falska kvitton. Och jag är 18 född 90/01/12.
Och jag har inte bara 1 cykel jag har några instoppade i mitt föråd i källaren och jag behöver kvitton till vissa annonser för vissa vill ju ha kvitton på cykeln och vissa bryr sig inte om kvittot Och vad jag gör på min fritid är väll min ensak eller? Och om jag åker fast så är det mitt problem och inte erat.
Senast redigerad av broman91 2008-05-07 kl. 01:42.
Citera
2008-05-07, 20:02
Medlem
Citat:
Och vad jag gör på min fritid är väll min ensak eller? Och om jag åker fast så är det mitt problem och inte erat.

Är ju inte alls bara din ensak, snor du min cykel drabbar det mig mycket hårdare än dig, Troll!
Citera
2008-05-07, 20:20
Medlem
Frank Abagnales avatar
Citat:
Haha var det inte du som tanka och stack och undra om polisen skulle komma efter dig var det så svårt att fatta att det bara är att åka tillbaka och betala så jag undrar vem fan det är som är ett inavel^^? Men iaf så spelar det inte så stor roll för att det jag undrade var hur man kan göra falska kvitton. Och jag är 18 född 90/01/12.
Och jag har inte bara 1 cykel jag har några instoppade i mitt föråd i källaren och jag behöver kvitton till vissa annonser för vissa vill ju ha kvitton på cykeln och vissa bryr sig inte om kvittot Och vad jag gör på min fritid är väll min ensak eller? Och om jag åker fast så är det mitt problem och inte erat.

Japp men jag åkte tillbaka dagen därpå och betalade för mig också.

Du är född 91, annars hade du inte haft ett sådant namn.

Stjäla cyklar? Snacka om att du tillhör skaran pöbel.
Citera
2008-05-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Abagnale
Japp men jag åkte tillbaka dagen därpå och betalade för mig också.

Du är född 91, annars hade du inte haft ett sådant namn.

Stjäla cyklar? Snacka om att du tillhör skaran pöbel.

Så om jag skulle heta broman11 så hade jag då varit född 1911?
Citera
2008-05-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabrizio
Är ju inte alls bara din ensak, snor du min cykel drabbar det mig mycket hårdare än dig, Troll!

Det är ju klart det är min ensak vad jag gör på min fritid eller är det din ensak om jag skulle sitta hemma och se på tv hela dagen eller? Men det är klart det drabbar dig om jag snor din cykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in