Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-09, 16:11
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Nej inte enligt mig, Def Leppard o Gary Moore har några rysare men inte lika många som Scorpions.

Ja Def Leppard är en god trea
Citera
2023-06-09, 16:41
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Ja Def Leppard är en god trea

courteney cox dailyrecords
Citera
2023-06-14, 23:15
  #363
Medlem
Såg Scorpions på Globen ikväll. De levererade en otroligt tight o mäktig show. De överträffade mina förväntningar på alla plan. Inte minst Klaus visade att hans röst fortfarande är att räkna med.

Grym setlist med bl a Bad Boys Running Wild, The Zoo, Make it Real för att nämna några...
Citera
2023-06-15, 18:12
  #364
Medlem
Geomeisters avatar
Letade upp gårdagens setlist!

Gas in the Tank
Make It Real
The Zoo
Coast to Coast
Seventh Sun
Peacemaker
Bad Boys Running Wild
Delicate Dance
Send Me an Angel
Wind of Change
Tease Me Please Me
Rock Believer
New Vision
Blackout
Big City Nights

Encore:
Still Loving You
Rock You Like a Hurricane


Rätt modig setlist ändå. Visst att de skipper 1970-talet utan Michael Schenker och Uli Jon Roth, men oväntat mycket nyare material ändå. De flesta liknande band kör med max två nya låtar.
Citera
2023-06-16, 00:26
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Letade upp gårdagens setlist!

Gas in the Tank
Make It Real
The Zoo
Coast to Coast
Seventh Sun
Peacemaker
Bad Boys Running Wild
Delicate Dance
Send Me an Angel
Wind of Change
Tease Me Please Me
Rock Believer
New Vision
Blackout
Big City Nights

Encore:
Still Loving You
Rock You Like a Hurricane


Rätt modig setlist ändå. Visst att de skipper 1970-talet utan Michael Schenker och Uli Jon Roth, men oväntat mycket nyare material ändå. De flesta liknande band kör med max två nya låtar.

Genomgående starka låtar!
Citera
2023-06-16, 07:48
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Såg Scorpions på Globen ikväll. De levererade en otroligt tight o mäktig show. De överträffade mina förväntningar på alla plan. Inte minst Klaus visade att hans röst fortfarande är att räkna med.

Grym setlist med bl a Bad Boys Running Wild, The Zoo, Make it Real för att nämna några...

Synd att man missade Scorpions, såg dem senast på annexet när det nu kan ha varit…. 2004 tror jag det var….? 🤔 Bad Boys Running Wild är en av mina absoluta favoritlåtar och frågar du mig så ingår Scorpions i min personliga the Big 5!!!
Citera
2023-06-16, 14:37
  #367
Medlem
Geomeisters avatar
Scorpions är idag ett av banden som rullat på längst. Sedan 1972 (räknar från debuten) och de stora namnen i banden börjar komma upp i rejäl ålder. Utan Klaus eller Rudolf lär bandet få "lägre status". Mikkey Dee är ju dock rätt ung fortfarande och kommer förhoppningsvis hoppa över till annat stort/halvstort band dagen då Scorpions tackar för sig.

Klaus Meine, 75 år.
Rudolf Schenker, 74 år.
Matthias Jabs, 67 år.
Mikkey Dee, 59 år.
Paweł Mąciwoda, 56 år.

Skulle varit kul och se de häromdagen. Jag har dock en känsla att de lär återvända minst en gång till. Scorpions har ju likt de allra största blivit mer av en maskin än något annat. Svåra att stoppa!
Citera
2023-06-16, 20:32
  #368
Medlem

Scorpions skulle kunna byta ut hela setlistan och den skulle vara minst lika grym. Angående 70- talsepoken så var den med Uli Roth på lead, de var stilmässigt annourlunda på den tiden (lika grymma dock) blir en viss stringens de fokuserade från Lovedrive och framåt. Tycker det är bra de kör en del nyare material eftersom Scorpions hållit en hög nivå även på äldre dagar. Albumkatalogen är enastående.

I en perfekt värld hade jag gärna sett Don´t Stop At the Top, The Game of Life, No Pain No Gain, We were Born to Fly, ja listan kan göras hur lång som helst i stället för Gas In The Tank, Tease me Please och Big City Nights.
Citera
2023-06-16, 21:30
  #369
Medlem
Adelaides avatar
Har sett Uli lira i en liten klubb en gång. Det var magiskt. Hade gärna sett Scorpions minst en gång också även om de aldrig kommer släppa en bättre skiva än In Trance.
Citera
2024-01-09, 23:28
  #370
Medlem
Rosenkreutzares avatar
James Kottak är död nu. Tråkigt att höra.

https://blabbermouth.net/news/former...tak-dead-at-61
Citera
2024-01-10, 02:15
  #371
Medlem
Geomeisters avatar
Vila i frid James Kottak.

Trummisen som spelat flest år med Scorpions utav alla trummisarna de haft.

61 år också? Alldeles för tidigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback