Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-10-03, 13:59
  #25
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet
...även enligt lag...

Seriös eller? haha
Citera
2010-10-08, 23:41
  #26
Medlem
flummbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLagret
Vart är stället?

Var det radioaktivt ämne i lådan ?

Det är ju bara en intensimeterprovare, o de innehåller ju bara lite Cesium ju..

Om mätarn innehåller Cesium, kasta den i badkaret hemma givetivis fyllt med vatten och iakktag reaktionen.
Citera
2010-10-09, 00:14
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummbullen
Om mätarn innehåller Cesium, kasta den i badkaret hemma givetivis fyllt med vatten och iakktag reaktionen.


Med tanke på att personen i fråga inte vet hur mycket cesium föremålet innehåller så kan det väl gå ganska bra mycket åt helvete då cesium reagerar jävligt kraftigt när det kommer i kontakt med vatten.
Citera
2010-10-09, 10:41
  #28
Medlem
iKakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Eh, ta upp dom och gå till polisen, fan vilken skön situation om en random kille bara går in från gatan med en gammal låda där det står radioaktiv på och säger att han hittade skiten!

Detta
Jag hade lätt gjort det
Citera
2010-11-14, 20:24
  #29
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waq
Seriös eller? haha

Självklart.
Citera
2010-11-19, 17:12
  #30
Avstängd
MYSTERiONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Eh, ta upp dom och gå till polisen, fan vilken skön situation om en random kille bara går in från gatan med en gammal låda där det står radioaktiv på och säger att han hittade skiten!
hehe det hade varit skoj
Citera
2010-11-20, 01:51
  #31
Medlem
Ring tillverkarna och rapportera ditt fynd. Om dom var låsta så antar jag att materialet fortfarnade är kvar där.
Citera
2010-11-20, 23:22
  #32
Medlem
Eller så ringer någon av er upp företaget, så blir det ett sjukt pådrag så kollar dom upp ts ip och stormar hennes hus...

Skulle kunna hända, om du inte ringer själv.. TS
Citera
2010-11-22, 23:06
  #33
Medlem
skeggets avatar
Jag hade tagit med mig lådorna hem, försökt montera ned dem utan att skada dem. Undersökt innehållet, om jag funnit något som man ej bör ha hemma hade jag experimenterat med det och sedan slängt det...eller ring Atomenergi AB och sagt att jag har grejer de kanske vill ha.

Men troligtvis är lådan tömd och fylld med annat skrot för att sedan låsas igen. Jag menar, hur många är det inte som "råkar" få med sig ammo-lådor hem från värnplikts/hemvärnsövningar?
Citera
2010-11-23, 02:12
  #34
Medlem
PsychoactiveOils avatar
tejpa fast en tennisboll fylld med svartkrut o sprid de radioaktiva ämnena vidare!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback