2010-09-27, 13:58
Bannlyst
Maskerade män rånade guldsmed i Göteborg

Tre maskerade män rånade en guldsmedsbutik på Linnégatan i Göteborg vid lunchtid på måndagen.
De försvann sedan i en vit VW Passat.

Läs mer:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.215...med-i-goteborg
Citera
2010-09-27, 14:04
Medlem
Hur mycket pengar/smycken kom dom över ungefär? Vad var det för etnicitet på grabbarna?
Citera
2010-09-27, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork
Hur mycket pengar/smycken kom dom över ungefär? Vad var det för etnicitet på grabbarna?
Jag har svårt att tro att guldsmeder förvarar guld i butikerna. Jag vet en butik där man kan plocka smycken med handen och springa därifrån men det är förmodligen mässing eller dylikt.
Citera
2010-09-27, 14:07
Medlem
TarmTomtes avatar
Vad fan är det som händer i den här jävla stan?... Mord, försvunna människor och allsköns jävelskap! Eller är det bara möten mellan människor?...
Citera
2010-09-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComandateRosa
Jag har svårt att tro att guldsmeder förvarar guld i butikerna. Jag vet en butik där man kan plocka smycken med handen och springa därifrån men det är förmodligen mässing eller dylikt.

Står ju i artikeln:
Citat:
Rånarna ska ha kommit över guldsmycken.
.
Citera
2010-09-27, 14:19
Bannlyst
Det är lite vagt formulerat "ska ha kommit över".. Reportern vet lite om det rör sig om guld.
Citera
2010-09-27, 14:32
Medlem
Nån som har koll på vilken butik det var? finns flera på Linné. Har 2 ringar att hämta ut hos en av dem...
Citera
2010-09-27, 14:40
Bannlyst
Om du hämtar ut ringarna hos guldsmeden mittemot Hagabion så kan du kolla snett ned i skyltfönstret och se att det saknas glasruta. Detta kan ha blivit åtgärdat eftersom jag tipsade en tjackpundare om det.
Citera
2010-09-27, 15:04
Bannlyst
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-pa-linnegatan

Guldsmed rånad på Linnégatan
Citera
2010-09-29, 00:08
Medlem
nedboys avatar
Kan det vara samma rånare som förra gången?

Någon som kan säga var på linnégatan guldisen ligger?
Citera
2010-10-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork

Såg en video på expressen igår, det var tre rånare och två av dom bar rätt stora bags som såg både tunga och fullproppade ut, den tredje bar på något litet plus pistol. Dom hade inte så bra timing, den första rånaren sprang ut några sekunder innan dom två andra, han krockade med två väktare. Han kom dock undan eftersom dom två andra rånarna kom efter några sekunder och pistolhotade väktarna som genast tog upp händerna i luften

lyckades förresten hitta videon igen:
http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...fter-guldranet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in