Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-09-28, 00:15
Medlem
Schampoflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Och där stod det väl att hon ringde från vagnen? Dessutom ska man inte överskatta dessa kameror dom är inte mkt till hjälp.
Gjorde det?
Citera
2010-09-28, 00:16
Medlem
Det är väl egentligen inte helt klargjort huruvida hon åkte vagnen till Länsmansgården eller ej.
Det kan ju faktiskt vara så att hon blivit intvingad i en bil.
Och att hon senare blivit ev våldtagen i bilen eller körd till länsmansgården.
och sedan blivit dumpad bakom vårdcentralen strax ovanför hållplatsen.
Med all säkerhet av en man.

Vi män är ju som bekant rätt farliga statistiskt sätt.

Personligen så tar jag illa vid mej av att se hur unga män inte bara förstör sina egna liv.
Utan att dom dessutom tar andras.

Frågan är varför just vi män är överrepresenterade i all brottslighet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hur nära från fyndplatsen går spårvagnarna? Om kroppen är väldigt illa skadad så skulle man ju kunna tänka sig att hon blivit överkörd. Nåt som iofs inte behöver utesluta brott.

Ca 60-100 meter ungefär vill jag säga om nu beskrivningarna stämmer. Men, det är är trappor upp från spårvägen till gångvägen. Och sen ytterliggare en trappa upp till stora vägen/gatan. Det är alltså ett "dike" som gångvägen ligger mellan gata och skog. Därför syns inget om någon kommer körande på vägen.
Citera
Medlem
Ostkupas avatar
Nu ska jag slaga.

Jag vill vakna till rubrikerna : "3 misstänkte gripna för mord på försvunna Elin Krantz"

Snälla, låt mig göra det.
Citera
Bannlyst
Vad vet vi om offret?
Har hon ett skumt förflutet?
Vad gjorde hon i Götet?
Citera
2010-09-28, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Men att vagnen skulle vara såpass tom att man ens kan knivhota någon redan vid Gropegårdsgatan där hon skulle av?

Jag bor i Biskopsgården och nattvagnarna är aldrig tomma. Jag har aldrig varit med om det iaf, det är snarare som att det knappt finns sittplats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjärilsbalsam
Forskningen om övervakning och brott visar att kameraövervakning inte motverkar brottslighet. Däremot känner sig potentiella brottsoffer tryggare i övervakade områden, och brott klaras lättare upp. UPPREPAR: kameror motverkar inte brott.

Givetvis... då skulle ju kameror botar dumhet... vilket de inte gör.

I så fall är det ju bara att kameraövervaka somalier så blir de alla nobelpristagare.

Nej... men det är viktigt att folk som begår brott åker fasst och staffas annars tappar de laglydiga människorna tron på samhället... och då får vi en mycket farlig situation.
Citera
Medlem
David Pruttons avatar
Vad var hennes hemadress förresten?
Vet bara hon skulle hoppa av på Gropegårdsgatan?
Citera
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannulf
Min flickvän åkte just den vagnen med en vän och de såg inget speciellt.
En annan teori kan vara att hon blivit stoppad och inföst i en bil när hon gått av. Det är ganska mycket vägar där.
Intressant, så du säger alltså att din Flickvän är ett vittne till att Elin var på vagnen, hon såg alltså henne?
Citera
2010-09-28, 00:19
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
"Kroppen ligger så till att den inte går att identifiera"
Vad menar dom? Är det så jävla illa?
Kroppen behöver inte vara sargad eller ha ett sönderslaget ansikte, det kan helt enkelt vara ordagrant. Den ligger så att den inte går att identifiera, t.ex. ansiktet neråt och att de inte kan komma tillräckligt nära utan att först säkra bevis i kroppens närhet. Eller något liknande.
Citera
2010-09-28, 00:19
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Forever
Vad vet vi om offret?
Har hon ett skumt förflutet?
Vad gjorde hon i Götet?

Vad får dig att tro att offrets bakgrund skulle leda fram till motiv och GM?

Hon bor/bodde där….
Citera
2010-09-28, 00:20
Bannlyst
Om hon nu skulle somnat, varför skulle hon bara vaknat helt plötsligt vid just Temperaturgatan? Vad ni nog missat är att det är en hållplats till efter temepraturgatan, och sedan vänder vagnen där och åker tillbaka.

Då höjer det nog sannolikheten att GM skulle vara på vagnen för att få EK att följa med ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in