Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-23, 15:28
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Enligt FUP:en så begick han och dömdes för flera brott i USA och då undrar jag hur han fick uppehållstillstånd här i Sverige?? Görs inga bakgrundskontroller??

Att han hade fru och barn, alla svenska medborgare, i Sverige var viktigare att ta hänsyn till om jag minns rätt.
Citera
2011-03-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Han säger i konstruktionsvideon hur han hör några prata vid BP.

Igår när jag gick vid BP så stod det ca sex-sju personer och pratar med varandra där nere, de står precis där han pekade att han sett alltihop. Jag gick samma väg som han gick och hörde inte en enda person, jag blev chockad att det var så många som stod där just då fö5r jag skulle tända ljus och jag märkte dem inte förrän jag kom fram till "staketet" som är ovanför slänten.
Det var inga störningar så som bilar eller något när jag gick där, kom gående med min hund och vi gick bara tvärs över gatan utan att behöva tänka på om de var någon trafik. Inte ett ljud hördes.

Jag förstår om han hade hört skrik, men prat?
Brukar man vända tillbaka av ren nyfikenhet när man mitt på morgonen vaknar på en bänk och hör folk prata.
Löjlerier.

Bara om du har druckit och det snurrar i skallen på dig, då vill man bara lägga sig ner. Spelar ingen roll vart man befinner sig.
Citera
2011-03-23, 15:40
Medlem
Sigurd.Neros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Han säger i konstruktionsvideon hur han hör några prata vid BP.
Jag förstår om han hade hört skrik, men prat?
Brukar man vända tillbaka av ren nyfikenhet när man mitt på morgonen vaknar på en bänk och hör folk prata.
Löjlerier.
Jag tänkte också på det när jag såg rekonstruktionen. Brottsplatsen är en bra bit bort och dessutom en ordentlig bit neråt från bänkens nivå, så om "the real killers" inte stod och gapade med megafon finns i princip ingen chans öht att han hört ett dugg. Sen säger han att han somnar på bänken och sitter där i en timme, men telefonsamtalet med hennes skrik rings knappt tjugo minuter efter att de klivit av spårvagnen.

Visst kan tio minuter kännas som en timme när man är full och dum, men frågan är hur full han egentligen kan vara med tanke på att han haft falköron som lyckats höra männen, att han lyckas kliva över ett räcke och ta sig ner för den branta slänten, gå fram till brottsplatsen och både försöka få liv i Elin och ha sinnesnärvaro nog att leta efter hennes mobil och sen dessutom springa som en gasell uppför backarna samtidigt som hans kläder flyger av plagg efter plagg och till sist lyckas övertyga "the real killers" att dom ska lämna honom ifred.

Slutsats: EY är lika trovärdig som O.J. Simpson och Mats Alm.
Senast redigerad av Sigurd.Nero 2011-03-23 kl. 15:52.
Citera
2011-03-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Jag kommer inte ihåg vilken sida det är i FUP. Men det är där dem förhör vittnet som har sett EY dagen efter runt BP.

Det är just den här biten som jag reagerade på. Det är en kvinna som säger att hon såg EY och hans kompis titta sig omkring som om dom letade efter någonting. Det var just när jag läste det där som det gick upp för mig att han inte visste att EK var död.

Da har du sett feil. Dagen etter var EY ikke ute ifølge fup. (søndag)
Citera
2011-03-23, 16:05
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Om det nu är som så att han är en bestialisk våldtäksman och mördare. Han var tillbaka på BP tillsammans med sin kompis dagen efter för att leta efter EK. Det finns vittnen som har sett honom dagen efter och sett att han såg sig omkring på BP tillsammans med sin kompis som om dom letade efter någonting. Han visste inte att hon var död.

Är det någon här inne som har läst "To kill a mockingbird"?

Jo jag har läst den.

Du får gärna förklara hur en skönlitterär bok är relevant i det här fallet.
Citera
2011-03-23, 16:09
Bannlyst
[quote=Sigurd.Nero]Jag tänkte också på det när jag såg rekonstruktionen. Brottsplatsen är en bra bit bort och dessutom en ordentlig bit neråt från bänkens nivå, så om "the real killers" inte stod och gapade med megafon finns i princip ingen chans öht att han hört ett dugg. Sen säger han att han somnar på bänken och sitter där i en timme, men telefonsamtalet med hennes skrik rings knappt tjugo minuter efter att de klivit av spårvagnen.

Visst kan tio minuter kännas som en timme när man är full och dum, men frågan är hur full han egentligen kan vara med tanke på att han haft falköron som lyckats höra männen, att han lyckas kliva över ett räcke och ta sig ner för den branta slänten, gå fram till brottsplatsen och både försöka få liv i Elin och ha sinnesnärvaro nog att leta efter hennes mobil och sen dessutom springa som en gasell uppför backarna samtidigt som hans kläder flyger av plagg efter plagg och till sist lyckas övertyga "the real killers" att dom ska lämna honom ifred.

Slutsats: EY är lika trovärdig som O.J. Simpson och Mats Alm.[/QUOTE
alltså kommer han bli frikänd eftersom bägge herrar lyckades med det.
Citera
2011-03-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Nej, snarare lättare. Så fort en psyksjuk anses vara i tillräckligt frisk för att klara av en utvisning så blir de utvisade. Och saknas möjlighet till sluten psykvård i henlandet så släpps de fria.

Men tror knappast han får vård, han har inte visat några som helst tecken på att vara sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Tyvärr har han ju de.. i den lilla sinners underökningen som gjorts.. så befaras de att han har en stor allvarlig störning Men detta är vad skvallerblaskorna skrivit.. har ej läst något om de i FUPn vilket borde stå där tycker jag..

http://gt.expressen.se/nyheter/1.234...-psykiskt-sjuk

Förstår inte varför du sitter och trycker ut massa text från tidningarna som du själv kallar skvallerpresssen, aftonhoran med mera för att sedan oroa dig. Här har du i stort sett hela fup:en, du har videoövervakningar och du har kunnigt folk. Varför då ens bry sig om vad tidningarna skriver? Kolla runt efter fakta och bilda dig en egen åsikt istället för att ta tidningarnas ord för sanning. Tror det blir bättre så.

En sk. paragraf-7 undersökning (det du kallar liten sinners undersökning, som tidigare kallades för liten rättspsykiatrisk undersökning) har ingenting med förundersökningen att göra, utan är till för rätten när straff skall utdömas. Den gör varken till eller från eftersom om vård ska bli aktuellt kommer en utökad undersökning sk. rättspsykiatrisk undersökning (RPU) genomföras. Tips: http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4...ers%C3%B6kning

Min personliga uppfattning är att synen på rättspsykiatrisk vård är allmänt snedvriden bland svenska folket. Majoriteten av de som döms till rättspsykiatrisk vård får det avsevärt längre än vad de skulle suttit i fängelse. Personligen har ingenting jag läst hittills om EY fått mig att tro att det finns belägg för att döma honom till rättspsykiatrisk vård, men det är bara vad jag anser, kvällstidningarna lär ha en annan synpunkt, för att i nästa text ha ytterligare en synpunkt, det är så de fungerar.
Citera
2011-03-23, 16:13
Medlem
Irrblossas avatar
Jag blir så ledsen...

Köpte pappervarianten av Expressen idag, då framsidan pryddes av en bild på den MISSTÄNKTE serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson, vars rättegång pågår för tillfället. Tänkte att då MÅSTE det finnas en bild på Tadele också. Jag MÅSTE bara köpa tidningen för att få se att dom faktiskt tar upp detta fall också, då det är minst lika relevant om inte mer, eftersom EY:s misstänkta eskapader slutade i mord. Döm om min förvåning när jag inte hittar en enda liten notis om denna pågående rättegång! Absolut nada, inte ens en pixlad bild...inte ens en bildlös notis!

Jag blir så ledsen, nog förtjänar Svenska folket en uppdatering i vad som händer i denna rättegång, den är ju lika aktuell som Niklas rättegång!

Eftersom jag inget får veta, kan någon som bevittnat rättegången IRL uttala sig lite mer om hur det framskrider? Vissa tidningar tar väl upp det, men jag vill veta hur det går utan förskönande omskrivningar...?
Citera
2011-03-23, 16:15
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Bara om du har druckit och det snurrar i skallen på dig, då vill man bara lägga sig ner. Spelar ingen roll vart man befinner sig.

Är man så full att det snurrar hejdlöst, lär man inte vilja gå tillbaka för man är nyfiken, man borde vilja gå hem.

Det är ett så onaturligt läge han ställt "de två männen" och kvinnan på, han borde möjligtvis sett dom redan långt innan, när han kommer gående från bänken om detta stämmer.
Ska gå förbi och kolla det sen, svårt att uttala sig om det när man inte vet exakt.
Men om dom släpat upp en tjej i höga klackar upp dit så lär det synas, för det är inte lättaste stället att gå på och om man väljer att våldföra sig på någon där så är risk för vittnen väldigt stor. Helt omöjligt att missa den plats.
Citera
2011-03-23, 16:15
Medlem
Sigurd.Neros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
alltså kommer han bli frikänd eftersom bägge herrar lyckades med det.
Det är vad jag är rädd för, ja. Trots att det är ovanligt så bevisar ju dessa fall att "alla" kan vara helt säkra på att den åtalade är skyldig, men att god fantasi i kombination med inte helt glasklara bevis kan fria en mördare.
Citera
2011-03-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billywillie
Da har du sett feil. Dagen etter var EY ikke ute ifølge fup. (søndag)

Sidan 522 i FUP , Sanita Sabic heter vittnet som har sett EY och hans kompis på måndags morgonen, alltså dagen efter.

Kan det vara så att han letade efter någonting som han hade tappat under överfallet, var det någon som frågade. Men varför kom han isåfall inte tillbaka på eftermiddagen för att leta efter det han hade tappat och istället dagen efter. Det var efter att han hade sett bilden på den försvunna kvinnan som han kom tillbaka med sin kompis.
Citera
2011-03-23, 16:26
Medlem
om man utgår från att brottet begicks lördag natt, borde söndagen vara dagen efter och inte måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in