Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-23, 14:28
Medlem
Gazaremsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Enligt FUP:en så begick han och dömdes för flera brott i USA och då undrar jag hur han fick uppehållstillstånd här i Sverige?? Görs inga bakgrundskontroller??
Tydligen inte, vore väl rasistiskt att begära att en som söker permanent uppehållstillstånd ska behöva visa utdrag ur straffregistret i sitt hemland eller senaste land han/hon varit bosatt i.
"Alla ska med" vet du väl?

Edit: Tack roxy-74 för en bra summering av horungens lögn-historia. Hoppas på full pott: Livstid fängelse + livstids utvisning! Hoppas också att personalen på häktet ägnar sig åt att pissa och spotta i hans mat dagligen!
Senast redigerad av Gazaremsan 2011-03-23 kl. 14:35.
Citera
2011-03-23, 14:29
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Som sagt....

Hur kommer det sig tror ni att det inte finns något spår av blod vare sig på BP eller FP?! Om EK fått krosskador i ansiktet så lär det väl blöda en hel del... i fallet Nancy som också blev brutalt mördad så var det ju pölar av blod kring brotts- och fyndplats!

Jag misstänker att det var en del blodspår, men en del kanske kan absorberas av marken eller GM och BO´s kläder och hår? Smådjur hade ju även varit framme på Elin och kanske lapat i sig blod, hur vidrigt det än må låta? Nancy fick väl en halsartär avskuren och då pumpas blod ut rejält, men tror att Elin mest hade "inre blödningar".

Om nån som lusläst FUP´en vet mer än mig kring detta så är dom välkomna att korrigera mina antaganden.
Citera
2011-03-23, 14:39
Medlem
zamiocs avatar
[quote=sleipner8]
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc

Ot, konstigt de blir när man citerar nu.. du citerade mig men robertkarlssons namn står över citatet..

Nej nej går inte att bortförklara eller försköna Ey för att han va litenn.. vi släpper de där.. denne som kommer med dessa påstående snackar bara dynga!

Precis. Vi släpper det.

Jag har kört vidare på ekvationen och oavsett samtal ect. Så är EY ensam gärningsman, gömmare och allt där till. Enda andra gärningsmannen skulle kunnat varit Samy(hette han?) men där är bara förhör och ingen mer djupare undersökning och icke sannolikt då enda kontakten de skulle haft efter mordet var 06:12 och samtalet fördes 04:57 till strax över.
Ser Yohannes som ensam i hela händelsen från start.
Citera
2011-03-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Vilken sida i FUP finns de vittnen?
Om han begravt henne under en massa stenar så borde han väl utgått ifrån att hon är död?

Jag kommer inte ihåg vilken sida det är i FUP. Men det är där dem förhör vittnet som har sett EY dagen efter runt BP.

Det är just den här biten som jag reagerade på. Det är en kvinna som säger att hon såg EY och hans kompis titta sig omkring som om dom letade efter någonting. Det var just när jag läste det där som det gick upp för mig att han inte visste att EK var död.
Citera
2011-03-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Jag kommer inte ihåg vilken sida det är i FUP. Men det är där dem förhör vittnet som har sett EY dagen efter runt BP.

Det är just den här biten som jag reagerade på. Det är en kvinna som säger att hon såg EY och hans kompis titta sig omkring som om dom letade efter någonting. Det var just när jag läste det där som det gick upp för mig att han inte visste att EK var död.

Han kan inte ha letat efter något han tappat under överfallet då?
Citera
2011-03-23, 14:59
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktoiden
Som vi påpekat flera gånger så har ingen sagt att han SER BP, han HÖR oväsen därifrån och går dit för att titta.

Det har du rätt i, minns att jag läst det nu när du skriver det.

Nu handlar det ju om minuter. Vittnet som tittade ner mot rondellen borde sett en man vid rondellen, ovanför/vid BP, han tittade väl ut när skriket precis tystna? svårt att säga tidpunker här eftersom EY säger att han somnat.
Om det stod fyra personer hade han väl reagerat på det eller som i EY´s historia han blev jagad över rondellen.
Citera
2011-03-23, 15:00
Medlem
Grandiosos avatar
Tre vittnen vägrar vittna om den misstänkte sitter i rättsalen. Däribland väninnan som var med
Elin på den sista spårvagnsfärden.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.237...ren-ar-i-salen
Citera
2011-03-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Han kan inte ha letat efter något han tappat under överfallet då?

Det är möjligt. Allt handlar om ifall man ska tro på honom eller inte. Och det som avgör det är just ljudbandet, vittnena som säger sig ha hört möjligen EK säga "Du kan väl släppa mig" på svenska när han pratade med honom på engelska på spårvagnen. Det är så många detaljer här.
Citera
2011-03-23, 15:18
Bannlyst
Citat:
Om det nu är som så att han är en bestialisk våldtäksman och mördare. Han var tillbaka på BP tillsammans med sin kompis dagen efter för att leta efter EK. Det finns vittnen som har sett honom dagen efter och sett att han såg sig omkring på BP tillsammans med sin kompis som om dom letade efter någonting. Han visste inte att hon var död.

Är det någon här inne som har läst "To kill a mockingbird"?
Han kan letat efter saker som binder honom till platsen.
Citera
2011-03-23, 15:21
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:
Det är möjligt. Allt handlar om ifall man ska tro på honom eller inte. Och det som avgör det är just ljudbandet, vittnena som säger sig ha hört möjligen EK säga "Du kan väl släppa mig" på svenska när han pratade med honom på engelska på spårvagnen. Det är så många detaljer här.
Va? Vart finns det ljudbandet i FUP?
Citera
2011-03-23, 15:24
Medlem
Trollsvanss avatar
Han säger i konstruktionsvideon hur han hör några prata vid BP.

Igår när jag gick vid BP så stod det ca sex-sju personer och pratar med varandra där nere, de står precis där han pekade att han sett alltihop. Jag gick samma väg som han gick och hörde inte en enda person, jag blev chockad att det var så många som stod där just då fö5r jag skulle tända ljus och jag märkte dem inte förrän jag kom fram till "staketet" som är ovanför slänten.
Det var inga störningar så som bilar eller något när jag gick där, kom gående med min hund och vi gick bara tvärs över gatan utan att behöva tänka på om de var någon trafik. Inte ett ljud hördes.

Jag förstår om han hade hört skrik, men prat?
Brukar man vända tillbaka av ren nyfikenhet när man mitt på morgonen vaknar på en bänk och hör folk prata.
Löjlerier.
Citera
2011-03-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Va? Vart finns det ljudbandet i FUP?

Det ljudbandet finns i skallen på A som ska vittna nu. A kan väl få höra EY`s röst så får man se om han känner igen hans röst från bandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in