Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-08, 09:08
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Nej vi får hoppas på att mina tankar inte stämmer!!
Usch ja hemska tanke tänk om de inte håller i rätten
Å ett annat hemskt senario är att han är sinnessjuk.. då får han vård å har själv jobbat med sånt klientel så vet hur den "vården" funkar!
han sitter inlåst några veckor bara.. å sköter han sig sen kan han få permis ganska fort

Döms han vård för mordet på Elin OCH den ev våldtäkten som skedde tidigare i år så lär han inte vara ute så fort.... Kan ju också få vård med särskild utskrivningsrätt och då tar det längre tid med...

OM han har jobbat med såna personer, så är det väl inte omöjligt att han prata sig fri i en sån utredning och döms han då till fängelse får vi hoppas på livstid!
Citera
2010-10-08, 09:10
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle
"Har sökt bostadsbidrag 2010-09-17, med Makeda Girma.
Bor i hyrd bostad. Hyra: 4 545 kr/mån. Objektnr: 023-00437.
Våning 3. 65.2 kvm. Avtalstid: from. 2008-08-01 tills vidare."

http://kriminalblogg.se/?cat=3

Söker två personer bidrag på en hyra om 4500 kr så lär de ju inte ha så fett ställt.

Jag som ensamstående hade en hyra på närmare 5 500 kr och jag fick ca 1000 kr i bostadsbidrag och hade inte en så stor inkomst.

Studerar han på Komvux så har han ju en bidragsdel... Dock vet jag inte hur mkt det rör sig om i pengar.
Citera
2010-10-08, 09:12
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Döms han vård för mordet på Elin OCH den ev våldtäkten som skedde tidigare i år så lär han inte vara ute så fort.... Kan ju också få vård med särskild utskrivningsrätt och då tar det längre tid med...

OM han har jobbat med såna personer, så är det väl inte omöjligt att han prata sig fri i en sån utredning och döms han då till fängelse får vi hoppas på livstid!
Om han har jobbat med sånna har jag svårt att tro,, menade att jag har gjort de.
Riktigt kusligt när man vet vad de har gjort å sen ser dom ute
Så hoppas han är"frisk" på sätt å vis!
Citera
2010-10-08, 09:12
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLopez
man borde göra som i gamla hitler tyskland, ställas inför en domstol, han döms till döden, sen 2 timmar senare hängs han i nåt fängelse, varför dra ut på det liksom.

det kanske inte låter så civiliserat men om han nu är skyldig, va det så civiliserat av honom att döda elin.

Öga för öga, tand för tand.

det är enda sättet att upprätthålla lag och ordning i ett samhälle

Jag ska inte säga att jag är för dödsstraff, men i de fall det är en person som inte är född i Sverige så tycker jag gott och väl att den personen kan få tillbringa sitt straff i sitt hemland.... Att sitta i fängelse i Ethiopien är nog ingen höjdare jämfört med Sverige... och jag tror inte att såna här brott ses med så blida ögon där heller...
Citera
2010-10-08, 09:13
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Om han har jobbat med sånna har jag svårt att tro,, menade att jag har gjort de.
Riktigt kusligt när man vet vad de har gjort å sen ser dom ute
Så hoppas han är"frisk" på sätt å vis!

Ja, om man nu kan vara frisk och begå såna här brott
Citera
2010-10-08, 09:17
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Ja, om man nu kan vara frisk och begå såna här brott
ja du....de går tydligen.
Vet du om någon gjort en ny sammanfattning de senaste??
Citera
2010-10-08, 09:20
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
ja du....de går tydligen.
Vet du om någon gjort en ny sammanfattning de senaste??

Ja, att de sluppit vård är en sak, men det betyder inte att dom är friska

Nej har inte sett nån sammanfattning på ett tag... Den senaste borde ju ligga i första inlägget, om inte så nästa som kommer bör läggas dit..
Citera
2010-10-08, 09:23
Medlem
RaraAviss avatar
Klart att man inte är frisk om man begår ett sånt här brott... men det ska ganska mycket till för att bli dömd till rättspsykiatrisk vård. Jag är säker på att det bli finkan.
Citera
2010-10-08, 09:28
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seamoonstar
En liten parentes, men men... Om man gör en sökning på Google Bilder på namnet "Tadele Ephrem" kommer det upp en bild i i tredje och sista raden av bildträffar (nästsista bilden) på en kille som jag tycker är väldigt lik E.Y. De har nästan samma namn dessutom. Bilden ligger på en etiopisk blogg och man måste scrolla ner en bra bit för att komma till inlägget fr mars 2010.
Tydligen ska denne look-alike ha varit inblandad i ett kidnappningsförsök av en bankchef i Maryland, USA. Nu är det ju inte samma kille som i Elin-mordet, men han är extremt lik E.Y eller vad tycker ni?
Personen på bilden heter Tadele och är svart etiopier, men det är väl enda likheten. Hans förnamn är Yosef. Eftersom du har sökt på "tadele ephrem" utan citationstecken omkring får du upp alla sidor där dessa båda namn förekommer, även om de inte förekommer tillsammans. Sök hellre på olika kombinationer av några eller alla EY:s tre namn (även i omvänd ordföljd och med citationstecken omkring) så kanske du hittar något. Du kan också titta på olika myndighetssajter i Alexandria, Virginia (eller Addis Abeba i Etiopien), och se om det kan ge något. I mitt yrke har jag många gånger sökt och hittat uppgifter om enskilda personer på det viset och även kunnat spåra rättsfall, domar, dödsfall, anhöriga etc.
Senast redigerad av Pethrus 2010-10-08 kl. 09:59.
Citera
2010-10-08, 09:41
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Personen på bilden heter Tadele och är svart etiopier, men det är väl enda likheten. Hans förnamn är Yosef. Eftersom du har sökt på "tadele ephrem" utan citationstecken omkring får du upp alla sidor där dessa båda namn förekommer, även om de inte förekommer tillsammans. Sök hellre på olika kombinationer av några eller alla EY:s tre namn (även i omvänd ordföljd) så kanske du hittar något. Du kan också titta på olika myndighetssajter i Alexandria, Virginia (eller Addis Abeba i Etiopien), och se om det kan ge något. I mitt yrke har jag många gånger sökt och hittat uppgifter om enskilda personer på det viset och även kunnat spåra rättsfall, domar, dödsfall, anhöriga etc.
har du sökt efter "vår" EYT????
Citera
2010-10-08, 10:13
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.Hatt
Den korta videosekvensen visar varken att EK charmas av EY eller att hon finner honom obehaglig. En förklaring till varför hon inte stiger av vid sin HP utan fortsätter resan och stiger av vid hans HP skulle dock kunna vara att hon är intresserad av honom.
Om EK hade kommit och satt sig bredvid mig och varit glad och trevlig så hade jag nog inte hoppat av för att gå hem till min syster och sova utan fortsatt för att se vad som skulle hända. Hade hon sedan frågat om jag ville följa med henne hem och titta på hennes etsningar och erbjudit sig att bjuda på frukost så hade jag garanterat tackat ja. Så varför skulle inte EK kunnat göra likadant? Alla EY's bekanta anser ju att han är en trevlig person.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hm.
Jag har i flera inlägg skrivit att jag för min del inte tror att de gick iväg för att ha lite kul.
Istället har jag opponerat mig lite grann över att ett antal skribenter nästan har blivit personligt förolämpade av bara tanken på att just Elin skulle vilja ha sex med en neger. Ursäkta ordvalet - jag brukar inte använda det ordet annars men här förstärker det min beskrivning av ett antal av trådens inlägg.

Då invänder jag att varför skulle hon inte vilja det? Vad är det som säger att Elin bara höll sig till vita killar? Vad är det som säger att inte Elin skulle kunna tänka sig att idka sex med en tillfällig bekantskap? Det är ju inte alls ovanligt att människor som aldrig har träffats förr har sex efter en mycket kort bekantskap, särskilt under en krogkväll.

Återigen - jag tror inte att det har varit så i det här fallet, men möjligheten måste ju kunna diskuteras utan att vissa går i taket av indignation.
Jag är övertygad om att polisen undersöker den möjligheten. Jag är också övertygad om att de undersöker om Elin och EYT har stött ihop tidigare eller rentav känner varandra lite grann. Det vore närmast tjänstefel om de inte gjorde det. Alla möjligheter måste ju undersökas.

Det har postats ett ofantligt antal inlägg där tonvikten är på att det just en neger som misstänks ha mördat henne. Att det måste ha varit extra hemskt för Elin att bli antastad, misshandlad och mördad av en neger. Jag kan tänka mig att det hade varit exakt lika hemskt för henne om det hade varit en vit man.

Två bra inlägg i denna annars så fördomsfulla tråd. Om vi tittar rent krasst på vad vi har och vet, så pekar det ju i viss riktning. Vi kan inte heller utesluta att Elin o GM är flyktigt bekanta sedan tidigare.
Citera
2010-10-08, 10:18
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
har du sökt efter "vår" EYT????
Nej, det har jag inte hunnit göra. Det är ganska tidskrävande att söka på det här viset, men nätet är fullt av dokument (offentliga handlingar av olika slag, notiser i lokalpress, kyrkoblad med begravningsreferat, köp-och-sälj-annonser, insändare osv), så om en viss person över huvud taget finns omnämnd någonstans så hittar man honom/henne oftast. Senast sökte jag en person i samband med en planerad skolskjutning på andra sidan jorden och hittade vederbörande på ett debattforum om dataspel. Men det krävs som sagt både tid och envishet.
Senast redigerad av Pethrus 2010-10-08 kl. 10:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in