Citat:
Ursprungligen postat av seamoonstar
En liten parentes, men men... Om man gör en sökning på Google Bilder på namnet "Tadele Ephrem" kommer det upp en bild i i tredje och sista raden av bildträffar (nästsista bilden) på en kille som jag tycker är väldigt lik E.Y. De har nästan samma namn dessutom. Bilden ligger på en etiopisk blogg och man måste scrolla ner en bra bit för att komma till inlägget fr mars 2010.
Tydligen ska denne look-alike ha varit inblandad i ett kidnappningsförsök av en bankchef i Maryland, USA. Nu är det ju inte samma kille som i Elin-mordet, men han är extremt lik E.Y eller vad tycker ni?
Personen på bilden heter Tadele och är svart etiopier, men det är väl enda likheten. Hans förnamn är Yosef. Eftersom du har sökt på "tadele ephrem" utan citationstecken omkring får du upp alla sidor där dessa båda namn förekommer, även om de inte förekommer tillsammans. Sök hellre på olika kombinationer av några eller alla EY:s tre namn (även i omvänd ordföljd och med citationstecken omkring) så kanske du hittar något. Du kan också titta på olika myndighetssajter i Alexandria, Virginia (eller Addis Abeba i Etiopien), och se om det kan ge något. I mitt yrke har jag många gånger sökt och hittat uppgifter om enskilda personer på det viset och även kunnat spåra rättsfall, domar, dödsfall, anhöriga etc.