Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 21:25
  #793
Medlem
DangerDooms avatar
Herregud, 8 år sedan jag startade den här tråden och alltid lika uppskattat att tråden lever.

Jag är inne i min Ocarina of Time-period just nu! Fyfasen bara att springa igenom Hyrule-fältet i sig tar ju en bra jäkla tid i sig.
Blir att fortsätta med Wind Waker senare!
Citera
2018-10-28, 21:38
  #794
Medlem
ReiseReises avatar
A Link to the past.

Spelet har blivit oerhört relevant igen pga online-tävlingar, med flera tusen som tittar på vardagliga matcher varje dag.
De andra Zelda spelen är bra, men de funkar helt enkelt inte i tävlingar som Link to the past gör med sina Randomizer modifiering. Det är något alldeles extra även idag att vara bra på A link to the past eftersom en enorm kult har växt fram på senare dagar och flera tusen vill följa dig och ta del av dina framgångar vid turneringar.

Ibland tittar jag själv på de större turneringarna och fascineras fortfarande av deltagarnas prestationer mot varandra. De andra Zelda spelen kan inte jämföra sig eftersom i en turnering så blir de enkelriktade, förutsägbar och tråkiga, Ett hästlopp utan substans. Men Link to the past är fruktansvärt underhållande och varje match är unik och har något nytt att erbjuda, med varje deltagare som sitter på personliga egenskaper som för dem framåt.
Citera
2018-11-06, 08:02
  #795
Medlem
Domyojis avatar
Online-tavlingar? SAY WHAT?

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
A Link to the past.

Spelet har blivit oerhört relevant igen pga online-tävlingar, med flera tusen som tittar på vardagliga matcher varje dag.
De andra Zelda spelen är bra, men de funkar helt enkelt inte i tävlingar som Link to the past gör med sina Randomizer modifiering. Det är något alldeles extra även idag att vara bra på A link to the past eftersom en enorm kult har växt fram på senare dagar och flera tusen vill följa dig och ta del av dina framgångar vid turneringar.

Ibland tittar jag själv på de större turneringarna och fascineras fortfarande av deltagarnas prestationer mot varandra. De andra Zelda spelen kan inte jämföra sig eftersom i en turnering så blir de enkelriktade, förutsägbar och tråkiga, Ett hästlopp utan substans. Men Link to the past är fruktansvärt underhållande och varje match är unik och har något nytt att erbjuda, med varje deltagare som sitter på personliga egenskaper som för dem framåt.
Citera
2018-11-06, 12:50
  #796
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Online-tavlingar? SAY WHAT?

Oj, har du missat detta? Jag tycker att det är extremt underhållande.

Det finns turneringar där man har moddat A Link To The Past. Varje match är oftast 1 vs 1 och går ut på att den som besegrar Ganon först vinner matchen.
Men istället för att spelet blir "ett hästlopp" där man helt enkelt försöker göra en Speedrun så har man ändrat på spelet.
Alla dungeons är öppna från början och man kan teoretiskt klara dem i vilken ordning man vill, däremot så har man placerat ut alla items helt random runt om i världen, så det blir upp till varje spelare att lyckas hitta alla items och lära sig kunna navigera runt om i världen utefter de items man har hittat.

Nästan alla matcher börjar med att man inte ens har ett svärd, och måste således klara sig på bomber, krukor, eller något item (bomerang, pilbåge, hookshot osv) tills man hittar svärdet någonstans.
ibland så har även alla nycklar till alla templen också placerats ut helt random i världen, och spelarna måste då alltså registrera och hålla reda på vilka nycklar man har hittat till vilka templen och vilka nycklar som behövs för att komma åt alla kistor och slutligen bossen.

Det är extremt underhållande att titta på dessa turneringar eftersom det visar just hur mycket spelarna vet om spelet, vilket innovationsförmåga de har, och deras kreativitet, och deras minne. Det kan bli riktigt spännande ibland.
Citera
2018-11-06, 13:22
  #797
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Online-tavlingar? SAY WHAT?

Oj, har du missat detta? Jag tycker att det är extremt underhållande.

Det finns turneringar där man har moddat A Link To The Past. Varje match är oftast 1 vs 1 och går ut på att den som besegrar Ganon först vinner matchen.
Men istället för att spelet blir "ett hästlopp" där man helt enkelt försöker göra en Speedrun så har man ändrat på spelet.
Alla dungeons är öppna från början och man kan teoretiskt klara dem i vilken ordning man vill, däremot så har man placerat ut alla items helt random runt om i världen, så det blir upp till varje spelare att lyckas hitta alla items och lära sig kunna navigera runt om i världen utefter de items man har hittat.

Nästan alla matcher börjar med att man inte ens har ett svärd, och måste således klara sig på bomber, krukor, eller något item (bomerang, pilbåge, hookshot osv) tills man hittar svärdet någonstans.
ibland så har även alla nycklar till alla templen också placerats ut helt random i världen, och spelarna måste då alltså registrera och hålla reda på vilka nycklar man har hittat till vilka templen och vilka nycklar som behövs för att komma åt alla kistor och slutligen bossen.

Det är extremt underhållande att titta på dessa turneringar eftersom det visar just hur mycket spelarna vet om spelet, vilket innovationsförmåga de har, och deras kreativitet, och deras minne. Det kan bli riktigt spännande ibland.

Här är ett par exempel:

https://youtu.be/ghtUD54KcYU?list=PL...1bT_dukGGT&t=1

https://youtu.be/avCfM5kaXUo?t=2


Matcherna sänds Live på www.Twitch.com, kolla in kanalerna "Speedgaming" "Speedgaming2" Speedgaming3" osv. De är väldigt underhållande.
__________________
Senast redigerad av ReiseReise 2018-11-06 kl. 13:25.
Citera
2018-11-11, 02:15
  #798
Medlem
Domyojis avatar
Spontan reaktion: Nagot linjert, och lite for langt for att intensiteten ska vara med hela vagen. (speciellt om de inte hittar svardet pa 50 min haha och inte har nycklar som du sa. antar att det fanns olika settings o valja pa dar.) Spelet i sig utelamnar inte sadar jattemkt at slumpen da man inte kan paverka den andra utan bara sig sjalv, vilket gor att om man gor ett misstag pa fem minuter sa ar det dyrbart... och for att vinna far man helt enkelt hoppas att motstandaren gor ett... vilket inte hander sa mkt, for precis som du sa, de ar valdigt, valdigt skillade.

Kikade pa youtube sa jag kunde fastforwada lite da och da, kollade pa bada matcherna - maste saga att det trots allt var ganska underhallande, kul grej! Sattet de aterskapat spelet pa, sattet det faktiskt ger ett nyskapande, oppet, flexibelt satt att spela igenom spelet pa ett par timmar sahar, ja, gillar man ALTTP ar detta faktiskt ett fantastiskt sett att bade spela o se och kunna aterleva det gamla spelet pa ett nytt satt. Forstar att folk fastnar for det.

Jag hade garna provat.

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Oj, har du missat detta? Jag tycker att det är extremt underhållande.

Det finns turneringar där man har moddat A Link To The Past. Varje match är oftast 1 vs 1 och går ut på att den som besegrar Ganon först vinner matchen.
Men istället för att spelet blir "ett hästlopp" där man helt enkelt försöker göra en Speedrun så har man ändrat på spelet.
Alla dungeons är öppna från början och man kan teoretiskt klara dem i vilken ordning man vill, däremot så har man placerat ut alla items helt random runt om i världen, så det blir upp till varje spelare att lyckas hitta alla items och lära sig kunna navigera runt om i världen utefter de items man har hittat.

Nästan alla matcher börjar med att man inte ens har ett svärd, och måste således klara sig på bomber, krukor, eller något item (bomerang, pilbåge, hookshot osv) tills man hittar svärdet någonstans.
ibland så har även alla nycklar till alla templen också placerats ut helt random i världen, och spelarna måste då alltså registrera och hålla reda på vilka nycklar man har hittat till vilka templen och vilka nycklar som behövs för att komma åt alla kistor och slutligen bossen.

Det är extremt underhållande att titta på dessa turneringar eftersom det visar just hur mycket spelarna vet om spelet, vilket innovationsförmåga de har, och deras kreativitet, och deras minne. Det kan bli riktigt spännande ibland.

Här är ett par exempel:

https://youtu.be/ghtUD54KcYU?list=PL...1bT_dukGGT&t=1

https://youtu.be/avCfM5kaXUo?t=2


Matcherna sänds Live på www.Twitch.com, kolla in kanalerna "Speedgaming" "Speedgaming2" Speedgaming3" osv. De är väldigt underhållande.
Citera
2018-11-11, 02:19
  #799
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Spontan reaktion: Nagot linjert, och lite for langt for att intensiteten ska vara med hela vagen. (speciellt om de inte hittar svardet pa 50 min haha och inte har nycklar som du sa. antar att det fanns olika settings o valja pa dar.) Spelet i sig utelamnar inte sadar jattemkt at slumpen da man inte kan paverka den andra utan bara sig sjalv, vilket gor att om man gor ett misstag pa fem minuter sa ar det dyrbart... och for att vinna far man helt enkelt hoppas att motstandaren gor ett... vilket inte hander sa mkt, for precis som du sa, de ar valdigt, valdigt skillade.

Kikade pa youtube sa jag kunde fastforwada lite da och da, kollade pa bada matcherna - maste saga att det trots allt var ganska underhallande, kul grej! Sattet de aterskapat spelet pa, sattet det faktiskt ger ett nyskapande, oppet, flexibelt satt att spela igenom spelet pa ett par timmar sahar, ja, gillar man ALTTP ar detta faktiskt ett fantastiskt sett att bade spela o se och kunna aterleva det gamla spelet pa ett nytt satt. Forstar att folk fastnar for det.

Jag hade garna provat.

Som sagt, gå in på Twitch.com och kollar på Speedgaming kanalerna. De live streamar dessa matcher på kvällarna. Att följa chatten under spelet är minst lika underhållande som själva spelet.
Citera
2018-11-11, 02:28
  #800
Medlem
Domyojis avatar
I just might! Antar att strokolla oxa ar awesome. Jag far se upp sa jag inte blir beroende

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Som sagt, gå in på Twitch.com och kollar på Speedgaming kanalerna. De live streamar dessa matcher på kvällarna. Att följa chatten under spelet är minst lika underhållande som själva spelet.
Citera
2019-01-03, 21:10
  #801
Medlem
ZeMans avatar
Bra Spel:
Zelda OOT
Zelda Majoras Mask
Zelda Link's Awakening
Zelda I och Zelda II (Om du är en genuint skillad
gamer)
Zelda: A Link to the Past

Okej spel:
Zelda: The Minish Cap
Zelda: Oracle of Seasons och Oracle Of Ages

Dåliga spel:
Typ all Zelda som släpps till Gamecube, Wii och Wii U och Nintendo DS.
Tri Force Heroes (En för enkel spinn off. Fast Nintendo gör ju barnkonsoller så kan man klandra dom?)
Zelda A Link Between Worlds (Har aldrig spelat det men kan bara tänka att det är dåligt med tanke på att det inte har en inlärningskurva)

Missförstå mig rätt; de Zelda spelen som jag räknar som dåliga är spelbara. Men i Zelda Oot kommer du ihåg många karaktärer. Ifrån t.ex Zelda: Twillight Princess kommer du bara ihåg en nörd med glasögon.
__________________
Senast redigerad av ZeMan 2019-01-03 kl. 21:16.
Citera
2019-01-20, 09:46
  #802
Medlem
Ocarina of Time helt klart.
Det är inte bara det bästa Zelda spelet utan det bästa spelet någonsin.
Citera
2019-02-05, 23:38
  #803
Avstängd
Oklart vilket spel är bäst. Beror helt och hållet på vilken typ av upplevelse man vill ha.
Min personliga favorit är majoras mask.
För nya spelare inom zelda är förmodligen ocarina of time bäst, en riktig klassiker.

Breath of the wild or skyward sword är helt klart riktigt bra
Citera
2019-03-02, 17:00
  #804
Medlem
1. A Link to the past (kul att det är först i vuxen ålder man förstod att titeln är en play on words som nog inte har med karaktären Link att göra.)
2. ocarina of time (men vägrar spela det igen för att det ser för jävligt ut i dagens läge)
3. Twilight Princess (sträckspelade i 14 timmar och fick ögoninflammation)
4. The Legend of Zelda
5. The Adventure of Link
6. Wind Waker (fullkomligen avskyr den tomma världen och blir enormt uttråkad av båten, grafiken är dock ”mysig”)
7. Skyward Sword (enda Zelda jag aldrig slutfört pga de jävla Wii kontrollerna)
8. Majoras Mask (Jag fullkomligen avskyr stressmoment med tidsaspekten, det förstörde hela spelet för mig och gjorde att spelet tveklöst hamnade på sista plats).

Philipsspelen räknas inte, och jag väljer att inte inkludera bärbara titlar.
Breath of the Wild har jag inte spelat så kan tyvärr inte rangordna det på listan. Men med tanke på kritiken så gissar jag på att det borde hamna på plats 3 eller något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback