Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-27, 03:05
  #13
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Väldigt svårt att välja, men jag håller nog Zelda A Link to the Past som favorit. Jag vet inte hur många gånger jag klarat av det (väldigt många), men trots det så sugs jag in i spelet lika mycket varje gång. Historien om Hyrule, som man får veta mer om ju längre man kommer i spelet, känns alltid lika mystisk. Musiken är underbar, speciellt Hyrule Castle, och grafiken är pixelperfektion.

På andra plats sätter jag Zelda Ocarina of Time. Templen är väldigt smart uppbyggda och jag tycker de avger en sån härlig stämning (speciellt Shadow Temple och Desert Temple).

Zelda Wind Waker hamnar på en tredje plats. Älskar den grafiska stilen i spelet. Tyvärr så tyckte jag det blev lite långtråkigt när man skulle leta alla skattkistor. Musiken är dock perfekt hela spelet rakt igenom.

Majora's Mask får en fjärde plats. I början hade jag svårt för tidssystemet. Men när jag lärde mig hur det fungerar så tyckte jag det var kul att spana på alla medborgare och se deras dagliga rutiner. Spelet ska ha en stor eloge som låter en bli så involverad i invånarnas bekymmer.

Så ser min topp 4 ut iaf. Längre ner på listan orkar jag inte vandra just nu.
Citera
2010-09-27, 12:51
  #14
Medlem
majoras mask lätt
Citera
2010-09-27, 16:48
  #15
Medlem
BRZMs avatar
Majoras Mask tycker jag du kan hoppa på.
Citera
2010-09-27, 17:36
  #16
Medlem
avgns avatar
1.A link to the past
2.Legend of zelda nes
3.Ocarina of time

Citera
2010-09-27, 19:50
  #17
Medlem
Slangen88s avatar
1. Ocarina of Time
2. Twilight Princess
3. Link to the Past
Citera
2010-09-27, 20:30
  #18
Medlem
Kakdegs avatar
Spela majoras mask, det är ju trots allt fortsättningen
Citera
2010-09-27, 20:50
  #19
Medlem
Slangen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakdeg
Spela majoras mask, det är ju trots allt fortsättningen
Tyckte det var för mycket sidospår, en massa skumma masker som jag känner inte passar in.
Samtidigt så har jag försökt spela spelet hundra gånger på min gamla N64 konsol och jag brukar fastna för det, sen dagen efter försvinner suget totalt. Men en dag ska jag fanimig igenom det!
Citera
2010-09-27, 20:52
  #20
Medlem
DeusSanctis avatar
1. Majora's mask
2. Ocarina of Time
3. Twilight Princess
4. Wind Waker

Alla är dock jättebra, tycker jag.
Citera
2010-09-27, 22:51
  #21
Medlem
Fortfarande ingen som gillar The Adventure of Link? Det är ju det bästa spelet i hela serien, efter det så kommer A Link to the Past och hm, svårt val på den 3:e men kan bli Twilight Princess eller Ocarina of time men tycker annars dom har för många tråkiga moment men bortsett från det så var det ändå svårt att slita sig från TV:n.

Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Senast det kändes fräscht att klanka ned på det spelets grafikstil var typ -02, innan det ens släppts.

Varför inte hålla dig till Xbox 360 och alla häftiga shooters?

15-åringar och andra äldre barn brukar ju annars ta avstånd från allt "barnsligt" för att försöka framstå som så vuxna som möjligt....

Wind Waker är ett av de bästa Zeldarna. Punkt slut.

Vadå 02? Det är ju knappast så att det ser bättre ut idag? Jag gillar cell chading och grafiken är det inget fel på men designen? Att man sedan ska behöva fara runt i den förbannade båten, nej det finns inget bra i det spelet men alla får vi ju tycka olika. (:

"Multiplayer" var ju även det ett stort skämt.
__________________
Senast redigerad av kr0owe 2010-09-27 kl. 22:54.
Citera
2010-09-27, 22:53
  #22
Medlem
Majoras mask är tveklöst bäst!!

Vart lite sugen att sätta mig o nöta igenom det nu bara för det
Citera
2010-09-28, 06:23
  #23
Medlem
saftad_burks avatar
Utan tvekan: Majoras Mask.

De flesta Zeldaspelen påminner lite om Bilbo, när man springer runt i en mysig värld och letar efter hemliga grottor. Majoras Mask är mer i stil med Alice i underlandet, dock utan en Alice. Det är ett av de bästa och mest originella spel man kan hitta på vår planet och alla som tycker om Zelda-serien bör ge den ett försök. Möjligtvis att det är svårare, men ifall du avskyr att fastna i spel känner du förmodligen till gamefaqs.

Windwaker bör du akta dig för. Se fram emot att sitta och stirra in i skärmen och prata med dig själv: "Men åk snabbare då, båtjävel! Inte fan ska man väl sitta här och vara uttråkad i tio minuter bara för att världen ska framstå som stor? Idioti! Och de där jävla kanonerna! Helvete. Nu tar det ännu längre tid!"

När man tvingas börja farma rupes och leta skattkistor blir det inte bättre. Ren misär. Jag vet flera som gett upp där för att det blev så otroligt tråkigt. Inte ens de som tycker om spelet gillar det...

Så akta dig för WW. Ifall du ska ta något i 3D så tipsar jag om antingen Majoras Mask eller Twilight Princess. Annars finns det en mängd bra till 2D. Links Awakening (GBC) är en favorit.
Citera
2010-09-28, 21:40
  #24
Medlem
Trippsamhets avatar
Mina favoriter är A Link To The Past till snes och Link's Awakening till GB.

Sen som du säger är Ocarina of Time underbart med. Om du inte vill gå tillbaka till dom gamla godingarna skulle jag rekommendera Wind Waker. Sen har jag har alltid tyckt illa om Zelda 2 till nes, men när jag tog mig tid att lira ut det så var det helt okej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback