Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-14, 22:10
  #121
Medlem
C0ws avatar
1. Twilight Princess
2. Ocarina of time
Citera
2010-12-14, 23:54
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smart Cat

Men va bra. Då kanske du vill skänka dem vidare till mig. Jag betalar portot


Lite väll sent sålde min nintendo 64 för över 5 år sedan
vem vill spel på en N64 när Xbox 360 finns
Citera
2010-12-15, 00:00
  #123
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick--1986
vem vill spel på en N64 när Xbox 360 finns
Folk som föredrar kvalitet framför kvantitet .
Citera
2010-12-15, 17:57
  #124
Medlem
spjuits avatar
Jag förstår inte... Varför tycker alla att Majoras mask är sämst? Det är mitt favorit-zelda.
Storyn är bra, det är svårt, landskapet är mysigt o.s.v. Visserligen var det det första zelda-spelet jag testade och uppenbarligen har det en stor betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av patrick--1986
strunt samma om det är äventyrs spel är ändå en jälva överskattad skit
spelserie som man inte ska köpa.

Har testa 2 st spel så jag vet att det är rena möget

Kul att du är öppen med att du hatar riktiga spel där spelaren måste använda huvudet. Det går liksom inte ens att jämföra med skit där allt handlar om att döda x antal zombies och gud vet allt.
Kort sagt: spel som kräver intellekt är de bästa. Typiska grabb-spel är de sämsta.
Citera
2010-12-15, 19:28
  #125
Medlem
Bricabracs avatar
Utan tvekan så är Majoras mask det spel som jag fått ut mest underhållning av, utav alla Zeldaspelen. Dom övriga är inte så dåliga dom heller.
Citera
2010-12-15, 20:30
  #126
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick--1986
Lite väll sent sålde min nintendo 64 för över 5 år sedan
vem vill spel på en N64 när Xbox 360 finns

jag hoppas att du trollar. folk med inställningen att bara de senaste spelen med vassast grafik är spelbara är något jag inte tål. men det är väl din förlust. medans jag kan avnjuta allt mellan Atari 2600 och PS3 så får du hålla dig till din current-gen konsol.

för att svara på frågan så finns det väldigt många som vill spela på en Nintendo 64 än idag. det finns många bra spel till just N64 och det är en av mina personliga favoritkonsoler. det märks att efterfrågan på N64 börjar gå upp igen för priserna har ökat markant de senaste 3 åren och dessutom är det en klockren konsol att spela med kompisar då den för folk i min ålder väcker gamla minnen och har många bra spel för 4 spelare såsom Goldeneye och Mario Kart 64.



vad gäller Zelda-serien så är A Link To The Past (Super Nintendo) min personliga favorit, med Ocarina of Time (Nintendo 64) på andraplats och Link's Awakening DX (Game Boy Color) som trea.

Jag måste erkänna att det finns några delar jag inte ännu spelat. Majora's Mask är ett spel som jag äger två kopior av men har ändå aldrig spelat. än. kanske vore dags att ta tag i det snart. Wind Waker har jag inte heller spelat, men nu när jag äger ett Wii så kanske man skulle ta och investera i en Gamecubedosa och minneskort och införskaffa Wind Waker. I övrigt tror jag faktiskt att jag spelat alla Zelda-lir.
Citera
2010-12-16, 01:37
  #127
Medlem
spjuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
vad gäller Zelda-serien så är A Link To The Past (Super Nintendo) min personliga favorit, med Ocarina of Time (Nintendo 64) på andraplats och Link's Awakening DX (Game Boy Color) som trea.

Jag måste erkänna att det finns några delar jag inte ännu spelat. Majora's Mask är ett spel som jag äger två kopior av men har ändå aldrig spelat. än. kanske vore dags att ta tag i det snart. Wind Waker har jag inte heller spelat, men nu när jag äger ett Wii så kanske man skulle ta och investera i en Gamecubedosa och minneskort och införskaffa Wind Waker. I övrigt tror jag faktiskt att jag spelat alla Zelda-lir.
Du har spelat OoT men inte uppföljaren? Sätt dig och spela med en gång, MM är superkul när man väl förstått systemet.
Alla brister som fanns i OoT är dessutom åtgärdade i MM.
Citera
2010-12-16, 10:38
  #128
Medlem
Majoras Mask är så förbaskat bökigt att spela tycker jag. Det är jobbigt med tidspressen som hänger över en hela tiden. Jag blir bara stressad. Men smaken är som baken, vissa älskar spelet, jag gillar det inte.
Citera
2010-12-16, 10:44
  #129
Medlem
Bricabracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Solver
Majoras Mask är så förbaskat bökigt att spela tycker jag. Det är jobbigt med tidspressen som hänger över en hela tiden. Jag blir bara stressad. Men smaken är som baken, vissa älskar spelet, jag gillar det inte.
Det kan jag faktiskt vara beredd att hålla med om. Det är väldigt stressande och är faktiskt ett irritationsmoment i spelet
Citera
2010-12-16, 10:51
  #130
Medlem
Personligen tycker jag att The Legend of Zelda: A Link to the Past följt av The Legend of Zelda: Ocarina of Time är bäst.

Helt underbara spel de två. Nostalgi.. Barndom... Minnen.... Kärlek.....
Citera
2010-12-16, 21:33
  #131
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Du har spelat OoT men inte uppföljaren? Sätt dig och spela med en gång, MM är superkul när man väl förstått systemet.
Alla brister som fanns i OoT är dessutom åtgärdade i MM.

Mja, som sagt så är det ett spel som jag definitivt kommer spela någon gång i framtiden när jag inte har så många bollar i luften vad gäller spel. Jag är mästare på att börja spela ett nytt spel innan jag är klar med ett föregående så att det till slut blir på tok för många spelprojekt samtidigt och därmed blir det för långt mellan speltillfällena på spelen, man glömmer bort vart man är i storyn och man lägger ner. Every. Damn. Time.

Har för tillfället sådär en 6-7 spel jag spelar, och har kanske 20 spel som ligger och väntar på att spelas!
Så blir det när man samlar på spel. Har faktiskt nyligen lagt köpstopp vad gäller spel så jag ska få lite tid att spela ut några spel.

Men jag får som sagt ta och lägga in Majora's Mask i min "spel att spela inom en snar framtid"-kategori. Det är inte så att jag har något emot spelet på något vis, tvärtom så har jag hört att det är riktigt bra och i mångas ögon t.o.m. bättre än Ocarina of Time rent spelmässigt men inte nostalgiskt. Det har helt enkelt bara inte blivit av än.
__________________
Senast redigerad av giss 2010-12-16 kl. 21:36.
Citera
2010-12-17, 02:34
  #132
Medlem
spjuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Mja, som sagt så är det ett spel som jag definitivt kommer spela någon gång i framtiden när jag inte har så många bollar i luften vad gäller spel. Jag är mästare på att börja spela ett nytt spel innan jag är klar med ett föregående så att det till slut blir på tok för många spelprojekt samtidigt och därmed blir det för långt mellan speltillfällena på spelen, man glömmer bort vart man är i storyn och man lägger ner. Every. Damn. Time.

Har för tillfället sådär en 6-7 spel jag spelar, och har kanske 20 spel som ligger och väntar på att spelas!
Så blir det när man samlar på spel. Har faktiskt nyligen lagt köpstopp vad gäller spel så jag ska få lite tid att spela ut några spel.

Men jag får som sagt ta och lägga in Majora's Mask i min "spel att spela inom en snar framtid"-kategori. Det är inte så att jag har något emot spelet på något vis, tvärtom så har jag hört att det är riktigt bra och i mångas ögon t.o.m. bättre än Ocarina of Time rent spelmässigt men inte nostalgiskt. Det har helt enkelt bara inte blivit av än.
Jo jag är likadan. Jag har t.ex inte varvat spirit tracks än utan började om på Majoras mask istället. Nu dumpade jag MM och spelar OoT igen. Samtidigt spelar man SSB 64, super mario 64 DS och diverse andra spel. Dom faller i glömskan.

MM är bättre än OoT rent spelmässigt och mycket nostalgiskt för mig. Det beror helt på när man började spela det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback