Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-27, 01:05
  #1
Medlem
DangerDooms avatar
Är snart färdig med Ocarina of Time.
Känns som att det är det enda Zelda-spelet som är bra..
Fundar på Majoras Mask, inte säker än.
Förslag?

Dankedankedankedanke.

EDIT: Majoras mask är iofs ganska kiddy
Citera
2010-09-27, 01:12
  #2
Medlem
Kaustis avatar
A Link to the Past är den solklara vinnaren, bättre Zeldaspel har aldrig tillverkats.
Citera
2010-09-27, 01:14
  #3
Medlem
Majoras Mask är grymt, om man inte hatar det speciella upplägget med tidnedräkningen. Förmodligen det storymässigt klart starkaste Zelda-spelet. Annars rekommenderar jag Wind waker, underbar atmosfär. Den "tecknade" grafiken känns helt rätt.
Citera
2010-09-27, 01:17
  #4
Medlem
Gillade Wind Waker starkt. TP och OoT var också riktigt bra.
Citera
2010-09-27, 01:17
  #5
Medlem
Nideckers avatar
Ocarina of Time är utan tvekan det bästa i serien imo

Majora's mask är faktiskt inte helt dumt det heller!
Citera
2010-09-27, 01:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Dankedankedankedanke.

EDIT: Majoras mask är iofs ganska kiddy

Ser du det som något negativt är nog Zelda-spelen ingenting för dig, eller Mario-spelen för den delen. Tänk på att Wind waker, det stilmässigt mest "kiddy" av 3D-Zeldaspelen, förmodligen är det Zeldaspelet i 3D som är en stilmässigt mest korrekt översättning av de äldre 2D-diton.
Citera
2010-09-27, 01:23
  #7
Medlem
Förresten, bättre sent än aldrig Själv klarade jag Zelda OoT sommaren -99. Var nästan 15 år, och skrek av glädje när eftertexterna rullade. Vilka tider. Vilken lycka. Zelda 64 var världens dittils bästa spel alla kategorier. Ett odiskutabelt faktum, det visste alla. Fan vad jag längtar tillbaka till den tiden.
__________________
Senast redigerad av EnslaveThemAll! 2010-09-27 kl. 01:25.
Citera
2010-09-27, 01:23
  #8
Medlem
Legend of Zelda (Första NES)
Citera
2010-09-27, 01:59
  #9
Medlem
Benmaskins avatar
Knappt testat något av de nyare. Har inte känt något behov av det, men A Link to the Past är ju något av det bästa som någonsin gjorts i spelväg och min solklara kandidat. Det håller riktigt bra än idag och då brukar jag ha svårt för att spela om mina gamla favoriter för att jag upptäcker hur primitiva och fula de känns idag, men charmen i A Link to the Past är odödlig.
Citera
2010-09-27, 02:16
  #10
Medlem
DangerDooms avatar
Ska man säga det ändå, Shadow Temple, Nintendo har aldrig lyckats få en så bra avbildning av helvetet. Det är bara så. Finns absolut inget spel från Nintendo som har lyckats få till den där "mardröms-känslan".
Minns ju själv när man var yngre att man vägrade ge sig in dit just för att man blev så jävla rädd för de där ögon-väggarna.
Känns ju lite så att OoT är i princip det bästa spelet och jag håller mig till det.
Bossarna ser liksom övermäktiga och stora ut.. inte alls som te x Zelda: Twilight Princess att Ganon liksom bara går runt med ett jävla svärd.

Men kort och gott så fixar jag mig Majoras Mask och A Link to the Past, sen får vi se om jag orkar ge mig till den där löjliga-tecknade-Zelda.

Finns det nått spel där Dark Link dyker upp igen?
Citera
2010-09-27, 02:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
sen får vi se om jag orkar ge mig till den där löjliga-tecknade-Zelda.


Senast det kändes fräscht att klanka ned på det spelets grafikstil var typ -02, innan det ens släppts.

Varför inte hålla dig till Xbox 360 och alla häftiga shooters?

15-åringar och andra äldre barn brukar ju annars ta avstånd från allt "barnsligt" för att försöka framstå som så vuxna som möjligt....

Wind Waker är ett av de bästa Zeldarna. Punkt slut.
__________________
Senast redigerad av EnslaveThemAll! 2010-09-27 kl. 02:39.
Citera
2010-09-27, 02:29
  #12
Medlem
dkas avatar
Ocarina of Time.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback