Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-24, 23:13
  #1
Medlem
Onakas avatar
Jag ska jobba lite extra på en muslimsk skola och fick 2 regler som man ska undvika att göra:

1. Sätt inte pojkar i ditt knä.
2. Krama inte små flickor.

Finns det några fler regler som man borde känna till?

OT: Vet att reglerna låter lite pedofilaktiga men försök hålla er till frågan..
Citera
2010-09-24, 23:14
  #2
Medlem
Denoms avatar
Döp inte en nalle till Muhammad.
Citera
2010-09-24, 23:24
  #3
Medlem
Caens avatar
Ursäkta men.. muslimsk skola?
Citera
2010-09-24, 23:25
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Jag ska jobba lite extra på en muslimsk skola och fick 2 regler som man ska undvika att göra:

1. Sätt inte pojkar i ditt knä.
2. Krama inte små flickor.

Finns det några fler regler som man borde känna till?

OT: Vet att reglerna låter lite pedofilaktiga men försök hålla er till frågan..

Varför får du inte visa barnen närhet om det tex behöver tröst?
Men för övrigt ska du skippa bacon i lunchlådan...
Citera
2010-09-24, 23:28
  #5
Medlem
Crystalskulls avatar
1.Endast griskött skall serveras.
2.När ni ska hitta på något kul är det en Lars Vilks-utställning som gäller.
3.Det finns bara en Gud och det är Jimmie Åkesson.

Skämt åsido. Jag tror inte du behöver oroa dig, bara att köra på som vanligt. Bygg en moské med lego eller något..
Citera
2010-09-24, 23:41
  #6
Medlem
hallberg-rassys avatar
Nämen för helsike! Jag är inte rasist eller SDare, men muslimsk skola? I Sverige? Just när man trodde man hört allting.

Regler? Ja, samma som på alla andra skolor. Man skall ta seden dit man kommer, som romarna sade.
Citera
2010-09-25, 01:49
  #7
Medlem
religiösa friskolor. ge er! har ni inte hört om sådana?
du behöver inte tänka på någonting, det enda som kan hända är att de inte vill ha tillbaka dig. men du bryter inga lagar eller regler om du beter dig som folk
Citera
2010-09-25, 02:09
  #8
Medlem
bombaccis avatar
Du skall be mot Mecka fem gånger per dag. Skaffa bönematta samt kompass.

Ta reda på vad som är haram, för män är det tex haram att bära guld men arbetar du på en muslimsk skola så har du säkert ingen vidare lön ändå.

Du borde ge zakat dvs pengar till välgörenhet.

Viktigt att lära sig det muslimska kalnderåret samt tidssystem så du inte kränker någon av föräldrarna, lärarna, barnen.

Döp om dig till något med ali, azhmed, mohammed eller liknande. Annars sticker du ut för mycket och då kan de känna sig oroliga och kränkta.

Odla skägg, annars kan man misstänka att du är gay, satan eller allmänt klen och då kränker du dem.

Asalem aleikum min broder.
Citera
2010-09-25, 02:14
  #9
Medlem
alkoholists avatar
försök vara ateist medans du e där
Citera
2010-09-25, 03:31
  #10
Medlem
Onakas avatar
Religösa friskolor är inget nytt och denna är inte en extremt religös skola, ett par timmar mer hemundervisning (språk/kultur) i veckan än kommunala skolor.

Visste att det var ett litet lång skott att finns bra fakta här på fb sedan det visat sig att så många SD människor hänger här, men känns som att bara vara normal så borde allt lösa sig. Är mest rädd att jag ska stöta på något riktigt troende barn och råka göra sed-fel där genom att ex sätta pöjken på knäet.
Citera
2010-09-26, 16:40
  #11
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Sätt dom i knät och kramas lite, det är en del i att anpassa dom till Sverige. För det är tyvärr så att muslimerna är lite mer pedofobiska än svenskar och därmed lätt överdriver en situation och tolkar den felaktigt
Citera
2010-09-26, 17:37
  #12
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Sätt dom i knät och kramas lite, det är en del i att anpassa dom till Sverige. För det är tyvärr så att muslimerna är lite mer pedofobiska än svenskar och därmed lätt överdriver en situation och tolkar den felaktigt

Med tanke på hur mycket pedofiler det faktiskt finns inom dagis/förskolekretsar så skulle jag själv faktiskt helst önska att någon finnig praktikant gav fan i plocka upp min unge och gulla med i knät. Känns knappast befogat. En klapp på huvet och ett glas oboy duger fin fint om lillskiten blir ledsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback