Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-24, 19:38
  #1
Avstängd
BlankningsMajas avatar
När man bläddrar igenom blaskorna läser man artikel på artikel om glitter i skägget, alltför små klädesplagg för välgödda karlar, byxor som visar kalsongmärket, grooming, smink för män osv osv. Om man hänger med i media ser man att bögar kör med glaspolerad flint och noppade ögonbryn.

Vad håller bögarna på med?

Vem vill de visa sig fin för?

Tilltalar Ricky Martin-idealet bara män, hur ser kvinnorna på Ricky Martin?
Citera
2010-09-24, 19:40
  #2
Medlem
Andra bögar kanske
Citera
2010-09-24, 19:45
  #3
Medlem
Sightnesss avatar
Haha varför läser du dessa blaskor?

Ont
Deras hjärna är en flicka.
Citera
2010-09-24, 19:50
  #4
Avstängd
BlankningsMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Haha varför läser du dessa blaskor?

Ont
Deras hjärna är en flicka.


Jag har faktiskt erfarenhet från att ha jobbat ihop med bögar. De var omöjliga och betedde sig som några av mina släktingars tonårsdöttrar. Kombinationen fnitter och roid-rage blir lite kluvet att uppleva varje dag. Man kan må rätt så dåligt. Svårt att förhålla sig till en 35-40 årig man som beter sig som en liten flicka eller pojke.

Jag läser inte blaskorna, hamnar på sidorna när jag kollar på små-klipp på nyhetssidor eller när jag loggar ut från hotmail och hamnar på MSN kändis och mode-nytt osv.
Citera
2010-09-24, 19:59
  #5
Medlem
AlexOnTops avatar
Det är ju verkligen en minoritet av bögarna som beter sig som tonårsflickor och sminkar sig osv. Men annars tycker jag (som tjej) inte att det är något problem om en kille är mån om hur han ser ut.

Hetrokillar som nopprar ögonbrynen och har lite stil går före i kön, så att säga. Däremot killar som gymmar onödigt mycket och har tydliga muskler klassar jag som bögar med en gång.
Citera
2010-09-24, 20:11
  #6
Medlem
Själv skulle jag aldrig vilja ha en pojkvän som noppar ögonbrynen eller är överdrivet mån om sitt yttre. Jag tycker det är ganska så oattraktivt med för fåfängda män.
Citera
2010-09-24, 20:15
  #7
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasiana
Själv skulle jag aldrig vilja ha en pojkvän som noppar ögonbrynen eller är överdrivet mån om sitt yttre. Jag tycker det är ganska så oattraktivt med för fåfängda män.

Inte ens om ögonbrynen sitter ihop och bilder ett uni-brow?
Citera
2010-09-24, 20:15
  #8
Avstängd
BlankningsMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Däremot killar som gymmar onödigt mycket och har tydliga muskler klassar jag som bögar med en gång.

Varför? Vill inte kvinnor ha en karl som kan försvara dem?
Citera
2010-09-24, 20:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Däremot killar som gymmar onödigt mycket och har tydliga muskler klassar jag som bögar med en gång.
Haha varför det?
Citera
2010-09-24, 20:27
  #10
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Varför? Vill inte kvinnor ha en karl som kan försvara dem?

Vilka faror har vi i dagens samhälle som vi behöver försvaras mot? Kan nog klara mig själv mot de futtigt hoten.

Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Haha varför det?

Det är ett mycket större tecken på fåfänga med svallande muskler än om en kille har stil och sköter sin hy med krämer, och nopprar ögonbryn med mera.
F.ö. tycker jag överdrivna muskler är äckliga, som jag sagt så många gånger på fb. Ungefär som när man ser filmer där maskar kryper under huden... Då föredrar jag en kramgo kille med lite mullig mage alla dagar i veckan
Citera
2010-09-24, 20:34
  #11
Medlem
Nu är jag inte bög själv men jag skulle tro att dom beter sig på det sättet för att visa att dom är just bögar.
Har väl blivit lite av en subkultur i bögvärlden för att skilja sig från dom vanliga straighta männen.
Citera
2010-09-24, 20:42
  #12
Medlem
För att kunna identifiera sig i sin grupp. Och andra bögar gillar att vårda sitt yttre, alltså ser de vilka som är bögar och har lätt att identifiera sig med dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback