Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-26, 13:29
  #13
Medlem
Tackar, ska kolla upp dina tips.
Citera
2017-10-02, 15:35
  #14
Medlem
Hej! Vilket House-avsnitt är detta? Väldigt nyfiken på att se det!
Är själv opiatberoende sen 6 år tillbaka, fått utskrivet tramadol efter en amputation av benet 2009 (medfödd skada) och sedan även oxynorm+contin när jag bröt ryggen förra året..

mvh / Johanna




Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
No problem. Sen jag såg det där House-avsnittet har jag faktiskt undrat över om det tillämpas i verkligheten, att man söver ner opiatmissbrukare och ger dem något (ev naloxon?) för att sen väcka dem när den fysiska abstinensen är över, så att säga. Tycker det låter som en bra metod för folk som inte klarar av sedvanlig nedtrappning eller cold turkey, men har som sagt aldrig hört talas om att det tillämpas på riktigt.

Men har du länkar till dokumentärer om det så vore det förstås intressant.

Mvh
/marilyn
Citera
2017-10-11, 18:31
  #15
Medlem
Nog önskar jag att det vore så, och frågade en läkare om det var möjligt. Han tittade på mig som om jag vore tokig, "hur mycket tror du att det skulle kosta för vården, har du någon aning om hur många tusen det skulle kosta per dag?" Han bara skakade på huvudet, och jag ångrade verkligen att jag ställde frågan. Men då fick jag i alla fall svar, så det var inget att tänka på.

Detta har ju också tagits upp här angående benso. Men narkos innehåller ju något närliknande preparat, så det skulle bara göra saken ännu värre. Personer som har lidit av abstinens har bett om att få sövas med något annat, så att det inte skulle förlänga läkningen. Men de backade ändå några månader i abstinensen, så det går nog inte att undvika.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback