Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-22, 20:21
  #1
Avstängd
AdolfHs avatar
Anledningen varför man blir kommunist har med produktionsmedlemmen att göra. Oftast dom som är kommunister är hårt arbetande underklassmänniskor som får en skitlön för "dåligt" arbete. Nu säger jag dåligt arbete, men det kan vara typ städare, svetsare o.s.v

Men då frågar jag er: Hur mycket tjänar ni kommunister?
Jag jobbar inom industrin. 20-21 tusen RENT tjänar jag. Jag har rent och fint industrijobb och trivs bra. Sen får jag gratis fixa på jobbet Inget snik fika iallafall.
Citera
2010-09-22, 20:40
  #2
Medlem
Finns säkert många som tjänar bra och som är kommunister, fast det är nog som sagt, mer proletärer som är kommunister.

Annars är det ju lite hyckleri att både vara kapitalist och kommunist.
Citera
2010-09-22, 21:00
  #3
Avstängd
AdolfHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Finns säkert många som tjänar bra och som är kommunister, fast det är nog som sagt, mer proletärer som är kommunister.

Annars är det ju lite hyckleri att både vara kapitalist och kommunist.

Alltså rik = fet kapitalist.
Att säga att man är rik om man tjänar 30 tusen rent. Då är man inte rik.
Om en familj drar ihop 60-70 tusen rent så kan man kalla det en "rikemansfamilj".

Jag har träffat många kommunister. Oftast så är dom en bidragstagare/pundare/AFA/emo medlem som hatar ALLT med USA och hyllar Kina, nordkorea och bär på che guevara tröjan. Men dom är riktigt WT.
Citera
2010-09-22, 21:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Jag har träffat många kommunister. Oftast så är dom en bidragstagare/pundare/AFA/emo medlem som hatar ALLT med USA och hyllar Kina, nordkorea och bär på che guevara tröjan. Men dom är riktigt WT.

Bra beskrivning, det stämmer in på mig och alla jag känner.
Citera
2010-09-22, 21:15
  #5
Medlem
OcensureraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Alltså rik = fet kapitalist.
Att säga att man är rik om man tjänar 30 tusen rent. Då är man inte rik.
Om en familj drar ihop 60-70 tusen rent så kan man kalla det en "rikemansfamilj".

Jag har träffat många kommunister. Oftast så är dom en bidragstagare/pundare/AFA/emo medlem som hatar ALLT med USA och hyllar Kina, nordkorea och bär på che guevara tröjan. Men dom är riktigt WT.

Är du samma person som persson121? Ni är lika efterblivna både två och det går fan knappt att läsa era inlägg för att de är så osammanhängande.
Citera
2010-09-22, 21:17
  #6
Medlem
LFEs avatar
Är man AFA/emo medlem så är man inte kommunist.

Dessutom är majoriteten av AFA medelklassungdomar, så klart att de går på bidrag då de är studenter.

Konstigt att kommunister själva inte känner igen sig.
Ta till exempel den enda plats där SKP har mandat, gällivare. En arbetarkommun utan dess like med industrier och elverk.

Men men, det är rätt uppenbart att frågorna som ställs inte är för att bilda sig en uppfattning utan för att spilla sin egen.
Citera
2010-09-22, 21:18
  #7
Avstängd
AdolfHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio
Bra beskrivning, det stämmer in på mig och alla jag känner.

Knappast när jag har inte träffat dej.

Men dagens kommunist är en arbetslös jävel som är emo/ovårdad klädstil och går med AFA och protesterar mot SD och svär och är allmänt fördomsfull. Försvarar islameringen och vill ha 100% invandring och alla ska typ gå på bidrag. Sen vill dom legalisera "weed" som dom säger.

Det är 2010-talets kommunist.

Kommunister hade iallafall fått mer respekt om dom var lika kommunistiska som Lenin eller stalin och inte så jävla mesiga/fjantiga/barnsliga/patetiska som dagens kommunister är
Citera
2010-09-22, 21:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Alltså rik = fet kapitalist.
Att säga att man är rik om man tjänar 30 tusen rent. Då är man inte rik.
Om en familj drar ihop 60-70 tusen rent så kan man kalla det en "rikemansfamilj".

Jag har träffat många kommunister. Oftast så är dom en bidragstagare/pundare/AFA/emo medlem som hatar ALLT med USA och hyllar Kina, nordkorea och bär på che guevara tröjan. Men dom är riktigt WT.

Riktiga kommunister hyllar inte Kina, Nordkorea eller liknande. De som gör det har oftast ingen riktig koll, och är väl kommunist för att det anses rebelliskt och coolt.
Sedan är en kapitalist en person som försörjer sig på andras arbete, och som tjänar ganska mycket pengar på det.
Citera
2010-09-22, 21:19
  #9
Avstängd
AdolfHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OcensureraD
Är du samma person som persson121? Ni är lika efterblivna både två och det går fan knappt att läsa era inlägg för att de är så osammanhängande.

Han som skapade WT tråden om 85 öre? Helt klart nej!

Edit: Läste tråden nu. Tolkade det som en diss till kommunister.
__________________
Senast redigerad av AdolfH 2010-09-22 kl. 21:22.
Citera
2010-09-22, 21:20
  #10
Avstängd
Roger Perssons avatar
Den här tråden kommer att bli ganska mager när det gäller exempel på högavlönade kommunister. En och annan webbgrafikertyp kommer att hoppa in och redovisa sina trettio lakan i månaden samtidigt som alla bidragstagare och "studenter" kommer att avhålla sig från att redovisa sina inkomster. Däremot kommer tråden att fyllas till bredden av hat och dumheter från diverse vänsterslödder.

// Roger P.
Citera
2010-09-22, 21:20
  #11
Avstängd
AdolfHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Riktiga kommunister hyllar inte Kina, Nordkorea eller liknande. De som gör det har oftast ingen riktig koll, och är väl kommunist för att det anses rebelliskt och coolt.
Sedan är en kapitalist en person som försörjer sig på andras arbete, och som tjänar ganska mycket pengar på det.

Jo, jag anar väll det att dom kommunisterna är lite werid.

Kapitalister tjänar som fan. Men det är rätt logiskt att dom tjänar mycket. Kapitalism är ju vägen till rikedomen. Alla vill ju dit - till vilket pris som helst.
Citera
2010-09-22, 21:21
  #12
Medlem
OcensureraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Knappast när jag har inte träffat dej.

Men dagens kommunist är en arbetslös jävel som är emo/ovårdad klädstil och går med AFA och protesterar mot SD och svär och är allmänt fördomsfull. Försvarar islameringen och vill ha 100% invandring och alla ska typ gå på bidrag. Sen vill dom legalisera "weed" som dom säger.

Det är 2010-talets kommunist.

Kommunister hade iallafall fått mer respekt om dom var lika kommunistiska som Lenin eller stalin och inte så jävla mesiga/fjantiga/barnsliga/patetiska som dagens kommunister är

Tyvärr, Lenin och Stalin var inte kommunister. Att vara kommunist innebär att sträva efter ett klass-och statslöst samhälle. Anser du att Lenin respektive Stalin gjorde det?

Det övriga i ditt inlägg måste avfärdas som trams av vilken person som helst med en gnutta sunt förnuft.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback