Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-22, 01:51
  #1
Medlem
Tja,
läste en ganska lång tråd om kärleksproblem här och eftersom det verkade vara rätt vettiga svar så försöker jag fan lägga in en tråd för håller på att bli tokig.
Har haft kontakt med en tjej sedan i december, träffade på henne ute på krogen en gång och fick hennes nummer sedan hade vi sms,msnkontakt och via luren typ hur länge som helst innan vi kunde ses igen. Hon kommer från en mindre stad söderut och jag bor i Stockholm. Enda gången vi sågs var när jag skulle just till hennes hometown på jobb och vi spenderade en natt ihop, det var några månader sedan. Vi har dock hela tiden haft en otroligt intensiv kontakt med telefonsamtal varenda dag, skickat fett mkt sms,ja ni vet.Kort sagt så föll jag med huvudet före för den här damen,(vet att det låter sjukt)och skulle göra vad som helst för att få det att funka..
För ett tag sedan så blev vår kontakt sämre för det var rätt tjafsigt mellan oss då jag lackat ur på att vi inte setts osv givetvis frustration
men vi försökte ändå hålla kontakten och få bra nivå igen och försöka ses vad det lider,alltid varit jättegulliga mot varandra och sett att vi har en framtid ihop.
Nu så håller hon på att flytta till Göteborg och har sagt att just nu så har hon alldeles för mkt med att få ordning på sin jobbsituation lägenhet osv och det får henne att må jättedåligt (stress osv) så hon kunde inte ge mig det jag behöver just nu men hon var noga med att jag skulle veta att hon inte ville ha någon annan än mig, det handlade inte alls om någon annan grabb eller nåt sånt

Okej tänkte jag jag ger henne den tiden och efter lite småmessande från båda så höll jag mig från att ringa, messa o allt o efter ungefär en vecka så messade hon och ville bara inte jag skulle glömma henne, att hon var orolig om jag var kvar och att hon hoppades att jag fanns där när hon började må bättre igen

Vi började höras på Msn men sa till henne att jag orkar inte ha någon kontakt som kompisar utan hon får höra av sig när hon vill något mer igen.

Efter det sedan så de få gånger vi har messat så är hon rätt kall, messar bara som en polare och försöker bara snacka om alldagliga saker,försöker jag säga något om hur mkt jag saknar henne så ignorerar hon eller "nnaaaww,gulle dig" bla bla men hela tiden med distans.
Vet inte om hon gör det för att hon inte vill engagera sig nu som hon säger, eller om hon känner själv att det är kört och inte vill såra mig genom att säga det rakt ut?

När vet man liksom när det är kört?om hon har träffat någon? Vi har kommit överrens om att hon ska berätta om hon eller jag skulle träffa någon annan men det vet man ju hur det kan bli med det

Det är en åldersskillnad mellan oss, hon är 20 och jag 34 men märks inte annars.

Så svårt att veta hur man ska göra, har aldrig varit i den här situationen och vet inte om jag ska lägga ner allt, messa henne ibland för att visa att jag lever eller låta henne ta all kontakt.
Trots allt hon som hävdar att hon behöver tid.
Det som gnager är att hon just är så kall, precis som sagt som om hon messar en polare och det har liksom aldrig hänt innan ,det började nu när hon flyttade.

Vad tycker ni?jävligt snurrigt låter det,men ni kanske fattar scenariot.

Tacksam för synpunkter
Citera
2010-09-22, 01:52
  #2
Medlem
Denoms avatar
Skit i henne, försök inte ta kontakt utan bara kapa.
Citera
2010-09-22, 01:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Skit i henne, försök inte ta kontakt utan bara kapa.

Ok,men jag vill ju egentligen att det ska funka,du tror inte hon vill längre eller vad?
Citera
2010-09-22, 01:56
  #4
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kooling
Ok,men jag vill ju egentligen att det ska funka,du tror inte hon vill längre eller vad?
Om hon vill så hör hon av sig. Ta det lugnt.
Citera
2010-09-22, 02:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om hon vill så hör hon av sig. Ta det lugnt.

Ah,du menar så. Ja, jag messar henne inte och när hon messade mig för några dagar sedan så var jag rätt kort.
men du vet hur det är, går tankar hela tiden om att man sabbar något för att man inte är samma gulliga kille mot henne som man alltid varit och messat o brytt sig.
Citera
2010-09-22, 02:10
  #6
Medlem
Malkos avatar
Du har dåligt självförtroende, det är därför du blev kär i henne innan hon blev kär i dig. Att bli kär som man i en kvinna innan henne är en onaturlig process, då ditt "jobb" är att charma henne och "få" henne. Hennes "jobb" är att "behålla" dig, men nu när det blev tvärtom så känns det "inte rätt" för henne.

HON HAR INGEN ATTRAKTION FÖR DIG EFTERSOM DU FÖLL FÖRST (svaghetstecken).

Tyvärr! Lycka till!
Citera
2010-09-22, 02:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Du har dåligt självförtroende, det är därför du blev kär i henne innan hon blev kär i dig. Att bli kär som man i en kvinna innan henne är en onaturlig process, då ditt "jobb" är att charma henne och "få" henne. Hennes "jobb" är att "behålla" dig, men nu när det blev tvärtom så känns det "inte rätt" för henne.

HON HAR INGEN ATTRAKTION FÖR DIG EFTERSOM DU FÖLL FÖRST (svaghetstecken).

Tyvärr! Lycka till!

Förstår vad du menar,
MEN
Det var faktist hon som föll först så stämmer faktist inte.

Tack i alla fall, uppskattar det!
Citera
2010-09-22, 04:21
  #8
Medlem
Vore skönt med lite tjejers åsikter, ni fattar säkert det här från en annan synvinkel om man säger så
Citera
2010-09-22, 04:43
  #9
Medlem
Herrtrosas avatar
Du bad alltså om att du inte orkade fortsätta kontakten med henne i en vänrelation, därför gav du henne tid att tänka över saken och på den vägen är det?

Jag slås direkt av tanken att hon inte riktigt vet hur hon ska ställa sig till dig. Hon är osäker på er och är samtidigt medveten om att du inte vill ha någon kontakt med henne om det gäller en vänrelation. Vidare kan hon inte heller ljuga och slänga ur sig ett "Jag älskar dig med!", så vad har hon för alternativ när det kommer till att svara på dina kärleksförklaringar? Känner hon press är risken överhängande stor att du hamnar i kompisfacket.

Sedan kan det också vara så att intresset redan svalnat, alt. att hon hittat en annan. Vilda gissningar i mörkret!

Lycka till hur som helst
Citera
2010-09-22, 05:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Du bad alltså om att du inte orkade fortsätta kontakten med henne i en vänrelation, därför gav du henne tid att tänka över saken och på den vägen är det?

Jag slås direkt av tanken att hon inte riktigt vet hur hon ska ställa sig till dig. Hon är osäker på er och är samtidigt medveten om att du inte vill ha någon kontakt med henne om det gäller en vänrelation. Vidare kan hon inte heller ljuga och slänga ur sig ett "Jag älskar dig med!", så vad har hon för alternativ när det kommer till att svara på dina kärleksförklaringar? Känner hon press är risken överhängande stor att du hamnar i kompisfacket.

Sedan kan det också vara så att intresset redan svalnat, alt. att hon hittat en annan. Vilda gissningar i mörkret!

Lycka till hur som helst

Precis, kände att jag orkar inte koppla ner till en kompisrelation under tiden hon ordnar till sin vardag och sa till henne att hon får höra av sig när hon vet hur hon vill ha det, oavsett.
Du har givetvis helt rätt och tack för den infallsvinkeln, har inte ens slagit mig att hon har ju faktist inget alternativ där.
Mmmm..Vad det gäller intresset så vet jag inte, alltid hon som messar först liksom och det där med någon annan, ja..den risken finns ju alltid men man får ju försöka lita på att hon skulle sagt det, men är fan svårt. Gör jävligt ont alltihop just nu och ena sekunden är det hopp, nästa så vill man bara skita i allt.
Ditt råd är alltså, om jag vill ha henne kvar, att bara tagga och se vad som händer. I alla fall ett tag?
Dissa henne när hon messar nästa gång eller?
Tack så mycket för att du tog dig tid!
__________________
Senast redigerad av kooling 2010-09-22 kl. 05:32.
Citera
2010-09-22, 06:46
  #11
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kooling
Precis, kände att jag orkar inte koppla ner till en kompisrelation under tiden hon ordnar till sin vardag och sa till henne att hon får höra av sig när hon vet hur hon vill ha det, oavsett.
Du har givetvis helt rätt och tack för den infallsvinkeln, har inte ens slagit mig att hon har ju faktist inget alternativ där.
Mmmm..Vad det gäller intresset så vet jag inte, alltid hon som messar först liksom och det där med någon annan, ja..den risken finns ju alltid men man får ju försöka lita på att hon skulle sagt det, men är fan svårt. Gör jävligt ont alltihop just nu och ena sekunden är det hopp, nästa så vill man bara skita i allt.
Ditt råd är alltså, om jag vill ha henne kvar, att bara tagga och se vad som händer. I alla fall ett tag?
Dissa henne när hon messar nästa gång eller?
Tack så mycket för att du tog dig tid!

Tar hon initiativet (vilket är en god sak?), var vänlig att svara men överös henne inte med allt vad "jag är galen i dig, vill bli far till dina barn och jag skulle offra min syn för dig" heter. Peta in något gulligt då och då, om du känner för det, men inte alltför ofta. Självklart ska du hålla ditt intresse vid liv, annars ger du signalerna av att du inte längre är intresserad. Viktigt är dock att hon inte känner någon press eller känner sig tvingad till att älska dig, så att säga.

Fan, svaret blev nog inget vidare. Borde ha lagt mig för flera timmar sedan och nu kallar sängen. Godnatt
Citera
2010-09-22, 11:07
  #12
Medlem
Janne-Taikons avatar
Svenska ordspråk passar in i det flesta relationer, ett som dyker upp när jag läser ditt problem är att man ska smida medans järnet är varmt, Er relation som par är rätt döfödd och har så varit sen dag 1, kan man inte träffas regelbundet till en början så funkar det inte, substitut som telefon, msn och så vidare är otillräckliga för att bibehålla den kontakten som krävs, vad som krävs är att en av Er flyttar på sig, ner eller upp och att ni kan träffas regelbundet.

Då detta inte verkar vara på tapeten så är min rekomendation att du lägger ner projektet, det kommer inte att bli bättre er imellan och det kommer inte att hålla så vidare länge för den delen heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback