2010-09-21, 11:03
Medlem
OverVikts avatar
Ja hej! Min fråga lyder liksom rubriken om vem som tar över efter Reinfeldt som partiledare för Moderaterna? Om fyra år så är det ett val igen, och alliansen har sitt uppsving och fortsätter övertyga nya väljare och vem vet.

En tänkbar kandidat kan kanske va Per Schlingmann som känner till Moderaterna och Fredrik väldigt väl!
Senast redigerad av OverVikt 2010-09-21 kl. 11:12.
Citera
2010-09-21, 11:11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Per Schlingman han kommer att kunna samarbeta med Sverigedemokraterna. Fredrik har bränt sina skepp genom sitt aggressiva uppträdande.
Citera
2010-09-21, 11:14
Medlem
OverVikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Per Schlingman han kommer att kunna samarbeta med Sverigedemokraterna. Fredrik har bränt sina skepp genom sitt aggressiva uppträdande.

Tänkte också på Per Schlingmann, han har varit aktiv i Moderaterna väldigt länge och känner partiets, Fredriks riktlinjer och vad väljarna vill höra.

Beatrice Ask, Anders Borg, Mikael Odenberg eller kanske tom Niklas Wykman ^^ Gärna speulera på ett typiskt flashback mannér.
Senast redigerad av OverVikt 2010-09-21 kl. 11:31.
Citera
2010-09-21, 11:15
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Schlingman satt ju i en debatt i TV8 mot Åkesson för något år sedan och sågade allt han hade att säga, så det känns inte så troligt.
Citera
2010-09-21, 11:20
Medlem
rocksmysockss avatar
Det vore lite roligt om M kunde köra om S i kampen om "Sveriges första kvinnliga statsminister". Ännu mer smolk i bägaren för S.
Citera
2010-09-21, 11:20
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Schlingman satt ju i en debatt i TV8 mot Åkesson för något år sedan och sågade allt han hade att säga, så det känns inte så troligt.

Schlingman har karisma som en plåtburk. Finns andra som kommer lyftas fram, förmodligen blir det en kvinna.
Citera
2010-09-21, 11:28
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas

Talar inte om Pers åsikter han är ju moderat utan hur han är som person. Han har förmågan att samarbeta Reinfeldt är för rabiat, lite som Olof Palme.

Det parlamentariska läget kräver ödmjuka partiledare konfrontationspolitikers tid är förbi Ohlys, Wetterstrands, Monas tid är också förbi.

Exempel på ödmjuka Jimmie Åkesson, Jonas Sjöstedt, Ilja Batljan. Varken Maud Göran eller Jan BJörklund är det men de kan duga kan säkert fungera.
Citera
2010-09-21, 11:30
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocksmysocks
Det vore lite roligt om M kunde köra om S i kampen om "Sveriges första kvinnliga statsminister". Ännu mer smolk i bägaren för S.
Gunilla Carlsson är min favoritmoderat, efter Anders Borg. Men Borg engagerar sig inte ens i riksdagen, jag tvivlar på att han vill arbeta med politik på det breda sättet. Alltså: Gunilla som efterträdare! Och statsminister, såklart.
Citera
2010-09-21, 13:43
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Gunilla Carlsson är min favoritmoderat, efter Anders Borg. Men Borg engagerar sig inte ens i riksdagen, jag tvivlar på att han vill arbeta med politik på det breda sättet. Alltså: Gunilla som efterträdare! Och statsminister, såklart.

En väldigt stor del av moderaternas valframgångar beror på personkult kring Fredrik.
Alliansseger med Gunilla Carlsson känns långt ifrån givet.

Den enda som skulle kunna fylla ut Fredriks plats i folkets ögon är Anders Borg.
Alternativt om de gör en Clinton och sätter in Filippa...
Citera
2010-09-21, 13:49
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Schlingman har karisma som en plåtburk. Finns andra som kommer lyftas fram, förmodligen blir det en kvinna.
Filippa?
Citera
2010-09-21, 13:51
Medlem
i.b.ms avatar
Fredrik pensionerar sig om tolv år efter att ha lett en segerrik allians i sitt femte raka segerval, efterträdaren blir dottern Ebba som nyss fyllt 21 år och efterträder pappa som statsminister
Citera
2010-09-21, 18:04
Medlem
Aristotélēss avatar
Jag tror Reinfeldt tänker sitta kvar länge. Han kanske lämnar över till Filippa inför valet 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in