Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-21, 15:46
  #13
Avstängd
CanLifePrevails avatar
Tror inte det är ovanligt, hundar jag passat har ibland också ylat ledsamt eller oroligt i sömnen. Tror de drömmer mardrömmar bara, intressant vore det ju dock att veta vad de drömmer om för något och hur de uppfattar det.
Citera
2010-09-21, 16:08
  #14
Medlem
Jag tror nog att dom kan det.
Min cockerspaniel på 10 år ylar, skäller och gör ifrån sig diverse ljud nästan varje natt när han sover.

Hunder kan ju inte ha lyckliga drömmar hela tiden
Citera
2018-08-23, 12:13
  #15
Medlem
Jurgentysks avatar
Min hund gör massa cp ljud i sömnen just nu låter inte alls bra. Är det bara att väcka eller låta han reda ut det själv och vakna av sig själv?
Citera
2018-08-23, 12:32
  #16
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurgentysk
Min hund gör massa cp ljud i sömnen just nu låter inte alls bra. Är det bara att väcka eller låta han reda ut det själv och vakna av sig själv?

Men vafan lämna hunden ifred när den sover. Du behöver inte göra nånting.

mvh
Citera
2018-08-23, 12:33
  #17
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Men vafan lämna hunden ifred när den sover. Du behöver inte göra nånting.

mvh
Ja men känns som han lider om han får ligga där och göra cp ljud.
Citera
2018-08-25, 22:53
  #18
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurgentysk
Ja men känns som han lider om han får ligga där och göra cp ljud.
Vem väcker dig när du drömmer?
För alla hjärnor sorterar intryck under natten. Det är fragment av dagen o livet där allt ska till sin plats. Detta skapar drömmar.
Mina hundar brukar ofta jaga på nätterna. De både rör sig samt frambringar jaktljud.
Även jag hör ibland sorg i deras ljud när de sover.
Fullkomligt normalt.
Citera
2018-08-29, 13:49
  #19
Medlem
aina08s avatar
Min nuvarande hund (Cane Corso tik) drömmer ganska mycket, nästan dagligen, men oftast rycker de bara i en tass eller läpp, men de har hänt att hon både sprungit, ylat, morrat och visat tänderna.
En hund jag hade (Rottweiler hane) somnade under vardagsrumsbordet när jag tittade på film och började att springa. Han sprang säkert i 15 min innan jag försiktigt la min hand på honom så han sakta vaknade. Han var då helt varm och andfådd. Direkt när han vaknat ville han som vanligt smaka av mina chips så de var ingen fara
En annan hund (Rottweiler tik) ja hade bet sig själv i läppen i sömnen. Vaknade upp av att den skrek till lite snabbt och såg sen att den blödde lite ifrån läppen.
Hade även en hund (Schäfer hane) som en gång måste han haft riktigt porrig dröm då han juckade i sömnen och fick utlösning. Han vaknade nästan direkt efter och såg väldigt förvirrad ut, kanske för att han inte förstod var bruden försvann. Han var het på damer även i vaket tillstånd

Ja gillar själv att drömma och skulle bli sur om någon väckte mig mitt i en dröm så därför väcker jag aldrig min hund när hon drömmer heller.
__________________
Senast redigerad av aina08 2018-08-29 kl. 13:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback