2010-09-19, 23:11
Medlem
Som alltid när man postar i ett ovant forum så får mod flytta tråden om den ligger fel...

Jag har ett creative HS-1200 headset, ljudkvaliten är bra men jag har problem med dålig output. Levels ligger på 100 i inställningarna och det finns inget alternativ för micboost.

Jag har rotat igenom creatives egna program men inte hittat någon micboost där, jag har också googlat runt och hittat lite skrivet men ingen lösning. Det närmaste jag hittat var att gå in och ändra i registry men jag har vart i mitt registry och sökt igenom efter "MicBoost" men jag får inga träffar.

Jag kör på windows 7 prof. Någon som har en aning ifall man kan t.ex. ändra i registry för att aktivera micboost eller om det finns något annat knep som kan funka?
Citera
2010-09-20, 00:14
Medlem
Humpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Som alltid när man postar i ett ovant forum så får mod flytta tråden om den ligger fel...

Jag har ett creative HS-1200 headset, ljudkvaliten är bra men jag har problem med dålig output. Levels ligger på 100 i inställningarna och det finns inget alternativ för micboost.

Jag har rotat igenom creatives egna program men inte hittat någon micboost där, jag har också googlat runt och hittat lite skrivet men ingen lösning. Det närmaste jag hittat var att gå in och ändra i registry men jag har vart i mitt registry och sökt igenom efter "MicBoost" men jag får inga träffar.

Jag kör på windows 7 prof. Någon som har en aning ifall man kan t.ex. ändra i registry för att aktivera micboost eller om det finns något annat knep som kan funka?
Borde finnas på inställningarna -> Nivåer och Microphone boost. Finns där för mig under vanliga volymen.
Citera
2010-09-20, 21:50
Medlem
Jag har vart inne där och rotar men hittar inget, där finns bara "level", ingen mic boost (kör systemet på engelska därav återkommer massa engelska beteckningar).
Citera
2010-09-20, 21:59
Medlem
Humpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Jag har vart inne där och rotar men hittar inget, där finns bara "level", ingen mic boost (kör systemet på engelska därav återkommer massa engelska beteckningar).
Jadu, vet inte riktigt hur du ska göra då. Själv har jag ju Realtek ljudkort (inbyggt) vilket antagligen lägger till boosten till inställningarna. Finns iallafall både på windows inställningarna och i Realtek inställningarna (samma inställning).

http://i56.tinypic.com/2nuj0wk.png
Citera
2010-09-20, 23:37
Medlem
Hm, jag tror inte det är mitt ljudkort då jag hade micboost på mitt gamla headset. Bortsett från svenskan ser annars min inställning ut som din, bortsett från att alternativet micboost inte finns alls
Citera
2010-09-20, 23:41
Medlem
Andreasvbs avatar
Om det är ett headset med vanlig teleplugg finns det ingen drivrutin utan är endast ljudkortet som hanterar.

Och om det är USB används inte ditt ljudkort, utan då måste det finnas drivrutiner för ditt headset som stöder mic boost.
Citera
2010-09-21, 00:23
Medlem
Det handlar om USB. Jag har laddat ner nya drivrutiner men det har inte hjälpt, jag läste att någon fixat samma problem i XP genom att manuellt uppdatera en registernyckel (ändrat värdet för micboost från 0 till 1) men jag har inte lyckats med att spegla den fixen på mitt system.
Citera
2010-09-26, 19:22
Medlem
Gör ett försök nu med creatives kundtjänst.

Eftersom jag har USB ska det alltså vara drivrutinerna som avgör om jag kan använda micboost? Vet någon ifall man kan modifiera eller använda alternativa drivrutiner för att få möjlighet att boosta?
Citera
2010-09-30, 15:31
Medlem
Kundtjänst var ju behjälpliga, "the HS-1200 doesn't have a micboost". Nåväl, är det ingen som sitter på lite kunskaper om hur drivrutinerna är uppbyggda? Eller ska jag helt enkelt ge upp och skrika istället :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in