Citat:
Ursprungligen postat av joppe
På tal om videoklipp och konspirationer om frimureri. Denna snubben tar nog priset. Han ska ha haft 90 graden i frimureri, 9 graden i OTO, 9 graden i rosenkorsorden, 2 graden i Church of Satan, Biskop i den gnostisk katolska kyrkan, Høgpräst hos både druider och Wicca, mormon, teologutbildad och inte minst medlem i Illuminati.
Så såg han ljuset och hittade Jesus. Nu avslöjar han hur satan styr verden genom frimurarna som ligger bakom all sexuell kränkning av barn.
http://video.google.com/videoplay?do...R8_1v1HyuRLLpA
Den där filmen laddade jag ner för ett år sedan eller så som avi av god kvalitet, tyvärr håller inte innehållet lika bra kvalitet
Jag förstår att de som ser filmerna och tror på vad som sägs där är förfärade över tanken på frimureri. Däremot så undrar jag lite över vilka som egentligen går på sådant. Diverse frikyrkor med kopplingar till USA är väl den grupp som jag först kommer att tänka på.
För 20 år sedan eller så (tror det var 1984-86) så var det en kampanj i media om och mot frimurarna. I någon tidning i Västerbotten så talade en av dessa frikyrkliga ut om de hemska ceremonier som han hade gått igenom när han blev Svensk frimurare och nu som nybliven kristen så var det hans plikt att gå ut med vad han hade varit med om. Det han beskrev lät som något i en amerikansk elller brittisk frimurarloge, delvis likt vad som syntes i den första delen av den turkiska filmen men inget av det han beskrev skedde i en svensk loge.
Det han sa i artikeln var nästan ordagrant översatt från anti-frimureriskrifter jag har sett från USA. Deras "pastorer" säger vad medlemmarna skall säga och de upprepar vad pastorn har sagt. Han vet ju hur det är och när pastorn säger att jag skall säga så så måste det vara så. Vi som är med vet att han ljög i tidningen, men hur ser det ut för de som inte är med?