Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-15, 04:21
  #3313
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Nej.
Ledtråd: 90 tals film.

The Last Boy Scout, med Willis 1991?
Citera
2021-12-15, 04:25
  #3314
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
The Last Boy Scout, 1991?



https://www.youtube.com/watch?v=2HnqOpMn-kg
Citera
2021-12-16, 03:52
  #3315
Medlem
HGs avatar
Vive la mort ! Vive la guerre ! Vive le sacré mercenaire !

Vilken film?
Citera
2021-12-16, 05:08
  #3316
Medlem
fearreapers avatar
The dogs of war från 1980, bra film 👍😊
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vive la mort ! Vive la guerre ! Vive le sacré mercenaire !

Vilken film?
Citera
2021-12-16, 12:00
  #3317
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
The dogs of war från 1980, bra film 👍😊

Dogs of War är en av de bästa krigsfilmerna som någonsin har gjorts! Regissören Frankheimer har lyckats fånga boken och speciellt öppningsscenen är helt otrolig, när de så kallade legosoldaterna flyr något afrikanskt krig.👍🏻👊🏻
Citera
2022-01-11, 01:17
  #3318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Här hoppar fan folk runt överallt


Mitt citat igen


really its a beatiful car, i mean look At this mahagony , you just dont see that any more you know.


Hint de kör i en stulen bil
Har inte sett filmen sen den släpptes, men pga en annan tråd på forumet där roligaste scenerna någonsin diskuterades, så såg jag ett Youtube-klipp med just den bil-scenen där tekniska detaljer undersöks varefter dom försöker hälsa vänligt på medtrafikanter, och sen gör storartad entre på ett möte, varvid föraren håller tal i bästa Mr. Pitt-anda för att förklara för alla lyhörda.

Ytterligare en i raden av scener som fick mig nära en hjärtinfarkt första gången jag såg den. Även prärievarg-scenen vill jag minnas att jag skrattade mycket åt, och det är nästan dom enda två scenerna jag kommer ihåg, så det börjar bli dags att se om filmen i sin helhet.

Originalet har för övrigt en sjukt rolig scen när en dansande son får ett telefonsamtal från sin mamma, och sen springer händelserna lite i förväg. Den såg jag om för några år sedan på CMore.

Bidrar själv:

Citat:
"-Att vara gift handlar om att slå först och slå hårt!"
Citera
2022-01-11, 01:18
  #3319
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Har inte sett filmen sen den släpptes, men pga en annan tråd på forumet där roligaste scenerna någonsin diskuterades, så såg jag ett Youtube-klipp med just den bil-scenen där tekniska detaljer undersöks varefter dom försöker hälsa vänligt på medtrafikanter, och sen gör storartad entre på ett möte, varvid föraren håller tal i bästa Mr. Pitt-anda för att förklara för alla lyhörda.

Ytterligare en i raden av scener som fick mig nära en hjärtinfarkt första gången jag såg den. Även prärievarg-scenen vill jag minnas att jag skrattade mycket åt, och det är nästan dom enda två scenerna jag kommer ihåg, så det börjar bli dags att se om filmen i sin helhet.

Originalet har för övrigt en sjukt rolig scen när en dansande son får ett telefonsamtal från sin mamma, och sen springer händelserna lite i förväg. Den såg jag om för några år sedan på CMore.

Bidrar själv:



du skrev inte vilken film mitt citat kommer ifrån.
Citera
2022-01-11, 01:39
  #3320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
du skrev inte vilken film mitt citat kommer ifrån.
Det är korrekt, men den framgår nog ganska tydligt för en som vet vilken scen det är att jag vet vilken film det rör sig om. Jag tänkte ge fler chansen att gissa citatet.
Citera
2022-07-28, 23:16
  #3321
Medlem
Citat:
-Har någon pesten? Vem?
-En kvinna i det gamla kvarteret. Vi murade in henne med allt hon äger, när hon är död bränner vi ner allt. Vi kommer kunna ha några dagar med musik i goda vänners sällskap.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback