• 1
  • 2
2010-09-13, 23:07
Bannlyst
Fiorucci-slöddret i Göteborg vet inte när de ska sluta. Först sålde de päls, sen lägger de av, sen börjar de igen. Direkt efter att de börjat igen så får de sina fula jävla rutor krossade av troligen DBF-kämpar. Vad fick dem att börja sälja päls igen? Insåg de inte vad som skulle hända om de gjorde det? Nu får de skylla sig själva, precis som Kajs inser man ju att inte heller Fiorucci kommer ha hela glasrutor på lång tid.

Någon som vet vilka som utförde aktionen där rutorna pangades? Någon som bor i Göteborg som hörde eller såg något? Något i nyheterna om det? Jag blir iallafall glad av det.
Citera
2010-09-13, 23:09
Medlem
Zomrazils avatar
Ja men det var väl bra, vandalism är ju helt rätt väg att gå om man vill föra fram ett budskap.
Citera
2010-09-13, 23:14
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Ja men det var väl bra, vandalism är ju helt rätt väg att gå om man vill föra fram ett budskap.

Har ju funkat innan klart att grabbarna ska köra på. En demokratisk lösning på problemet kommer aldrig komma, eller så kommer den alldeles för sent.
Citera
2010-09-13, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil

Ja, mot djurplågare ja. Eftersom de saknar medlidande förstår de inget annat än våld.
Senast redigerad av CanLifePrevail 2010-09-13 kl. 23:17.
Citera
2010-09-13, 23:15
Medlem
thestalkerdudes avatar
Herregud. Kan dessa misslyckade hippisar som kan inget annat än att leka efterblivna miffon som tror att dom är *rebeller* bara för dom kastar sten på en pälsbutik? Nog för jag hatar överklassafärrer men inte fan beter jag mej som en Fidel Castro och gör en revolt mott en jäva butik!

Skärp er jävla misslyckade vänster miffon!
Citera
2010-09-13, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
Har ju funkat innan klart att grabbarna ska köra på. En demokratisk lösning på problemet kommer aldrig komma, eller så kommer den alldeles för sent.

Den demokratiska lösningen kommer aldrig eftersom politikerna inte gör något åt djurplågeriet och djurplågarna saknar hjärtan så då måste folk som står upp för vad som är rätt stänga djurtortyrsaffärerna själva.
Citera
2010-09-13, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Herregud. Kan dessa misslyckade hippisar som kan inget annat än att leka efterblivna miffon som tror att dom är *rebeller* bara för dom kastar sten på en pälsbutik? Nog för jag hatar överklassafärrer men inte fan beter jag mej som en Fidel Castro och gör en revolt mott en jäva butik!

Skärp er jävla misslyckade vänster miffon!

Det handlar inte om vänstermiffon, det handlar om djurrätt. Det handlar om att rädda djurs liv.
Citera
2010-09-13, 23:18
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Den demokratiska lösningen kommer aldrig eftersom politikerna inte gör något åt djurplågeriet och djurplågarna saknar hjärtan så då måste folk som står upp för vad som är rätt stänga djurtortyrsaffärerna själva.

Precis vad jag menade.
Citera
2010-09-13, 23:19
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Det handlar inte om vänstermiffon, det handlar om djurrätt. Det handlar om att rädda djurs liv.

Brukar inte 99.9% av dom som håller på med djurrätt lite vänster av sig? För har faktigt aldrig hört talas om en djurrättsaktevist som är på den högra sidan av skalan. Rätta mej om jag har fel
Citera
2010-09-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
Brukar inte 99.9% av dom som håller på med djurrätt lite vänster av sig? För har faktigt aldrig hört talas om en djurrättsaktevist som är på den högra sidan av skalan. Rätta mej om jag har fel

Den är i minoritet men måste upplysa om att det finns både högerfolk och nationalister som är aktiva för djurens befrielse. En liten kul grej är något black block som är straight edge och hyllar Hitler. Men som sagt, en minoritet är det.
Citera
2010-09-13, 23:27
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Den är i minoritet men måste upplysa om att det finns både högerfolk och nationalister som är aktiva för djurens befrielse. En liten kul grej är något black block som är straight edge och hyllar Hitler. Men som sagt, en minoritet är det.

Det var som fan. Och så säger folk att man lär sig inget på Flashback.
Citera
2010-09-13, 23:34
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Men nu är ju djuren redan döda om dom är till försäljning i en pälsbutik.

Vore det inte bättre att belägra en minkfarm och protestera där? Kedja fast sig framför en port eller ett nätstängsel? Att krossa några skyltfönster manar väl på sin höjd butiksägarna att, istället för att avveckla handeln, införskaffa plexiglas eller kameraövervakning.
Citat:
Och så säger folk att man lär sig inget på Flashback.
Gör dom verkligen det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in