Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-03-23, 22:58
  #85
Medlem
GenesisPs avatar

Säg att 50.000 svenskar hade flyttat till Somalia eller Saudiarabien, och 5.000 av dem hade svinat något oerhört mot den inhemska, etniska befolkningen - tror ni då att vi hade haft respektfulla debatter om: "sluta generalisera om svenskarna och se varje svensk som en egen individ. Alla svinar ju inte!"? Nej. Och det hade vi inte kunnat förvänta och kräva heller. Dels för att alla människor generaliserar, särskilt om en grupp kommer utifrån och med så olik kultur och levnadssätt som på goda grunder kan anses hota den redan befintliga kulturen och folkets trygghet och säkerhet. Och dels för att det inhemska folket har den "lyxen" att från ett perspektiv från ovan bedöma, döma, jämföra och syna utlänningar, och det kommer man göra medvetet eller omedvetet. I Sverige har man dock gjort det till något fult och skamfullt, men det är faktiskt helt normalt, och har egentligen ingenting med rasism eller direkt våld att göra, möjligtvis har det en del att göra med biologisk rasism som i grunden är självbevarelsedrift och överlevnadsinstinkt. Rationellt grundade fördomar är nödvändigt för att kunna överleva. Alla folkgrupper och nationaliteter i hela världen har sitt rykte att dras med, och det är ingenting helt taget ur luften, utan bottnar i erfarenheter, kännedom och kunskap om kulturer, tankesätt och världsbilder.

Dessutom är svenskar normen i Sverige. När man mäter arbetslöshet, kriminalitet och annat är (lite förenklat) alltid kärnan svenskar vs. resten. Man måste ju ha något att utgå ifrån.

I stället för att demonisera vedertagna och alltid närvarande och inbyggda mentala bedömningar hos människan, borde vi förstå varför det är så och hur i sådana fall politiken och politiska beslut kan mildra effekterna t ex genom att föra en ansvarsfull och restriktiv politik på de områden där konsekvenserna är att olika sorters människor/kulturer förs samman fysiskt.
Alla generaliseringar är inte bra eller hälsosamt, men långtifrån alla är dåliga eller i ett elakt syfte gentemot den andra, heller, utan en viktig del av den mänskliga naturen.

__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-03-23 kl. 23:01.
Citera
2018-03-23, 23:58
  #86
Medlem
GenesisPs avatar
Regeringen och media har inte gett oss många skäl att inte vara främlingsfientliga. De som ska koll på vilka som befinner sig inom rikets gränser har ju tappat det helt och hållet, de ger inte ens längre sken av att bry sig. Då blir det upp till vanliga individer att göra "säkerhetskontrollen", och Mena-invandrare har sedan tidigare ett visst rykte i Sverige (och omvärlden).

Det är förmätet av eliten att släppa in vem som helst och på vilka grunder som helst och sedan anklaga och skuldbelägga svenskarna för deras egen kollektiva värdelöshet och korruption. Dessutom under en förespegling att de agerar som "goda människor". Moraliskt bedrägeri och hyckleri är bara förnamnet.

I en perfekt framtid får alla ett passande straff.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-03-24 kl. 00:18.
Citera
2018-03-24, 02:30
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtox
Om du är outbildad, har förutfattade meningar, är generellt oinsatt och okunnig vad gäller politik och vardagliga samtalsämnen behöver du inte bry dig om att skriva något inlägg. Jag vill att denna diskussionen hålls på en hög intellektuell och seriös nivå.

Här har ni något att fundera kring:

En del invandrare begår brott.
Jag är invandrare.
_________________________
Jag är kriminell



Jag håller med om att integrationen gått åt helvete, att det ser för jävligt ut i förorterna, att många invandrare begår brott är tragiskt, men vad som är än mer tragiskt är folk som generaliserar alla invandrare utifrån vad en mycket liten skara invandrare gör.

Jag tycker det ska vara okej att diskutera invandringsfrågor, men då ska det för fan vara någon jävla relevans i folks resonemang och inte bara massa spydigheter och förutfattade meningar. Sluta tala om invandrare som problemet i ekvationen när det istället handlar om politiken. Klart som fan att det finns invandrare som begår förfärliga brott, precis som det finns många infödda svenskar som också gör det. Jag tycker man belyser detta allt för mycket på flashback, gör något konstruktivt istället och diskutera dem faktiska anledningarna till att det ser ut som det gör.

Jag vill också få ordning på invandringen och dess politik, men det skulle aldrig falla mig in att rösta på SD då det kommer öppna upp för en mycket mer fientlig och skadlig politik för Sverige i längden.

Det finns så jävla många invandrare som varit med och byggt upp detta landet, som bidrar så ofantligt mycket mer än dem flesta vanliga svenskarna och dem hamnar i skuggan av detta raseriet mot "invandrare".

Mina föräldrar kom hit på 70-talet, jag själv föddes i Sverige och ser mig själv både som invandrare och svensk. Jag tycker det är oerhört kränkande hur väldigt många tycks anamma extrema åsikter som baserar på att eliminera invandringen. Hur skulle det se ut om man började generalisera Svensson efter vad tex Sten Eriksson eller andra infödda kriminella svenskar gör?

Sluta generalisera alla invandrare utifrån vad en mycket liten grupp gör.

PS! Det vore väldigt roligt om folk kunde skriva konstruktiva inlägg som kan skapa en riktig debatt. Jag tycker detta är något viktigt att diskutera så håll tillbaka med era ofta idiotiska inlägg tillbaka för en gångs skull.

Generellt så är det så! Börja Generalisera.
Citera
2018-03-24, 05:45
  #88
Medlem
TraXzmans avatar
Gammal tråd men att generalisera har ju inget med fakta och facit på statistik att göra.
Och vad gör generellt mena invandringen själv som eget ansvar att förbättra för sina egna ursprungliga landsmän som nyanlänt. Dom kan ju integrera dom när dom själv är integrerade liksom. Hjälpa dom som ett företag på traven liksom till att bättra på statistiken. Sen är det skillnad på vilka ursprung man menar med invandring som just nämndes
Citera
2018-03-24, 06:16
  #89
Medlem
Niggerss avatar
Förvisso är det invandrare som byggt delar av Sverige, men det var Tage Erlander invandrare, dom kom när vi behövde arbetskraft. Invandrare / flyktingar som har kommit ifrån Olof Palme och framåt är värdelös skit som bara sysslar med att begå brott.
Citera
2018-03-24, 07:30
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Gammal tråd men att generalisera har ju inget med fakta och facit på statistik att göra.
Och vad gör generellt mena invandringen själv som eget ansvar att förbättra för sina egna ursprungliga landsmän som nyanlänt. Dom kan ju integrera dom när dom själv är integrerade liksom. Hjälpa dom som ett företag på traven liksom till att bättra på statistiken. Sen är det skillnad på vilka ursprung man menar med invandring som just nämndes

De är inte här för att integreras.
Deras gamla landsmän är glada att de kommer hit, de har med sig kunskap om deras gamla land och ser det som en gåva. Nu lär de ut vilka fördelar det är ett bo i Sverige. Inga skyldigheter.
- bostad, jobb, bidrag, landet kvinnor, allt är ditt. Så här går du på MIG, så här går du på socc och säger. Är det någon som är emot dig, drar rasistkortet direkt.

Hur många ggr har jag inte varit i tunnelbanan och mött invandare som pratat med " Nyanlända ":
- så här plankar du.
INTE:
- du får inte planka. Du betalar där borta och alla ska ha kort.

Hur många ggr har jag inte suttit med " gamla invandare " som tagit hit sin fru som är utbildad till något, låt oss säga tandläkare:
- hon är för gammal för att lära sig svenska.
Jag och min tur svarar att hon måste ut på jobb, för att han har det dåligt ekonomiskt.
Han bara skakar på huvudet, ungefär som att det är tragiskt fall han har dragit hit.

Hur många ggr har jag inte pratat med invandare som mer eller mindre är födda här och som svarat:
- men nu kommer min kusin hit och det ska bli roligt.
- vad ska hon leva på då ?
Big smile och ett ryck på axlarna. Underförstått: vad då, sociala finns ju.
Citera
2018-03-24, 07:39
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtox
Sluta generalisera alla invandrare utifrån vad en mycket liten grupp gör..

Men herregud, hur många invandrare buntar inte ihop alla i ett och samma fack.
- blondinerna gör så här. Alla blondiner är samma.
- smala gör så här.
- tjocka är så här.
- svenskarna tycker så här.
- norrlänningarna, skåningar, göteborgare, värmlänningar, smålänningarna. sthlmare vet man ju HUR de är.
- muslimerna, judar, kristna är så här.

Hur många ggr har jag inte fått höra som sthlmare att jag är så här, och inte nog med det, jag är blond och jag tycker så här för att jag är blond.
Jag är ockå 190 cm lång, då måste jag ha alla dessa problem för att alla andra som är 190 har samma problem.

* komigen invandare * Ni är fenomenala på att stoppa in andra i ett fack.

Bara att öppna eran Koran bok:
- ALLA kristna ska brinna i helvetet.
- Judarna ska dit ockås.
Alla tycker samma sak och då händer detta.
Citera
2018-03-24, 10:29
  #92
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dtox
Om du är outbildad, har förutfattade meningar, är generellt oinsatt och okunnig vad gäller politik och vardagliga samtalsämnen behöver du inte bry dig om att skriva något inlägg. Jag vill att denna diskussionen hålls på en hög intellektuell och seriös nivå.

Här har ni något att fundera kring:

En del invandrare begår brott.
Jag är invandrare.
_________________________
Jag är kriminell



Jag håller med om att integrationen gått åt helvete, att det ser för jävligt ut i förorterna, att många invandrare begår brott är tragiskt, men vad som är än mer tragiskt är folk som generaliserar alla invandrare utifrån vad en mycket liten skara invandrare gör.

Jag tycker det ska vara okej att diskutera invandringsfrågor, men då ska det för fan vara någon jävla relevans i folks resonemang och inte bara massa spydigheter och förutfattade meningar. Sluta tala om invandrare som problemet i ekvationen när det istället handlar om politiken. Klart som fan att det finns invandrare som begår förfärliga brott, precis som det finns många infödda svenskar som också gör det. Jag tycker man belyser detta allt för mycket på flashback, gör något konstruktivt istället och diskutera dem faktiska anledningarna till att det ser ut som det gör.

Jag vill också få ordning på invandringen och dess politik, men det skulle aldrig falla mig in att rösta på SD då det kommer öppna upp för en mycket mer fientlig och skadlig politik för Sverige i längden.

Det finns så jävla många invandrare som varit med och byggt upp detta landet, som bidrar så ofantligt mycket mer än dem flesta vanliga svenskarna och dem hamnar i skuggan av detta raseriet mot "invandrare".

Mina föräldrar kom hit på 70-talet, jag själv föddes i Sverige och ser mig själv både som invandrare och svensk. Jag tycker det är oerhört kränkande hur väldigt många tycks anamma extrema åsikter som baserar på att eliminera invandringen. Hur skulle det se ut om man började generalisera Svensson efter vad tex Sten Eriksson eller andra infödda kriminella svenskar gör?

Sluta generalisera alla invandrare utifrån vad en mycket liten grupp gör.

PS! Det vore väldigt roligt om folk kunde skriva konstruktiva inlägg som kan skapa en riktig debatt. Jag tycker detta är något viktigt att diskutera så håll tillbaka med era ofta idiotiska inlägg tillbaka för en gångs skull.
I grund och botten är det politikernas fel och såväl invandrare som svenskar blir offer i deras sjuka maktspel.

Det sagt så finns det skötsamma invandrare som ändå är djävligt jobbiga med sina 20 ungar som springer runt och skriker och gapar trots att föräldrarna jobbar.

En begränsad invandring fungerade iallafall sådär då de invandrare som kom hit assimilerades och blev en del i samhället. Idag har det blivit ett fullständigt haveri och vi svenskar skall påtvingas sjuka ideal som kändes ofräscha redan på medeltiden.

Tyvärr har det gått så långt så man börjar frukta den vita rasens överlevnad. Det är bara att se på Sydafrika. Boerna och de svarta kom ungefär samtidigt. Ett par generationer senare så är det 4,5 miljoner Boer och 35 + miljoner svarta.

Om man studerat bakterier så har de olika strategier för att erövra utrymmet och en av de bästa strategierna är snabb celldelning för att uppta utrymmet och konkurrera ut mer långsamväxande arter. Det är det den svarta och gula rasen sysslar med även om den gula rasen tills nyligen försökte behärska sig lite med enbarns strategin.

Att de vita är rika och de svarta är fattiga beror på fundamental matematik vilket de svarta är för korkade att inse.

Exempel
Vi har ett vitt och ett svart par där föräldrarna får 1000 kronor var.
Vit familj: får 2 barn -> ungarna får 1000 kronor var
Svart familj: Får 10 ungar -> Ungarna får 200 kr var.

Redan efter första generationen börjar det knorras över att de vita är rikare

Nästa generation
Vit familj får 2 barn -> ungarna får 1000 kr var.
Svart familj: får 10 ungar -> Barnen får 40 kr var.

Nu efter 2 generationer har vi typ 4 vita och 20 svarta (2 levande generationer) där den vita minoriteten har 1000 kronor var och den svarta majoriteten har 40 kr var.

De vita hotas till livet och behöver sina 1000 kr för att ha råd till beskydd..

I Sverige får de vita inte behålla sina 1000 kr så de har råd med beskydd utan staten konfiskerar dessa pengar för att importera ännu fler svarta.

Den som inte inser att detta kommer leda till folkmord på den vita befolkningen är ju inte nådigt naiv. Speciellt då det uttryckligen står i koranen att de från andra religioner skall konvertera eller klubbas ihjäl.

Det enda sättet hade varit att inte ta in Afrika till EU. Vi hade behövt våra starka gränser eftersom Afrika då reglerat sig själv.

EU hade bevarat sin rikedom som våra förfäder skapat och förvaltat genom att inte ynglat av sig i massor medan Afrikanerna hade förökat sig exponentiellt, blivit fattiga svultit ihjäl därefter hade de överlevande haft en bra period med mycket mat och resurser tills de förökat sig exponentiellt till nästa svältkatastrof...
Efter några 100 vändor kanske de med hade lärt sig att inte föröka sig som bakterier...
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback