Tonfisk på konserv är givet i skafferiet. Används oftast på toast och i pasta.
Tomatsoppa på konserv är också ganska bra att ha ifall man inte orkar/hinner laga riktig mat. Bara ta några varma mackor till så är det nästan riktig middag.
Rostbröd i frysen finns alltid hemma... Bara ta fram de skivor man vill ha sedan stoppa tillbaka resten utan att behöva bry sig ett skit om att den skulle mögla
Jag brukar köpa färdiga woksåser och typ currysåser på burk att ha hemma. De håller sig länge och med lite kyckling ur frysen och ris är det en hel måltid som smakar helt okej. Jag brukar köpa bröd och frysa in också för att ha det hemma om jag inte orkar eller hinner handla. Ibland köper jag även konserver, men inte så ofta. Det är smidigt med rätter där man inte absolut behöver färskvaror utan kan svänga ihop något med bara det som finns hemma. Sen är det ju trevligare med fräscht grönt och sådär, men oftast finns det åtminstone något sånt hemma.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!