• 12 305 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 664 inlägg
2010-09-11, 10:42
Medlem
Jag kommer ursprungligen från ett litet samhälle i
södra Dalarna som heter Horndal. Jag träffade en underbar kvinna för 2,5 år
sedan och när vi efter ett år bestämde oss för att flytta ihop började
problemen. Min bror kom med grova falska anklagelser mot min flickvän,
troligen av avundsjuka, som han även övertygade vår cancersjuka mor om. Hon
kom med anklagelserna till mej och då jag kunde bevisa att det bara var
lögner vidhöll hon att det kom från en "säker källa". Jag krävde då både av
min mor och min bror att få veta vem den "säkra källan" var som spred dessa
lögner. Min bror vägrade avslöja var han hade fått detta ifrån, när jag då
sa att jag ger mej inte förrän du har talat om var det kommer ifrån, skrek
han i telefon: " Går du på nåt? Tar du nå droger, eller?" Jag har aldrig
någonsin ens varit i närheten av någon form av droger men hellre än att
avslöja sin källa så började min egen bror sprida ut att jag gick på droger.
Då jag har eget företag i byggbranchen med alla jobben runt hemorten var
detta förödande. Många verkar ha trott på min bror, och det är ju klart
ingen sprider ju ut såna lögner om sin egen bror. Detta var början på,
hittills, 16 månaders helvete där de inbokade jobben blev avbokade ett efter
ett. Det slutade med att jag hade inget utom skulder kvar och fick lifta
till Norge för att leta jobb.
Man trodde att man hade en solid grund att stå på, men får man sin egen
familj emot sej så är man fruktansvärt sårbar. Jag fick i alla fall tag i
jobb i Norge där jag nu försöker komma ikapp med skulder, samtidigt som jag
får hjälp av både polis och advokat med att försöka återupprätta mitt rykte
och min heder.
Man har ju i alla fall fått se vilka som är ens vänner och fått perspektiv
på hur små många andra problem är.
Ryktena min bror sprider är bitvis så dumma och säger emot sej själva, men orten är liten och folket där beter sej som i "Jägarna" där ingen törs säga nåt och få törs vittna. Min bror har även falskt anmält mej för misshandel, trots att jag aldrig petat på honom, där han i anmälan sagt åt polisen att jag är missbrukare. Nu när till och med polisen är beredd att vittna i förtalsmålet, anklagar han till och med polismannen för att ljuga, trots att det finns dokumenterat. Min bror anklagar även min ex-flickvän för att ha lurat mej på pengar, vilket han också spridit ut, trots att jag hade skulder på 395.000 efter att ha avyttrat mina tillgångar. Hur bär jag mej åt för att återupprätta min och min ex-flickväns heder? Jag har haft kontakt med lokala tidningar, men dom törs inte skriva om det för dom är rädda för att peka ut nån, trots att jag har bevis, vittnen och full dokumentation. Jag har polisanmält flera gånger, polisen försöker verkligen hjälpa mej, men åklagaren lägger bara ner då det krävs "särskilda skäl" för att åklagare ska driva fallet utan jag får stämma via advokat istället. Men det tar tid och jag vill få fram sanningen så fort som möjligt. Helst så att hela trakten och kartongfabriken i Fors, där min bror jobbar som inhyrd elektriker, får veta vad han har gjort mot sin egen bror. Till saken hör att vi har aldrig haft nåt otalt innan, utan det var ägaren till firman han är inhyrd som snackade skit från början och det var den "säkra källan" min bror ville skydda för han blev väl orolig för sitt jobb så han hellre spred ut att hans egen bror var en "farlig kriminell knarkare, som bor i bilen". Vad ska jag ta mej till?
Citera
2010-09-11, 11:00
Medlem
Jthunderas avatar
Flytta från banjoland och börja om?
Citera
2010-09-11, 11:18
Medlem
Jo, jag har ju fått göra det. Men problemet är att min ex-flickvän har en egen gård som hon är starkt rotad i och inte kan lämna, är ju kvar i skiten. Vi är fortfarande mycket goda vänner och hon är den enda som hela tiden ställt upp på mej till 100 % trots vad min familj har utsatt henne för. Det är ju hon som får lida för alla rykten då hon pekas ut för alla möjliga hemskheter, jag har ju tvingats fly från allt och lämnat henne i sticket med alla tandlösa. banjospelarna.
Citera
2010-09-11, 11:20
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Upprätta din heder genom att ordna så någon slår sönder honom.
Citera
2010-09-11, 11:32
Medlem
Det vore för lindrigt. Att alla för veta sanningen om vad han har gjort skulle vara värsta straffet, ingen skulle vilja ha med honom att göra, varken inom jobb eller personligt. Att han skulle få känna hur det känns när folk tystnar och pratar bakom ryggen på en när man kommer in i den lokala butiken.
Även om det skulle kännas bra så läker ytliga sår, de i själen läker aldrig. Jag har många gånger önskat att han skulle väl kunnat varit hygglig och knivhuggit mej istället om han var så arg på mej, men han är ju så otroligt feg. Han törs inte träffa mej, inte ens med en gammal religös bankman, som haft hand om familjens affärer sen urminnes tider, som vittne. När jag försökte träffa honom, med ett äldre par med som vittnen, så tordes han inte öppna utan skickade efter en lång stund sin kärring att öppna och prata med mej. Så tuff är han, så att han skickar fram sin kärring för att stå upp för hans lönger. Jag skulle kunna ge vad som helst bara för att se honom i ögonen och fråga "varför?".
Citera
2010-09-11, 11:44
Medlem
Ge upp skiten, sälj huset och flytta till en annan ort! Hur fan kan du bo kvar i ett sånt samhälle!?
Citera
2010-09-11, 11:47
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Ge upp skiten, sälj huset och flytta till en annan ort! Hur fan kan du bo kvar i ett sånt samhälle!?

+1

Flytta till Malmö, där får du mer respekt ju mer skit du sysslar med
Citera
2010-09-11, 12:01
Medlem
Jag har ju redan flytt, men mitt ex sitter fast där av flera skäl, hon kan bara inte lämna det hon slitit för och byggt upp under 15 års tid på sin gård.
Om det iaf fanns nån grund till påståendena men jag har aldrig varit i närheten av några droger, har aldrig ens rökt en cigarett. Jag la ner alkohol pga att mitt ex hade dåliga erfarenheter, så jag stoppade undan m.in whiskysamling och efter det här drog igång har jag inte velat dricka alkohol för att försöka hålla huvudet så klart som möjligt hela tiden, jag har inte ens druckit en lätt öl sen mars i fjol, när jag var på whiskyprovning i Avesta. Jag fattar inte vad som kan driva någon att göra något sån här mot sin egen bror, det måste vara nån sjukdom som ligger bakom
Citera
2010-09-11, 13:33
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VdGG
Jag har ju redan flytt, men mitt ex sitter fast där av flera skäl, hon kan bara inte lämna det hon slitit för och byggt upp under 15 års tid på sin gård.
Om det iaf fanns nån grund till påståendena men jag har aldrig varit i närheten av några droger, har aldrig ens rökt en cigarett. Jag la ner alkohol pga att mitt ex hade dåliga erfarenheter, så jag stoppade undan m.in whiskysamling och efter det här drog igång har jag inte velat dricka alkohol för att försöka hålla huvudet så klart som möjligt hela tiden, jag har inte ens druckit en lätt öl sen mars i fjol, när jag var på whiskyprovning i Avesta. Jag fattar inte vad som kan driva någon att göra något sån här mot sin egen bror, det måste vara nån sjukdom som ligger bakom

Bo kvar och lev med en massa inavlade bönder som sprider rykten då?

Eller flytta och bygg om på nytt i en stad där folk inte pratar en bakom ryggen?
Citera
2010-09-12, 03:42
Medlem
sprid rykten att din brorsa fått nån drogpsykos och börjat sprida massa rykten om dig.
Citera
2010-09-12, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
sprid rykten att din brorsa fått nån drogpsykos och börjat sprida massa rykten om dig.
Ja, ärligt talat verkar det ju vara ett alternativ till motdrag -- sprid ryktet att din bror är psykiskt sjuk, alternativt att han försökt förföra/förgå sig mot din ex flickvän men misslyckats och att han sprider rykten därför att han nobbades/gick på pumpen och vill hämnas.

Ge igen helt enkelt.
Citera
2010-09-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, ärligt talat verkar det ju vara ett alternativ till motdrag -- sprid ryktet att din bror är psykiskt sjuk, alternativt att han försökt förföra/förgå sig mot din ex flickvän men misslyckats och att han sprider rykten därför att han nobbades/gick på pumpen och vill hämnas.

Ge igen helt enkelt.

Risken är ju överhängande att det är sant, ingen frisk person skulle kunna göra nåt sånt här. Man skulle ju förgås av dåligt samvete, men det verkar han ju inte ha nåt.
Symtomen total brist på empati och duktig på att manipulera folk brukar ju kunna tyda på en diagnos...
Jag har frågat mitt ex om han har stött på henne tidigare och blivit nobbad men hon kan inte påminna sej att hon någonsin ens träffat honom.
Bifogar en länk till när jag försökte träffa min bror med ett äldre par med som vittnen för att han inte skulle kunna hitta på några nya falska anklagelser, men han gömde sej inne eller "var ute och åkte motorcykel och ville inte åka hem", trots att hans kärring skulle ha pratat med honom på telefon men av någon anledning så var han för feg för att träffa mej. Om jag nu var en "farlig kriminell knarkare" hur kunde han lämna sin kärring ensam med mej? Han är så feg att han lät sin kärring stå upp för hans lögner.
http://www.youtube.com/watch?v=rIpazmtv2hY
Och hon jobbar på försäkringskassan i Falun och ska bedöma andras sjukdomar...
Citera