• 1
  • 2
2010-09-11, 14:22
Medlem
toby79s avatar
Det var en helvetets sits du besitter. Lars Ohly snackade om bröstpumpar, skaffa en sån så kan tjejen jobba medan du är hemma. Skämt åsido, men det är ett alternativ att fundera på under en period.
För ditt barns skull så behöver du ta ditt ansvar som de kallar det för. Sälj av allt onödigt du inte behöver, snacka med Skv, Kfm om avbetalning, greja ett jobb, vilket som helst och lev på det lilla som kommer bli över. Till sist lättar det upp och ditt barn kommer vara dig tacksamt då ni slipper leva under ytan. Oddsen är även stora att tjejen lackar ur på dig om du inte blir en normal människa. Sticker hon så finns ju även risken att du inte ser dina besparingar mer heller.

Jag tror du är på gång att börja ta ditt ansvar genom att du startat upp den här tråden för att bolla lite idéer.

Så mitt råd till dig är att gör det som är rätt, även om det känns surt nu. Du, tjejen och knodden kommer ha igen det många gånger om senare i livet.

Lycka till!!
Citera
2010-09-11, 21:32
Bannlyst
Köp trisslotter för hela slanten
Citera
2010-09-11, 21:57
Bannlyst
Spela poker för skiten.. du kommer vinna mer 100% på det.. LOL§
Citera
2010-09-12, 20:24
Medlem
slurpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Det var en helvetets sits du besitter. Lars Ohly snackade om bröstpumpar, skaffa en sån så kan tjejen jobba medan du är hemma. Skämt åsido, men det är ett alternativ att fundera på under en period.
För ditt barns skull så behöver du ta ditt ansvar som de kallar det för. Sälj av allt onödigt du inte behöver, snacka med Skv, Kfm om avbetalning, greja ett jobb, vilket som helst och lev på det lilla som kommer bli över. Till sist lättar det upp och ditt barn kommer vara dig tacksamt då ni slipper leva under ytan. Oddsen är även stora att tjejen lackar ur på dig om du inte blir en normal människa. Sticker hon så finns ju även risken att du inte ser dina besparingar mer heller.

Jag tror du är på gång att börja ta ditt ansvar genom att du startat upp den här tråden för att bolla lite idéer.

Så mitt råd till dig är att gör det som är rätt, även om det känns surt nu. Du, tjejen och knodden kommer ha igen det många gånger om senare i livet.

Lycka till!!

tack för rådet, jo det är väl det jag har funderat på att göra... det är väl kanske dax att försöka ta tag i saker, jag tänkte juh eventuellt kombinera avbetalning av skuld med jobb i Norge för ett jobb i sverige är inte det lättaste att få. och jobbet i Norge är bara ett telefonsamtal bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Breitling.
Köp trisslotter för hela slanten

risken är väl att jag inte vinner nått ;/

Citat:
Ursprungligen postat av Reccz
Spela poker för skiten.. du kommer vinna mer 100% på det.. LOL§

hehe jag är kass som fan på att spela... så det går nog åt helvette det med ;O)
Citera
2010-09-15, 11:49
Medlem
Det blir nog existensminimum ett tag med skuldsanering men sedan är det ju över. Du har ju många år kvar att arbeta så se till att skaffa ett jobb som ger en vettig inkomst och är meriterande även när skulden är betald. Kort, ta jobbet i Norge, försök fixa en deal med berörda myndigheter, din tjej kan säkert tjäna bättre i Norge också. Möjligt iofs att du måste vara folkbokförd i Sverige för att det ska funka med skuldsaneringen, frågan är ju också om man bedömmer att du gjort vad du kunnat för att betala skulderna. Svartjobb under en längre tid låter ju inte så bra...
I vilket fall som helst fixa jobbet i Norge.
Senast redigerad av RMgX 2010-09-15 kl. 11:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in