Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-09, 20:25
  #13
Medlem
Danj3Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorpio72
Vill inte heller veta vem som säljer eller var det säljs, det har nog polisen nog med att hålla reda på, om dom orkar bry sig.

Vill i första hand veta vilken skola just det här handlar om, sen om någon har mer info om vilka det var, har mina misstankar men vill veta mer innan jag sätter stopp för någon i hennes umgängeskrets.
Vill inte anklaga någon oskyldig.

Kontakta tingsrätten där dom är dömda,så får du uppgifter vilka det är!

Edit:Kan inte alla föräldrar och barn under 18 försvinna till familjeliv?
__________________
Senast redigerad av Danj3L 2010-09-09 kl. 20:28.
Citera
2010-09-09, 20:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danj3L
Kontakta tingsrätten där dom är dömda,så får du uppgifter vilka det är!

Visst kan jag göra det när dom blivit dömda, om dom blir det.
Eftersom dom blev tagna idag misstänka för ringa narkotikabrott så tvivlar jag starkt på att utredningen ens är mer än påbörjad.
Citera
2010-09-09, 20:55
  #15
Medlem
Per-Åke,
Fråga dina barn själv? Antagligen går väl snacket bland alla kids och då vet de vilken skola det handlar om.
Citera
2010-09-10, 15:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scorpio72
Spriten är nog det minsta problemet för oss. Har ganska bra koll på kvällskativiteter och det är ju inte som att dom super på skoltiden.
Tyvärr är narkotikan djävligt utbredd här i stan, har själv blivit erbjuden röka av några avlägset bekanta.
Dom fick ganska snabbt inse att dom försökte bjuda fel person när jag tog rökat och slängde det från 6e våningen och sen skickade ut dom från lägenheten och lät dom förstå att dom inte är välkomna hit igen.

Sen spelar det ingen roll om det är lagliga eller olagliga droger, jag vill ändå inte att våran 14åring umgås med dom som tar det.

Jag drack i skolan, vet många som gjort det med.
Citera
2010-09-10, 22:28
  #17
Medlem
ElmerIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
Bor man i Boden skulle jag oroa mig bra mycket mer över spriten än gräs om det ens är det, är säkert bara några sånadär lagliga onlinedroger.

BARA online droger?

är inte bara skulle jag säga. finns starka gifter o få tag på ute på nätet...
Citera
2010-12-01, 21:14
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scorpio72
Jag skrev aldrig att alkohol är ok. Däremot har jag koll på vad 14åringen gör på kvällar/helger och vet med säkerhet att hon inte dricker. Hur jag kan ha sådan koll är för att hon aldrig är ute och ränner på kvällar eller helger utan oss.
Däremot är jag orolig för att hon ska hamna i dåligt sällskap via andra barn på skolan och därigenom komma i kontakt med droger eller få för sig att ränna ute och då börja dricka alkohol.
Tvivlar på att dom sitter på skolan och dricker så jag är inte orolig att hon ska komma i kontakt med alkohol där.
Skolan ska givetvis vara en helt drogfri plats, alkohol, narkotika (både laglig och olaglig), tobaksvaror ska inte vara tillåtet på området. Är inte det heller om jag förstått det rätt.
haha, du ska inte tro att marijuana & sånt bara finns på skolor, säkert bara nån fjortis som ville testa att göra det på nån rast för att dom tyckte det verka ball,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback