Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-30, 21:54
  #1
Medlem
don wallos avatar
Hej! Var idag ute i det fina vädret o gick en sväng i linköping när jag upptäckte vad jag tror en anläggning, typ Edsberg. Den ligger precis brevid vattentornet i Linköping, en bergknalle precis brevid. Ingången var så pass stor så att lastbilar kunde köra in där. Ingången ligger mellan vimansgatan, pilgatan nära brokindsleden för er som vet var det ligger. Uppe vid antennerna så finns det som 2 bunkrar med rejäla hänglås. Det var en dörr öppen innanför det låsta gallret vid stora ingången. blåste bergsluft ingen skunkig luft utan verkar som det var varmluft. Dekal med sos alarm satt på dörren. Nån som vet vad det kan vara för anläggning? man kanske skulle kunna fråga länsstyrelsen om ett litet studiebesök?? HAde tyvärr ej med mig kameran men ska om möjlihet ges ta ett par kort....
Citera
2004-05-31, 21:43
  #2
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Det är en civilförsvarsanläggning som är till för kommunledningen i händelse av krig. Kan hänga ihop med nån flygförsvarsgrej, är inte säker.

Har själv besökt den för några år sedan, dock inte hela.
Citera
2004-06-02, 21:14
  #3
Medlem
don wallos avatar
Jaha! där ser man! vore kul om du kunde berätta lite mer över pm kanske?
Citera
2018-08-06, 11:41
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
pma gärna mig också, låter intressant.
Citera
2019-03-09, 09:29
  #5
Medlem
DB10s avatar
Mycket riktigt, har en polare som jobbar/jobbade på aktuell plats. Har fått höra mycket om detta objekt. Kan säga så att det är inget nerlagt utrymme, det är aktivt.

Har tyvärr inte fått möjligheten att följt med ner då det var lite si och så med privatpersoner på platsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback