Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-10-03, 16:04
  #49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Blir det så så blir det så. Jag har inga problem med det. Som jag ser det är det betydligt värre om Alliansen beslutar sig för att köra en dans med SD än med MP. I vilket fall så kommer inte något av partierna ha speciellt mycket att säga till om. MP är mer villiga att göra det svårt för SD än att försöka få igenom sin politik till varje pris. De kommer inte att få några ministerposter om ni tror det, nej, de kommer att rösta med Alliansen (alternativt lägga ner sina röster) för att spela ut SD.

Works for me.

Ja, ibland får tillräckligt bra duga. Absolut inga statsrådsposter till MP.
Citera
2010-10-03, 16:04
  #50
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vidrigt att man nu tydligen kan få Miljöpartiet på halsen hur man än röstar.

Det är ju onekligen baksidan. Ett beklagligt utfall av en Alliansframgång.
Citera
2010-10-03, 16:06
  #51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Just kärnkraften är ju en sån fruktansvärd icke-fråga. Man önskar att mp kunde släppa sitt motstånd i den frågan, låta kärnkraftsvännerna rösta igenom ett beslut om att bygga 1 000 nya reaktorer och göra Sverige till världens största elkraftsexportör.

Sen om några år, när yran har lugnat sig och man inser att trots att alla vill bygga kärnkraft, helst i drivor, så finns det ingen som vill betala för det, då kan vi alla gå vidare med livet i lugn och ro.

Visst, men i nuläget är det en låsningsfråga. Lösningen är att göra upp med S i denna fråga, och låta MP rösta emot för sin egen heders skull.
Citera
2018-04-19, 20:32
  #52
Medlem
Detta är väl inget nytt. Alliansen och MP gjorde ju en migrationsöverkommelse mars 2011.
Citera
2018-04-19, 20:44
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Detta är väl inget nytt. Alliansen och MP gjorde ju en migrationsöverkommelse mars 2011.

Korrekt iakttagelse, du bumpade en åtta år gammal tråd så det vore ju konstigt om innehållet var dagsaktuellt.
Citera
2018-04-19, 20:44
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Detta är väl inget nytt. Alliansen och MP gjorde ju en migrationsöverkommelse mars 2011.

Testa kolla datum på trådstartaren innan du neo-postar en gammal tråd.
Citera
2018-04-19, 20:51
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Testa kolla datum på trådstartaren innan du neo-postar en gammal tråd.
Får ursäkta men admin tog bort inlägget innan mitt. Man vet aldrig dock var man har MP.
Citera
2018-04-19, 20:52
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Får ursäkta men admin tog bort inlägget innan mitt. Man vet aldrig dock var man har MP.

Inga problem, jag blev faktiskt inte förvånad också, tills jag såg datumet.
Citera
2018-04-19, 20:54
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Inga problem, jag blev faktiskt inte förvånad också, tills jag såg datumet.
Man vet aldrig var man har admin
😊
Citera
2018-04-22, 23:20
  #58
Medlem
Att Mp kan byta sida är lika aktuellt i dag. Dom gör vad som helst för att få ut sin immigrationspolitik. Miljöpolitiken är mindre viktig, för den saken byter de nog inte sida. Man skulle hoppas på att alliansen plus Mp skulle stoppas av Sd, som då röstar med S. Men man kan inte vara säker.

Finns bara ett sett att hantera detta hala lömska parti. Ut med dem från riksdagen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback