Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-09, 09:30
  #1
Medlem
Bengrots avatar
Allt för att stoppa SD säger de. My ass, allt för att de är så jävla maktkåta så att de blir totalt opålitliga.

Hur kommer det här att tas emot? Jag tror att folk kommer att reagera negativt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7751320.ab
Citera
2010-09-09, 09:32
  #2
Avstängd
Swecurrys avatar
De börjar bli oroliga nu, de små liven...
Citera
2010-09-09, 09:37
  #3
Medlem
phnklols avatar
Tror faktiskt inte att de kommer förlora så mycket röster på grund av detta, eftersom de flesta som röstar på miljöpartiet är personer som vill ha mer fokus på miljön inom våran politik. Men det kommer även bli svårt för miljöpartiet att anpassa sin politik till det borgliga blocket.
Citera
2010-09-09, 09:37
  #4
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Allt för att stoppa SD säger de. My ass, allt för att de är så jävla maktkåta så att de blir totalt opålitliga.

Hur kommer det här att tas emot? Jag tror att folk kommer att reagera negativt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7751320.ab

Nu ska man inte lita för mycket på det som står i aftonbluddret men liknande tongångar har hörts förut.
Miljöpartiet har ingen egentlig ideologi i grunden, men man har det senaste decentiet fått en väldig massa vänsterfolk. Det är inget tillfällighet att dom kallas "vattenmelonerna".
Miljöpartiet skiljer sig inte från andra politiker: Makten betyder allt.

Jag tror dock folk bryr sig måttligt. Miljöpartiets trend dom senaste månaderna har varit nedåtgåeende medan vänsterpartiets varit uppåtgåeende. Den trenden kan nog förstärkas lite. Men på det stora hela tror jag inte det har någon effekt alls.
Citera
2010-09-09, 09:39
  #5
Medlem
sWeePerrs avatar
Den som observerade Maria Wetterstrand under skoldebatten i SVT såg detta redan då.
Citera
2010-09-09, 09:43
  #6
Medlem
Nu vill vi bara läsa...

Maud: "Jag tänker aldrig sätta mig i en regering med gröna khmerer".

Det vette faen vem som tjänar på det här utspelet.
Inte är det Mona i alla fall.
SD kanske däremot kommer att tjäna någon röst från folk som blir förbannade över att blockering verkar viktigare än blocklojalitet...
Alliansen... tja, svårt att säga. Vem skulle gå från alliansen till MP över det här?
Citera
2010-09-09, 09:46
  #7
Medlem
Bengrots avatar
Om de går över till andra sidan så måste det väl vara ett av de största valsvek i Sveriges historia. Det är ju så otroligt behändigt att kunna skylla på SD för att ursäkta sitt eget svinaktiga beteende.

Men jag tror att de ska se upp. Folk har börjat fatta att Wetterstrand lägger av nästa år och sådana här ansatser och utspel kan mycket väl få folk att äcklas så mycket att de hoppar av och partiet kommer under 4-procentsgränsen själva. Sedan är de bara ett minne blott. En parentes i historien.

Även Expressen skriver om det: http://www.expressen.se/nyheter/val2...flirt-at-hoger
Citera
2010-09-09, 09:47
  #8
Medlem
Blev förbannad när jag hörde det här och liknande tidigare utspel.
Respektlöst mot folket från dom folkvalda.
Citera
2010-09-09, 09:50
  #9
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Blev förbannad när jag hörde det här och liknande tidigare utspel.
Respektlöst mot folket från dom folkvalda.

Varför är det respektlöst menar du? Mupparna kan ju byta sida för att Landet ska bli enklare att regera så inte det politiska läget låses helt. Det är ju bara bra för folket.
Citera
2010-09-09, 09:50
  #10
Medlem
Hej Segelpartiet, vänder efter vinden. Riktigt ryggradslöst.
Citera
2010-09-09, 09:55
  #11
Medlem
mr.arnes avatar
Så Alliansen+Mp är en trolig kombination trots allt.
I så fall ger både Alliansen och Mp sina väljare en gigantisk långnäsa.
Hur känns det?
Citera
2010-09-09, 09:56
  #12
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu vill vi bara läsa...

Maud: "Jag tänker aldrig sätta mig i en regering med gröna khmerer".

Det vette faen vem som tjänar på det här utspelet.
Inte är det Mona i alla fall.
SD kanske däremot kommer att tjäna någon röst från folk som blir förbannade över att blockering verkar viktigare än blocklojalitet...Alliansen... tja, svårt att säga. Vem skulle gå från alliansen till MP över det här?
Där verkar du ha alldeels rätt om man skummar genom de kommentarer som skrivits i samband med artikeln Aftonhoran.
Hur fan har Wettersrand tänk egentligen?

Lotta G har en tänkvärd reflektion
http://blogg.expressen.se/lottagroni...?messid=620216
__________________
Senast redigerad av MeMajk 2010-09-09 kl. 09:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback