2010-09-09, 02:56
Medlem
Känns som det är någon missuppfattning, nyttig och kalorisnål är inte samma sak (eller är det bara jag?)

För att inte bli tjock av pizzan så är det brödet som har högst energivärde. Fett är rätt orelevant i sammanhang med överdrivna mängder kolhydrater, en rejäl pizza är ju som att käka ~7 smörgåsar.

Så för att inte bli tjock, utan att byta ut pizzabrödet - käka en halv pizza istället.

Och den "nyttiga" delen är väl snarare att du ska variera kosten så du får i dig alla dina vitaminer och mineraler
Citera
2010-10-15, 17:41
Medlem
Heroes88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Nyttig pizza = Äcklig pizza
Onyttig pizza = God pizza
Spelar ingen roll vad ni säger i tråden och vad för tips ni ger...ovanstående citat gäller
Citera
2010-10-15, 18:15
Medlem
WaldemarKas avatar
Ät vilken pizza du vill! Om du fyller på med lite vitaminer, mineraler och spårämnen som du behöver så behöver du inte äta något annat. Du kommer inte att bli tjock om du

Senast redigerad av WaldemarKa 2010-10-15 kl. 18:51.
Citera
2010-10-15, 18:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroes88
Spelar ingen roll vad ni säger i tråden och vad för tips ni ger...ovanstående citat gäller

Ja, det gör ju det. En bekant fick någon sorts sammanbrott och skulle plötsligt inte ha ost på sin pizza för att det var för onyttigt. Det smakade naturligtvis skit istället. Jag försökte förklara att om han bara åt pizza hälften så ofta så kunde han äta en god pizza istället. Själv åt jag pizza idag för första gången på säkert två månader och den satt perfekt. Men det ska naturligtvis vara en riktig fettplatta med rikligt med ost och övrig fyllning.
Citera
2010-10-22, 18:59
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
Allt du behöver göra är att byta ut degen mot ett äpple, tomatsåsen med en broccoli, osten med en morot och vips och mumsifillibabba - du har en nyttig pizza.

Eller så definierar du nyttig åt mig?
Detta, på min ära, må vara en av de absolut bästa kommentarerna på en trådstart som jag läst. Ungefär så ligger det ju faktiskt till. Mina vänner, fett är en s.k. smakbärare. Som är jävligt svår att ersätta. Precis som äkta vanligt hederligt socker är svårt att ersätta utan att det smakar bismak.

Dock är skillnaden på socker och fett, att fettet har vi ätit i sin helt egna form i miljoner år. Medan sockret som vi känner det, alltså i form av vitt, raffinerat sådant, bara funnits i nåt hundratal år. Det är verkligen koncentrerad energi som vi inte är vana vid att förbränna. Alltså, hellre en fet pizza än riktigt sockrig chokladpudding till middag, annars blir resultatet garanterat fetma. Så tror jag iaf, naturligtvis med sedvanliga undantag för statistiska avvikelser.
Citera
2010-10-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Nyttig pizza = Äcklig pizza
Onyttig pizza = God pizza

Word, fyfan för pizza hela livet. samtidigt göra den nyttig, då ere fan lika bra o bli en donder-storis
Citera
2010-10-23, 21:05
Medlem
louiseelviras avatar
http://www.lugnochfin.se/sahar-ska-en-pizza-se-ut/

DEN var god kan jag säga.
Citera
2010-10-23, 21:11
Bannlyst
pizza ska vara gott, du skulle kunna käka en om dan utan att överskrida kcal-behov, dock kan du nog inte äta något mer sen.
Citera
2010-10-23, 21:21
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louiseelvira
http://www.lugnochfin.se/sahar-ska-en-pizza-se-ut/

DEN var god kan jag säga.

Kan nästan lova att den där inte var särskilt god.
Citera
2010-10-23, 21:51
Medlem
vad hur gör?
bröd, fett, ost, skinka och tomat, låter som en vanlig macka, är ju bara att du inte behöver trycka i dig 5 stycken om dagen
Citera
2010-10-23, 23:01
Medlem
SoaGs avatar
Du kan göra en "Pizza på momangen"
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=21466

Den é god den
Citera
2010-10-24, 09:29
Medlem
Äta pizza varje dag är inget du kommer bli fet av om du tränar ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in