• 1
  • 2
2010-09-08, 22:06
Bannlyst
Kan tänka mig att äta pizza resten av livet, så jävla gott och enkelt.

Men hur få den att bli nyttig så man inte blir fet, men ändå behålla smaken?
Citera
2010-09-08, 22:08
Bannlyst
Fettfri ost. GLHF!

Du vill inte äta pizza för resten av ditt liv, tro mig.
Citera
2010-09-08, 22:08
Medlem
funts avatar
Fullkornsbotten och vegetariskt innehåll typ.
Citera
2010-09-08, 22:10
Medlem
Fassls avatar
Nyttig pizza = Äcklig pizza
Onyttig pizza = God pizza
Citera
2010-09-08, 22:12
Bannlyst
Men kött och ost måste ju bara finnas med. Fullkornsbröd köper jag, men hur göra med resten? Olivoljan får man skippa väl eller minska?

Men var exakt finns den stora kaloribomben på pizzan som alla talar om? Är det osten och salamin? Tänkta då att man kan ersätta dessa med fettsnål ost och byta salami mott skinka. En capriciossa resten av livet hade varit underbart.
Citera
2010-09-08, 22:12
Bannlyst
Allt du behöver göra är att byta ut degen mot ett äpple, tomatsåsen med en broccoli, osten med en morot och vips och mumsifillibabba - du har en nyttig pizza.

Eller så definierar du nyttig åt mig?
Citera
2010-09-08, 22:13
Medlem
c0nfuseds avatar
Fullkornsbröd, lite olika sorters fisk och skaldjur och en rejäl sallad. Mm vad gott
Citera
2010-09-08, 22:14
Bannlyst
Jay Leno äter visst pizza varje dag, men å andra sidan så är han inte den mest friska person på planeten, särsklit med tanke på att han skippar grönsakerna.
Citera
2010-09-08, 22:17
Medlem
Silverturks avatar
Du blir inte tjock av att äta mycket fett utan av att äta många kalorier. Så om du vill kan du göra din pizza riktigt jävla flottig, så det rinner om den, fast ganska små pizzor.

Om du kan hitta en lågfetts-ostsort som du tycker är god och som fungerar att smälta så är det bra. Jag har hittat gudagåvan, "Samsö Stark", en 10%-ig vällagrad ost av präst-sort-nånting. Mycket stark i smaken. Lågfettsostar brukar annars vara som gummiaktiga att tugga på och utan smak. "Slanke Dancia" är också bra, den är av samma karaktär. Västan 10% är dock lite sämre, men kan hittas lite överallt.

Om du hittar en sån, se till att den är som prästost i utseendet, riktigt hård och gärna har små vita prickar. Knastrat det när du tuggar är det ännu bättre, det betyder att osten lagrats ordentligt. Tänk dock på att dessa ostar inte är gräddiga utan ganska torra i smak och konsistens.

10%-ost innehåller 220kcal, jämfört med ~350kcal för 30%-ig. Mycket mer protein, dessutom. Jag brukar göra pizzadeg av 2dl mjöl, 1hg ost och 1.5hg skinka, sen lite passerade tomater, lök och annat till fyllning. Det gör att en pizza hamnar på 800kcal. Du bör kunna äta två såna om dagen tillsammans med en lagom stor frukost. Vill du bara äta pizza kan du äta 2.5-3st av dessa per dag.

Edit: Skippa fullkornsbrödsbottnen, den kommer bara svälla dåligt och göra en taskig pizza. Här är ett bra recept; https://www.flashback.org/sp7819296 , den har jag själv testat med gott resultat. Ingen olja heller.
Senast redigerad av Silverturk 2010-09-08 kl. 22:20.
Citera
2010-09-08, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Du blir inte tjock av att äta mycket fett utan av att äta många kalorier. Så om du vill kan du göra din pizza riktigt jävla flottig, så det rinner om den, fast ganska små pizzor.

Om du kan hitta en lågfetts-ostsort som du tycker är god och som fungerar att smälta så är det bra. Jag har hittat gudagåvan, "Samsö Stark", en 10%-ig vällagrad ost av präst-sort-nånting. Mycket stark i smaken. Lågfettsostar brukar annars vara som gummiaktiga att tugga på och utan smak. "Slanke Dancia" är också bra, den är av samma karaktär. Västan 10% är dock lite sämre, men kan hittas lite överallt.

Om du hittar en sån, se till att den är som prästost i utseendet, riktigt hård och gärna har små vita prickar. Knastrat det när du tuggar är det ännu bättre, det betyder att osten lagrats ordentligt. Tänk dock på att dessa ostar inte är gräddiga utan ganska torra i smak och konsistens.

10%-ost innehåller 220kcal, jämfört med ~350kcal för 30%-ig. Mycket mer protein, dessutom. Jag brukar göra pizzadeg av 2dl mjöl, 1hg ost och 1.5hg skinka, sen lite passerade tomater, lök och annat till fyllning. Det gör att en pizza hamnar på 800kcal. Du bör kunna äta två såna om dagen tillsammans med en lagom stor frukost. Vill du bara äta pizza kan du äta 2.5-3st av dessa per dag.

Edit: Skippa fullkornsbrödsbottnen, den kommer bara svälla dåligt och göra en taskig pizza. Här är ett bra recept; https://www.flashback.org/sp7819296 , den har jag själv testat med gott resultat. Ingen olja heller.

Fan va nice! Ska prova detta, tack som fan!
Citera
2010-09-08, 22:36
Medlem
StigAllans avatar
Hur jävla enkelspårig kan en människa bli?
Antar att detta har en koppling till intelligensen så närmaste psyke bör vara den lämpligaste adressen för dig.
Misstänker att pizzamannen blir inlåst på obestämd tid.

Rent allvarligt hur fruktansvärt svårt är det att försöka hitta en omväxlande diet.
Numera finns internet och oanade möjligheter istället för att begränsa sig till PIZZA!
Citera
2010-09-09, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Hur jävla enkelspårig kan en människa bli?
Antar att detta har en koppling till intelligensen så närmaste psyke bör vara den lämpligaste adressen för dig.
Misstänker att pizzamannen blir inlåst på obestämd tid.

Rent allvarligt hur fruktansvärt svårt är det att försöka hitta en omväxlande diet.
Numera finns internet och oanade möjligheter istället för att begränsa sig till PIZZA!

Han har iaf valt en klockren avatar. Look it up
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in