• 1
  • 2
2012-01-30, 23:59
Medlem
larsen1s avatar
aktivitetsstöd, fick runt 2700 förra månaden, denna fick jag ca 12700, känns som en 1:a för mycket, praktiserar dock varje dag 8-17, hade inte varit fel om det hade varit "lönen" för ens arbete
Citera
2012-01-31, 18:03
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsen1
aktivitetsstöd, fick runt 2700 förra månaden, denna fick jag ca 12700, känns som en 1:a för mycket, praktiserar dock varje dag 8-17, hade inte varit fel om det hade varit "lönen" för ens arbete

Nu är jag ingen expert på området, men förmodligen för de statistik på hur mycket de betalar ut och till hur många, samt hur mycket var och en får. Det skulle förvåna mig om de inte kontrollerar detta varje månad och när de ser att det "fattas" 10.000 lär de kolla upp var de pengarna har hamnat.

Oavsett vilket kan de återkräva pengarna i några år framöver, så om du behåller pengarna får du vara beredd på att det dimper ner en liten trevlig faktura på 10 lök en vacker dag. Your choice.
Citera
2012-02-02, 22:37
Medlem
flisabisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsen1

detta kommer med största sannolikhet att upptäckas om det är fel så gör inte av med pengarna!
Vid varje utbetalning ser handläggaren de tidigare utbetalningarna.

När aktivitetsstöd betalas ut skriver man inte in det slutgiltiga beloppet för hand så det är inte där felet har uppstått, någonting annat kan ha gått snett.

Du bör kolla på specifikationen eller kolla på mina sidor vilken period utbetalningen gäller, om det är den senaste perioden du skickat in kan du ju räkna ut att det är fel.
det kan dock gälla något annat och att det är pengar du faktiskt har rätt till. kanske en tilläggsutbetalning?
Citera
2016-02-13, 11:41
Medlem
billyblues avatar
Ska själv betala tillbaka 7 lax för ett bostadsbidrag jag fick ut under 2014. Bråkar inget om det, men drar FK av ens aktivitetsstöd som jag får, av skulden? Om ja, så är out of this world.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in