Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-11, 15:36
  #1885
Medlem
GhostofPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Förövrigt undrar jag varför genren metalcore hamnar i samma tråd som melodisk döds?

Håller med. Jag är bara intresserad av melodisk dödsmetall - iofs såg jag ett grymt band i helgen som jag tror klassas som någe slags trash core - Leach. De var riktigt tajta live!
Citera
2023-09-11, 18:37
  #1886
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofPerdition
Ok - jag behöver hjälp! Har så svårt att hitta nya band (slölyssnar inte på det ena och det andra utan går liksom in för det).

Kan inte Flashback ge mig idéer?

Favoriter just nu:
Opeth
Gojira
In Flames
Dissection

Det vore bra om du är lite mer specifik. Vad är du ute efter? Melodic death metal? Metalcore? Deathcore? Band som liknar dem du radar upp?
Citera
2023-09-11, 19:07
  #1887
Medlem
GhostofPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det vore bra om du är lite mer specifik. Vad är du ute efter? Melodic death metal? Metalcore? Deathcore? Band som liknar dem du radar upp?

Hmm, egentligen inget emot att lyssna på core men inte hamnat där ännu. Om någon känner igen sig i min lista och har förslag lyssnar jag gärna.
Citera
2023-09-11, 19:32
  #1888
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofPerdition
Hmm, egentligen inget emot att lyssna på core men inte hamnat där ännu. Om någon känner igen sig i min lista och har förslag lyssnar jag gärna.

Jag citerar mig själv från en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Två (svenska) one hit wonders som båda släppte sina enda plattor 1997 var The Everdawn och The Moaning. Gillar man AtG/In Flames/Dark Tranquillitys tidiga släpp lär man gilla detta.

The Everdawn - Poems - Burn the Past

The Moaning - Blood From Stone

Låter lite som riktigt tidiga In Flames. Kan också rekommendera Gates of Ishtar (även de svenska). Eftersom du gillar Dissection kanske tyska Thulcandra kan vara något?
Citera
2023-09-11, 20:32
  #1889
Medlem
GhostofPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag citerar mig själv från en annan tråd.



Låter lite som riktigt tidiga In Flames. Kan också rekommendera Gates of Ishtar (även de svenska). Eftersom du gillar Dissection kanske tyska Thulcandra kan vara något?

Tack! Ska lyssna
Citera
2024-01-05, 11:34
  #1890
Medlem
VILT - Mind Flayer
Svenskt band från Linköping.
Riktigt melodiskt, bra pace, melodic death!

https://youtu.be/YxmEU29OJXU?si=g52W5S2u22X2W0Cq
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback