Tack för era svar.
Citat:
Ursprungligen postat av razcal
glöm inte att byta oljan i både motor och rigg innan du lägger i den igen, bra ide´kan vara att lagra dynor och tyger och dylikt inomhus och inte i båten under vintern, har märkt själv att det har en tendens att mögla
Ja det där med dynorna lät ju logiskt
Bra att du tog upp det där med oljan, den hade jag säkert glömt till våren annars. (Skriver ner det på min vår-lista). Det är bara att skruva upp en skruv nere på motorn, ha något tråg under och vänta antar jag?
Oljan till riggen; menar du själva anordningen som hissar upp och ned motorn då? Finns kanske någon skruv man lossar på där också.
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Be nån på båtklubben kolla på skrovet då det kanske inte alls behövs så mycket arbete med botten som du skriver och en massa arbete i onödan är ju bara...eh...onödigt?
Sälj den? Det är en rätt attraktiv fiskebåt för rätt pris.

Jo kanske kan göra det. Jag vet att farsan pratade om att skrapa snäckor under hösten och bottenmålning till våren, det var därför jag skrev det. Men det är klart att jag kikar först så det inte blir en massa onödigt jobb.
Sen är det är det jag gillar med båtklubbar överlag, finns alltid folk där och de flesta verkar inte ha något emot att hjälpa till med tips. Så man hoppas ju på lite hjälp där.
Sälja den vill jag inte för jag har märkt att jag verkar gilla båtlivet och tror det passar mig rätt bra faktiskt. Har bokat en kurs till i vinter för ett sådant där förarbevis så man lär sig lite mer