Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-03, 20:06
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni en Kickstarter för att samla alla Pyton strippar skulle kunna slå igenom idag
Eller blir det ramaskri eftersom den är så PI (Politisk Inkorrekt)

Vad menar du med pytonstrippar? Pyton var en tidning med massor av olika serier.
Citera
2023-11-03, 20:08
  #254
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vad menar du med pytonstrippar? Pyton var en tidning med massor av olika serier.

Blev fel där. Menade allt material som fanns i tidningarna.
Citera
2023-11-03, 20:09
  #255
Medlem
Rebali179s avatar
Är det inte i någon tidning när Kalle får reda på att han har en mörk släkting vid namn
Daffy Anka eller så. Å Kajsa är otrogen med Långben & Musse eller minns jag fel?
Citera
2023-11-03, 20:12
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Blev fel där. Menade allt material som fanns i tidningarna.

Aha, tror inte det hade varit särskilt kontroversiellt. Minns det inte som särskilt extremt. Men jag tror tror snarare det kommer vara svårt att få lönsamhet i projektet. Pyton var inte så bra rakt igenom. Det var mycket skräp. Är bara ett fåtal serier som håller fortfarande. Plus att mycket av det som var bra med Pyton och Megapyton var de utländska sakerna och de skulle man såklart inte trycka om.
Citera
2023-11-03, 20:28
  #257
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni en Kickstarter för att samla alla Pyton strippar skulle kunna slå igenom idag
Eller blir det ramaskri eftersom den är så PI (Politisk Inkorrekt)
Jag tror inte att det handlar om att tidningen var (och är) icke-politiskt korrekt. Det visste vi redan då att den var. Det var liksom grejen med blaskan. Men som 8978wxu642 påpekar, så var det en mängd olika serier. Det ska till en massa olika copyrights för att få trycka om det. Jag kan tänka mig att de som gjordes i Norge (Benny Klimp, Tyko Tönt, Rhesus Minus m.fl) kan nog gå relativt enkelt. Men ska du också få in serier av Kellerman, Edika, Joakim Lindengren, så kanske det kan bli lite problem. Det kanske inte blir några problem alls, när allt kommer omkring. Men det är en väldigt spretig blandning av olika serier.

Om du vill ha det ihopsamlat, så gavs det tydligen ut inbundna årgångar mellan åren 1991-1997.
Går nog att få för några hundralappar per årgång om du lyckas hitta dem. Kolla Tradera och Blocket och seriehökare.
https://www.seriesam.com/cgi-bin/gui...991)&covers=ON
Citera
2023-11-04, 23:03
  #258
Medlem
VillageOblivias avatar
Den här tråden fick mig att tänka på en händelse från tonåren. I högstadiet hade vår skola fixat en läshörna i umgängesrummet där våra lärare hade donerat ett antal böcker och serietidningar hemifrån. Någon av dem hade fixat en massa Pyton-tidningar, och en rast satt några av klassens värsting-grabbar och gapflabbade åt tidningarna. Vår politiskt korrekta svensklärare blev misstänksam och ryckte åt sig en av tidningarna, så stod hon och bläddrade genom den med ett förfärat uttryck och utbriste "Nä...!"

Hon stack iväg till rektorsexpeditionen och alla Pyton försvann omedelbums efter det. Jag undrar fortfarande vilken maverick till lärare det var som lade Pyton-tidningar i läshörnan på en F-9-skola!
Citera
2023-11-05, 15:47
  #259
Medlem
En legend
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback