Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 16:39
  #217
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Var det samma gäng som som stod bakom Megapyton som bakom Pyton?

När Pyton var rolig, kul tecknad och allmänt grotesk, så var Megapyton ganska tråkig i mitt tycke även om den också var snuskig och grotesk. Jag uppfattade Megapyton mer som en snuskigare variant av Galago.
Hur var er relation till Megapyton kontra Pyton?

Innehållet i Megapyton var från början samma norsk-svenska pubertala buskis-serier som i Pyton men när Mats Jonsson och Simon Gärdenfors tog över redaktörskapet på Megapyton i slutet av 90-talet (Mats var även redaktör på vanliga Pyton med Martin Kellerman de sista åren) så blev den en av Sveriges bästa alternativserietidningar. Nästan lika bra som Pox var. Massa amerikanska kvalitéserier för vuxna av Peter Bagge, Joe Matt, Ivan Brunetti, Terry Laban etc. Megapyton överlevde tom flera år längre än Pyton som gick i graven hastigt och lustigt 1998. Megapyton blev nog lidande pga sitt namn och koppling till vanliga Pyton dessvärre. Tror inte många riktigt "upptäckte" den och såg den för vad den faktiskt var utan antog att det bara var Pyton i större format och ignorerade den. Men visst, "en snuskigare variant av Galago" är väl en godkänd beskrivning.
Citera
2018-11-21, 15:57
  #218
Medlem
Rebali179s avatar
Det skulle vara väldigt roligt ifall Pyton skulle ges ut i stora present böcker
eller att det kunde bli tillgängliga på Torrent m.m.

Någon som sitter på ett par ex inskannade så vore det guld värt så lägg gärna upp
Citera
2018-11-21, 17:02
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det skulle vara väldigt roligt ifall Pyton skulle ges ut i stora present böcker
eller att det kunde bli tillgängliga på Torrent m.m.

Någon som sitter på ett par ex inskannade så vore det guld värt så lägg gärna upp

Det finns årgångspyton för några år, innehåller 12 nummer + eventuellt extramaterial. Fast de släpptes ju när det väl begav sig men går att hitta begagnat online.
Citera
2018-11-21, 17:07
  #220
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det finns årgångspyton för några år, innehåller 12 nummer + eventuellt extramaterial. Fast de släpptes ju när det väl begav sig men går att hitta begagnat online.


Finns det inget på TPB eller att ladda ner
Det skulle vara väldigt roligt att få tag på
Citera
2019-12-01, 20:52
  #221
Avstängd
Tarkaszurrlos avatar
Någon som minns " säljare säljström " i mega pyton. Den kortväxte försäljaren med mustasch som alltid råkade ut för än det ena än det andra, och som inte sällan blev våldtagen.

Avsnittet med hockeymatchen han kastades in i ( där man inte behövde var stor och styv men med fördel kunde ha en stor och styv) var så sjukt det kan bli, och hejdlöst roligt, och då spelaren på avbytarbänken " tejpade sin klubba så den skulle ligga bättre i handen och vara bekvämare för kompisen att sitta på"...

Och sen började matchen..." våran Pelle pitt skickar in pucken i sargen och tränger in i baken"....osv osv. När säljström sen skulle in på isen så hade han av någon anledning...rymt
Citera
2019-12-02, 09:10
  #222
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkaszurrlo
Någon som minns " säljare säljström " i mega pyton. Den kortväxte försäljaren med mustasch som alltid råkade ut för än det ena än det andra, och som inte sällan blev våldtagen.

Avsnittet med hockeymatchen han kastades in i ( där man inte behövde var stor och styv men med fördel kunde ha en stor och styv) var så sjukt det kan bli, och hejdlöst roligt, och då spelaren på avbytarbänken " tejpade sin klubba så den skulle ligga bättre i handen och vara bekvämare för kompisen att sitta på"...

Och sen började matchen..." våran Pelle pitt skickar in pucken i sargen och tränger in i baken"....osv osv. När säljström sen skulle in på isen så hade han av någon anledning...rymt
Det finns två episoder med Säljström som jag minns.
Den ena är bara fånig vits som Säljström och en kollega berättar.

Sen så är det en episod när Säljström blir kidnappad av utomjordingar med gristrynen, som vill ha med honom som testobjekt i ett intergalaktiskt parningsexperiment. De visar upp exempel på hur det går till, och de uppvisade honorna från de olika raserna är kvinnofigurer med trevliga former, vilket gör att Säljström går med på det i hopp om att få sätta på en sexig rymdvarelse.

Istället blir hans partner en fet, ful hona av gristrynerasen, som dessutom beskrivs ha ett svarta änkan-beteende, dvs äta upp hanen efter parningsakten.

Det visar sig dock att detta bara är en dröm, som Säljström vaknar upp skrikande från i detta ögonblick. Han ser sin fru bredvid sig och utbrister förtjust hur glad han är att se henne, var på hon utbrister något i stil med. -Vad fan är det med dig? Ligger du med en flaska under täcket?
Citera
2019-12-02, 09:19
  #223
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Ha ha vilka minnen! Humorn var ju hur bra som helst! Ledarhunden Adolf, DJ Röv, Pervokris, Benny Klimp m.m

Jag har kvar min samling i mitt förråd. Får plocka fram när ungarna blivit äldre ha ha
Citera
2019-12-02, 20:53
  #224
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Ha ha vilka minnen! Humorn var ju hur bra som helst! Ledarhunden Adolf, DJ Röv, Pervokris, Benny Klimp m.m

Jag har kvar min samling i mitt förråd. Får plocka fram när ungarna blivit äldre ha ha

Finns det möjlighet att scanna in ett par nr?
saknar Pyton väldigt mycket
Citera
2019-12-03, 23:58
  #225
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det möjlighet att scanna in ett par nr?
saknar Pyton väldigt mycket

Har tyvärr ingen scanner 😕
Citera
2019-12-04, 14:20
  #226
Medlem
felstavadds avatar
Jag har några nummer jag kanske kan plocka fram. Var länge sen nu och de ligger ev i förrådet, scanner har jag men vet inte om den funkar. Återkommer i frågan när jag rotat runt i källaren....eller vinden.
Citera
2019-12-21, 19:22
  #227
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Jag har några nummer jag kanske kan plocka fram. Var länge sen nu och de ligger ev i förrådet, scanner har jag men vet inte om den funkar. Återkommer i frågan när jag rotat runt i källaren....eller vinden.

Hoppas att allt fungerar och att vi får möjlighet att få tag på ett par Phyton serier
Citera
2019-12-21, 22:35
  #228
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hoppas att allt fungerar och att vi får möjlighet att få tag på ett par Phyton serier

Hittade fyra nr, trodde jag hade fler men det var ju många år sen jag kikade i dem, ska försöka få igång scannern och börja scanna efter julhelgen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback