Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-04, 11:31
  #1
Medlem
Artikel idag om "förlamade" Linda Bjälmén som den onda alliansen vill rehabilitera och utreda om det finns något i samhället hon kan hjälpa till med.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7725836.ab


Men någonting är mystiskt med denna historia?


2003

Från början är Linda 24 år inte förlamad? Hon har ont i nacken.
"Jag har haft ont i nacken "
http://www.expressen.se/1.60837


2006

Linda talar ut i Expressen att det är hemskt att hon INTE får jobba

Linda har fortfrande ont i nacken och är förtidspensionerad(?).

"Jag har gått hemma i 6 år. Jag skulle vilja arbetsträna, få prova vad jag klarar, få ett sammanhang, en tid att passa."

http://fotboll.expressen.se/nyheter/...du-mig-persson

2008

Linda har fortfarande ont i huvudet.

Linda har börjat skaffa barn och det där med arbetsträning och rehabilitering verkar inte längre så intressant.

Nu är Linda mest orolig för att alliansen pratar om nya tuffare regler.

Mest orolig verkar Linda vara för att det är svårt att hitta jobb: "Vem törs då anställa en person som inte jobbat på åtta år"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2837945.ab

2010

Linda är nu 31 år och har skaffat fler barn.
Nu efter 7-10 års sjukskrivning säger alliansens nya regler att man under 3 månader ska utreda om man kan ta något annat arbete, kan man inte det är det fortsatt sjukskrivning.

Linda är förtvivlad, hon har nu tydligen blivit lite förlamad precis också!
Det stora problemet i artikeln verkar vara att hon får mindre pengar under arbetsutvärderingen.

----------

Jag känner inte Linda och är inte hennes läkare, men om man läser ovanstående så blir det rätt tydligt att ett slappt och dumt system har förvandlat en person som i början verkade vilja komma tillbaks till jobbet men efter att ha skaffat barn och familj förvandlats till någon som skaffat sig ett liv med permanent semester.

Till en person som mest är orolig för att ersättningen sänks och att behöva gå till ett skitjobb klockan 7 på morgonen..

Det är klart har man varit hemma i 7-10 år med barn, hus, hobby och husdjur är det antagligen inte så kul att ta nåt skitjobb och jätteläskigt att ge sig ut i livet igen.

Men är det så hemskt att efter 10 års sjukskrivning för ont i nacken och "stickningar" under 90 dagar undersöka om det inte finns enda liten syssla i Sverige som Linda kan hjälpa till med?
__________________
Senast redigerad av UrbanWarfare 2010-09-04 kl. 12:16.
Citera
2010-09-04, 11:49
  #2
Medlem
Lobengulas avatar
Jag reagerade också på artikeln. Just att det är en whiplashskada som är svår att bedöma i kombination med den långa sjukskrivningen.

Nu ett jäkla snyftande för att någon faktiskt reagerar och vill att hon ska se över möjligheten till ett eventuellt arbete. Nu kryllar det ju inte av jobb i Sandviken så det lär till att hon flyttar eller möjligtvis pendlar, Gävle är inte långt borta.

Men visst är det inte kul att börja arbeta med ett skitjobb som inte ger så mycket mer i plånboken än bidragen. Jag kan förstå att det är mer bekvämt att vara hemmafru. Här kunde man ju önska sig att Expressen eller en annan blaska hade stake nog att granska fallet närmare. Hon har ju bölat ut i Aftonbladet så hon är nu offentlig och "fair game".

Hon ser rätt frisk ut på sin facebook:

http://www.facebook.com/#!/profile.p...331&ref=search

Kanske lämpligt med en tråd i skvallerforumet och ett litet FB drev
__________________
Senast redigerad av Lobengula 2010-09-04 kl. 11:55.
Citera
2010-09-04, 11:54
  #3
Medlem
Asystoles avatar
Klockrent inlägg Urbanwarfare.
Hon har blivit förslappad och börjar nu inse att semestern lider mot sitt slut.
Citera
2010-09-04, 12:02
  #4
Medlem
Bra artikel, men tycker du missar en del av poängen. Hon ville ha rehabilitering och kunna återgå till sitt arbete. Detta har hon inte fått. Hon har blivit värre och nu krävs hon tillbaks till arbetslivet.
Citera
2010-09-04, 12:05
  #5
Avstängd
Beardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Artikel idag om "förlamade" Linda Bjälmén som den onda alliansen vill rehabilitera och utreda om det finns något i samhället hon kan hjälpa till med.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7725836.ab


Men någonting är mystiskt med denna historia?


2003

Från början är Linda 24 år inte förlamad? Hon har ont i nacken.
"Jag har haft ont i nacken "
http://www.expressen.se/1.60837


2006

Linda talar ut i Expressen att det är hemskt att hon INTE får jobba

Linda har fortfrande ont i nacken och är förtidspensionerad(?).

"Jag har gått hemma i 6 år. Jag skulle vilja arbetsträna, få prova vad jag klarar, få ett sammanhang, en tid att passa."

http://fotboll.expressen.se/nyheter/...du-mig-persson

2008

Linda har fortfarande ont i huvudet.

Linda har börjat skaffa barn och det där med arbetsträning och rehabilitering verkar inte längre så intressant.

Nu är Linda mest orolig för att alliansen pratar om nya tuffare regler.

Mest orolig verkar Linda vara för att det är svårt att hitta jobb: "Vem törs då anställa en person som inte jobbat på åtta år"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2837945.ab

2010

Linda är nu 31 år och har skaffat fler barn.
Nu efter 7-10 års sjukskrivning säger alliansens nya regler att man under 3 månader ska utreda om man kan ta något annat arbete, kan man inte det är det fortsatt sjukskrivning.

Linda är förtvivlad, hon har nu tydligen blivit lite förlamad precis också!
Det stora problemet i artikeln verkar vara att hon får mindre pengar under arbetsutvärderingen.

----------

Jag känner inte Linda och är inte hennes läkare, men om man läser ovanstående så blir det rätt tydligt att ett slappt och dumt system har förvandlat en person som i början verkade vilja komma tillbaks till jobbet men efter att ha skaffat barn och familj förvandlats till någon som skaffat sig ett liv med permanent semester.

Till en person som mest är orolig för att ersättningen sänks och att behöva gå till ett skitjobb klockan 7 på morgonen..

Det är klart har man varit hemma i 7-10 år med barn, hus, hobby och husdjur är det en antagligen inte så kul att ta nåt skitjobb och jätteläskigt att ge sig ut i livet igen.

Men är det så hemskt att efter 10 års sjukskrivning för ont i nacken och "stickningar" under 90 dagar undersöka om det inte finns enda liten syssla i Sverige som Linda kan hjälpa till med?

Du kan väl anställa henne.
Citera
2010-09-04, 12:05
  #6
Avstängd
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullungen
Bra artikel, men tycker du missar en del av poängen. Hon ville ha rehabilitering och kunna återgå till sitt arbete. Detta har hon inte fått. Hon har blivit värre och nu krävs hon tillbaks till arbetslivet.

Trots sin svåra värk har hon lyckats skaffa ett antal barn. Ingen värk under graviditeten, eller?
Citera
2010-09-04, 12:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullungen
Bra artikel, men tycker du missar en del av poängen. Hon ville ha rehabilitering och kunna återgå till sitt arbete. Detta har hon inte fått. Hon har blivit värre och nu krävs hon tillbaks till arbetslivet.

Nu verkar ju dock alliansen ordnat fram även det till henne enligt artikeln.
"hon inom kort ska rehabiliteras i flera veckor på Sandvikens sjukhus"

Artikeln i aftonbladet borde nog heta: "Socialdemokraterna förstörde Linda nu försöker alliansen rädda henne!"

Vi får se, jag förutspår att det inte hjälper...
__________________
Senast redigerad av UrbanWarfare 2010-09-04 kl. 12:10.
Citera
2010-09-04, 12:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Du kan väl anställa henne.

Kan man inte få jobb är man arbetslös inte sjuk.
Citera
2010-09-04, 12:07
  #9
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullungen
Bra artikel, men tycker du missar en del av poängen. Hon ville ha rehabilitering och kunna återgå till sitt arbete. Detta har hon inte fått. Hon har blivit värre och nu krävs hon tillbaks till arbetslivet.

Ja stackars jävel det är inte så att hon har ett egenansvar eller? Så jävla trött på att folk förväntar sig att staten skall dadda allt och alla, särskilt orolig blir jag när jag hör allianspolitiker säga liknande saker.
Citera
2010-09-04, 12:11
  #10
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullungen
Bra artikel, men tycker du missar en del av poängen. Hon ville ha rehabilitering och kunna återgå till sitt arbete. Detta har hon inte fått. Hon har blivit värre och nu krävs hon tillbaks till arbetslivet.
Vad har detta att göra med alliansen då? Hon verkat skadat sig innan 2003 ändå?

Citat:
Långtidssjukskrivna Linda Bjälmén, 24, skrev ett desperat brev till statsminister Göran Persson för att få hjälp till rehabilitering.
I går fick hon träffa honom.
- Man sitter på arslet och ger upp, sa Linda.
- Nej, du står här, då har du inte givit upp - du kämpar, sa Persson.
Citera
2010-09-04, 12:17
  #11
Medlem
När sossarna styrde så hade hon viljan och möjligheten att arbeta. Istället valde sossarna att sätta hon i bidragsträsket.

Nu 5 år senare så har det tydligen blivit värre och hon kan inte arbete längre. Och då får Alliansen skiten. För vad sossarna gjorde.

Om hon verkligen blivit värre under dessa 5 år kan jag inte säga, men det skulle inte förvåna mig om hon blivit indoktrinerad av sossementaliteten och tror att hon inte kan arbeta. Sossarna ser på folk som offer, Alliansen ser folk som vinnare.
Citera
2010-09-04, 12:32
  #12
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
När sossarna styrde så hade hon viljan och möjligheten att arbeta. Istället valde sossarna att sätta hon i bidragsträsket.

Nu 5 år senare så har det tydligen blivit värre och hon kan inte arbete längre. Och då får Alliansen skiten. För vad sossarna gjorde.

Om hon verkligen blivit värre under dessa 5 år kan jag inte säga, men det skulle inte förvåna mig om hon blivit indoktrinerad av sossementaliteten och tror att hon inte kan arbeta. Sossarna ser på folk som offer, Alliansen ser folk som vinnare.
Det finns inget som gör människor så sjuka som långtidssjukskrivning...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback