Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-06, 00:27
  #49
Medlem
Danny Gomezs avatar
Här har ni lite fashion att suga på: http://www.shift.jp.org/ja/archives/...02/blueman.jpg
Citera
2010-09-06, 00:44
  #50
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
För att förhindra att tråden spårar ur totalt postar jag här en riktig bild på mig själv med en blå tröja, är detta fasion? http://i53.tinypic.com/28ldyfl.jpg


Och ja, det är verkligen jag på bilden
__________________
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2010-09-06 kl. 00:49.
Citera
2010-09-06, 01:08
  #51
Medlem
prmanentwacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
För att förhindra att tråden spårar ur totalt postar jag här en riktig bild på mig själv med en blå tröja, är detta fasion? http://i53.tinypic.com/28ldyfl.jpg


Och ja, det är verkligen jag på bilden

Haha bästa inlägget på länge!

Tycker lite synd om den förvirrade mandelmusen så ska posta en bild på vår tids största fashionprofil.
Citera
2010-09-06, 11:40
  #52
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen
Oh my god... Ja, jag har döpt trådstarten till "Finns det män som passar i blåa kläder?" och denna rubrik finns helt enkelt till som en dörröppnare för besökare. Jag trodde att det skulle vara mycket lätt att förstå vad tråden egentligen handlar om. Men där hade jag ju förstås fel. Om det står "Skjut" på en dörr, tror ni då att man ska gå in i rummet och börja skjuta?

Jag har sagt tidigare i denna tråd att det är helt okej att ni lånar tråden lite och diskuterar/postar bilder på blåa kläder. Det går jättebra. Ni kan till och med posta bilder på era egna kläder och lägga upp här! Men det vore förmodligen lika obehagligt som de här "Visa ditt kön" - trådarna som är omåttligt populära. Jag menar, någon här postade en bild på David Villa i blå t-shirt...

Ni som inte begriper borde lyssna noga nu. Det går inte att säga vad fashion är eftersom det är ett begrepp som är i konstant förändring. Man närmar sig det genom att utesluta allt det inte är. Om man ska vara petnoga gäller samma sak för kläder, men för att hålla det här på en nivå så att ALLA förstår, så kan det vara på sin plats att vi definierar vad kläder är. Vissa här har gjort duktiga försök till det.

Ni andra kan gärna fortsätta komma med förslag/bidrag på bra blåa exmpel.

Edit: Jeans... Tidningen King... Vi har en lång väg kvar.
Inte ens du verkar ju veta, med tanke på att du inte klarar av att posta en bild på vad du anser vara fashion.
Citera
2010-09-06, 12:47
  #53
Medlem
tryffs avatar
"Fashion"kanske är kejsarens nya kläder. Kläder som ingen kan se förutom TS.

Sen tycker kanske inte jag att din snopp klär i blått. "Finns det snoppar som passar i blåa kläder?"
Citera
2010-09-06, 14:39
  #54
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag håller med TS! Jag har själv inga blå kläder (jag har i och för sig blå jeans, en mörkblå t-shirt och en mörkblå skjorta, men det är ju bara allmänna kläder), har länge dragit mig för att köpa t ex en blå kostym, även om det känns som om en sådan "borde" hänga i garderoben.
Citera
2010-09-06, 17:40
  #55
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prmanentwack
Haha bästa inlägget på länge!
Tack men jag tycker ändå det är ts som har stått för den största humorn i den här tråden.
Citera
2010-09-06, 19:00
  #56
Medlem
Tubess avatar
Varför inte gå naken? hur galant som helst.
Citera
2010-09-06, 19:10
  #57
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
Varför inte gå naken? hur galant som helst.
Är det du på bilden? I så fall tycker jag också att det låter som en mycket bra ide´
Citera
2010-09-06, 21:14
  #58
Medlem
Det är roligt att den här tråden har varit glädjande för så många av er. Det var inte min avsikt att det skulle locka till skratt men på något vis har vi tillsammans skapat det här roliga klimatet i tråden. Jag antar att alla skämtbilder är en starkt bidragande orsak. Det vore ännu roligare om ni kunde posta ordentliga bilder.

Många här har velat att jag ska posta bilder över vad jag menar. Det är ju så man häpnar! Varför tror ni att jag INTE har postat några bilder? Har ni ens läst trådens frågeställning? Jag efterlyser män med style i blått. Hade jag vetat om någon sådan bild hade jag inte ens skapat tråden!

Här har vi ett av trådens mest kontroversiella citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodde
Fashion existerar inte, om du menar kläder som är mer konst än funktionella plagg (tex Lady Gaga, fast för män) så är det fortfarande, just det, kläder.

Fashion existerar inte i färgen blått helt klart. Äntligen en som håller med mig. Men jag antar att du menar att fashion överhuvudtaget inte existerar. Man blir väl som man lever. Köper du ditt utseende i stadens gallerior så är det väl fullkomligt glasklart att du aldrig upplevt något sådant. Fashion är upplevelse för mig. Både när det gäller att betrakta och att vara den betraktade.

Jag tycker helt enkelt inte att man ska blanda ihop fashion och mode. Mode är "klädsel människor iklär sig för att det är modernt." Tidningen KING håller koll på mode. Jeans är mode. Allt kan bli mode. Ungefär som att allt kan klassas som konst. Men skulle du åka ner till en stad och prata med folk i branschen och kalla ett plagg för fashion så skulle du förmodligen bli utskrattad eftersom det förmodligen skulle vara helt fel.

Kan någon nu ge mig ett enda ordentligt exempel?
__________________
Senast redigerad av Mandelmusen 2010-09-06 kl. 21:24. Anledning: Missade en bit av citatet
Citera
2010-09-06, 21:23
  #59
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Fazhion med z är mycket coolare.

http://fashioncopious.typepad.com/.a...5442970b-500wi
__________________
Senast redigerad av Kurt-Ingavarz 2010-09-06 kl. 21:26.
Citera
2010-09-06, 22:33
  #60
Avstängd
ToreroNachoss avatar
Brukar ha en rätt så...pundig (?) blå träningsjacka. Den passar mig perfekt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback