Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-03, 22:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Vad var det för fel på min länk då?

En till: http://famewatcher.com/black-suits-f...ion-watch.html

Går an. Lite väl mycket fokus på hans retuscherade ansikte. Men någonstans ska man ju börja
Citera
2010-09-05, 13:08
  #26
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen
Suck. För det första snackar vi inte kläder i den här tråden. Vi snackar fashion. Eller för att vara precis; blue fashion. (Inte företaget Bluefashion för de säljer, ironiskt nog, kläder och inte fashion.)

*Jeans
*Arbetskläder
*Allmänna Kläder


Har inget med detta att göra. Men visst, vill ni låna tråden för att snacka om blåa kläder så varsågoda...

Kan passa på att tillägga: Ni som är inne på fashion vet vad jag menar.

HAHAHAH JAG DÖR - är du på riktigt? Fashion!!
Citera
2010-09-05, 13:27
  #27
Medlem
DDKs avatar
Snygga blå accenter: http://tesans.webblogg.se/images/200...a_13869874.jpg
Citera
2010-09-05, 13:35
  #28
Medlem
25TaLifes avatar
Snygga blåa kläder!
http://www.shedprotector.com/product...s_9__00107.jpg
Är det fashion?
Citera
2010-09-05, 14:24
  #29
Medlem
engis avatar
Finns det ens kläder?
Citera
2010-09-05, 14:32
  #30
Medlem
DDKs avatar
Snart får den här tråden flyttas till Filosofiforumet istället.
Citera
2010-09-05, 15:06
  #31
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen
Suck. För det första snackar vi inte kläder i den här tråden. Vi snackar fashion. Eller för att vara precis; blue fashion. (Inte företaget Bluefashion för de säljer, ironiskt nog, kläder och inte fashion.)

*Jeans
*Arbetskläder
*Allmänna Kläder


Har inget med detta att göra. Men visst, vill ni låna tråden för att snacka om blåa kläder så varsågoda...

Kan passa på att tillägga: Ni som är inne på fashion vet vad jag menar.
Vill du utveckla vad du menar? Trådtiteln och orginalposten pratar ju trots allt bara om blå kläder, och nu får man inte prata om kläder alls... Kan du visa en bild på vad du menar?
Citera
2010-09-05, 15:32
  #32
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar

Åh fy fan jag har skrattat så jag gråtit igenom hela tråden.
OnT: http://chud.com/nextraimages/BlueCollarTV23rdWheel.jpg
Citera
2010-09-05, 15:59
  #33
Medlem
one_sizes avatar
Vill TS vara så jävla vänlig och definiera "fashion"? Trodde att det var innebar det senaste modet vilket borde både innehålla jeans (designers tolkningar av jeans respektive de modeller som är inne) och kostymer. Det var väl för ett år sen som man såg mycket blått i både KING och Café men nu blir jag bara förvirrad över vad TS egentligen vill prata om.
Citera
2010-09-05, 16:12
  #34
Medlem
Oh my god... Ja, jag har döpt trådstarten till "Finns det män som passar i blåa kläder?" och denna rubrik finns helt enkelt till som en dörröppnare för besökare. Jag trodde att det skulle vara mycket lätt att förstå vad tråden egentligen handlar om. Men där hade jag ju förstås fel. Om det står "Skjut" på en dörr, tror ni då att man ska gå in i rummet och börja skjuta?

Jag har sagt tidigare i denna tråd att det är helt okej att ni lånar tråden lite och diskuterar/postar bilder på blåa kläder. Det går jättebra. Ni kan till och med posta bilder på era egna kläder och lägga upp här! Men det vore förmodligen lika obehagligt som de här "Visa ditt kön" - trådarna som är omåttligt populära. Jag menar, någon här postade en bild på David Villa i blå t-shirt...

Ni som inte begriper borde lyssna noga nu. Det går inte att säga vad fashion är eftersom det är ett begrepp som är i konstant förändring. Man närmar sig det genom att utesluta allt det inte är. Om man ska vara petnoga gäller samma sak för kläder, men för att hålla det här på en nivå så att ALLA förstår, så kan det vara på sin plats att vi definierar vad kläder är. Vissa här har gjort duktiga försök till det.

Ni andra kan gärna fortsätta komma med förslag/bidrag på bra blåa exmpel.

Edit: Jeans... Tidningen King... Vi har en lång väg kvar.
__________________
Senast redigerad av Mandelmusen 2010-09-05 kl. 16:14. Anledning: Såg just inlägget ovanför
Citera
2010-09-05, 16:38
  #35
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmusen

Ni som inte begriper borde lyssna noga nu. Det går inte att säga vad fashion är eftersom det är ett begrepp som är i konstant förändring. Man närmar sig det genom att utesluta allt det inte är.


Om vi ska försöka lista ut vad fashion egentligen är måste vi nog uppleva ett fullkomligt mode-nirvana för att ens förstå en bråkdel av den djupa klädteologi TS försöker förklara. Jag är ytterst tacksam och det är en ynnest att du försöker förmedla ditt budskap till oss dödliga.
Citera
2010-09-05, 16:44
  #36
Medlem
one_sizes avatar
Wow, så mycket text och så lite innehåll. Du säger ju inget om vad fashion är, varför jeans och KING (en tidning som rapporterar om vad som händer i olika modehus, även om hela deras text är fel så har vi bilder) är fel eller ens försöker förklara vad du menar. Grattis, du förtjänar en lagrad flänsost!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback