Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-03, 17:58
  #1
Medlem
Innan jag började träna tyckte jag Ronnie Coleman såg ganska häftig ut, men absolut ingen fysik som jag skulle sträva efter nu. Steve Reeves, Frank Zane, Serge Nubret, Robby Robinson mf. Det är vackra kroppar som verkligen inspirerar och ger motivation att träna! Konst att se gamla filmer där Frank Zane poserar! Men ni som vill se ut som Ronnie Coleman, Jay Cutler, Markus Rühl mf. Varför? Finner ni dessa kroppar estetiskt tilltalande? Finner ni dagens fysiker proportionerliga i jämförelse med t ex. 70-talets bodybuilding? Eller är det så att ni bara vill vara störst, vara monster? Jag kan inte förstå hur man vill se ut så, som majoriteten finner oattraktivt och motbjudande. Känner man sig attraktiv, snygg eller vacker när man är uppe i storlekar i närheten av Olympia? Ronnie Coleman och Jay Cutler, är dessa bra förebilder för dem som vill börja träna för bodybuilding? Jag kan inte tänka mig att det precis lockar många till bodybuilding när man ser dessa steroidfyllda monster...
Citera
2010-09-03, 18:00
  #2
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Det finns folk som vill bli bodybuilders, dem tycker dessa "monster" ger inspiration?
Citera
2010-09-03, 18:05
  #3
Medlem
Thomaspunkts avatar
För det är stort? Jag tycker att det är estetiskt snyggt men vill själv inte se ut så.
Citera
2010-09-03, 18:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Det finns folk som vill bli bodybuilders, dem tycker dessa "monster" ger inspiration?
Detta finner jag tilltalande:
http://www.ifbb.com/halloffame/1999/FrankZane2.jpg
http://www.muscletalk.ru/photoall/sergenubret/910.jpg
http://www.t-nation.com/img/photos/2...e/image015.jpg

.. eller för att ta ett lite random nutida exempel:
http://www.bodyresource.nl/forum/imgcache/21652.png

Inte inspireras jag till att se ut så här:
http://bb.emonet.jp/images/RonnieColeman-01.jpg
http://www.t-nation.com/img/photos/R...s/image002.jpg

Är det verkligen vackert eller är storleken och vara störst, vara freakigast som gör att man vill ha en sådan kropp?
Citera
2010-09-03, 18:13
  #5
Medlem
MorningBreeze_s avatar
Smaksak
Citera
2010-09-03, 18:14
  #6
Medlem
Googlas avatar
Dom som ser ut som monster idag vela nog inte det från början, men ju längre man kommer inom bodybuilding skulle jag chansa på att det krävs högre doser för att komma till större tävlingar osv. Det handlar inte om att få en beachform det handlar mera om pengarna och att bli bäst, att göra det man gillar och få betalt för det. Skulle Mr O deltagare vara lika stora idag som Arnold var skulle det vara mycket större antal tävlande i Mr O, eftersom på arnolds tid var det mindre antal deltagare. Skulle jag närma mig 35 skulle jag kunna tänka mig att se ut som ett monster bara för att få chans att delta i något stort som Mr O och åstadkomma något. Men allt detta är mest en gissning
__________________
Senast redigerad av Googla 2010-09-03 kl. 18:16.
Citera
2010-09-03, 18:19
  #7
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Jag vill se ut som ett monster. Det är estetiskt snyggt enligt mig.
Citera
2010-09-03, 18:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Dom som ser ut som monster idag vela nog inte det från början, men ju längre man kommer inom bodybuilding skulle jag chansa på att det krävs högre doser för att komma till större tävlingar osv. Det handlar inte om att få en beachform det handlar mera om pengarna och att bli bäst, att göra det man gillar och få betalt för det. Skulle Mr O deltagare vara lika stora idag som Arnold var skulle det vara mycket större antal tävlande i Mr O, eftersom på arnolds tid var det mindre antal deltagare. Skulle jag närma mig 35 skulle jag kunna tänka mig att se ut som ett monster bara för att få chans att delta i något stort som Mr O och åstadkomma något. Men allt detta är mest en gissning
Detta kan man ju förstå, men egentligen är det väl då domarnas fel att det ser ut som det gör idag? Det är ju en farlig sport nu med alla mediciner, steroider och hormoner dem proppar i sig i sjuka doser. Man måste vara knarkare för att tävla på högre nivå. Äckligt med alla GH-bukar och lår som ser ut att explodera vilken minut som helst! Jag tycker nästan det borde vara krav på vakumposen, men hur många skulle kunna göra den? En? Två?
Citera
2010-09-03, 18:31
  #9
Avstängd
Exogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Jag vill se ut som ett monster. Det är estetiskt snyggt enligt mig.

Du är inte ensam
Citera
2010-09-03, 18:34
  #10
Medlem
rebekks avatar
Sen tränar ju inte alla heller för att "vara snygga".

Visst, dem i olympia är ju inte snygga i en random tjejs ögon, men det handlar ju inte om det.
Citera
2010-09-03, 18:39
  #11
Medlem
bob_lars avatar
jag har sambo som jag planerar att leva med framöver, så ärligt talat skiter jag i vad "allmänheten" tycker är snyggt, för mig är det som att säga till exempelvis tungvikts mma fightern brock lesnar att "du är för stor för vad som är snyggt, du måste gå ner i vikt". Jag sysslar med bodybuilding för att jag älskar det och för mig innebär det att jag måste vara stor...
Citera
2010-09-03, 18:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Sen tränar ju inte alla heller för att "vara snygga".

Visst, dem i olympia är ju inte snygga i en random tjejs ögon, men det handlar ju inte om det.
Nu handlar det om att vara störst. Symmetri, proportion och det vackra i bodybuilding har tynat bort lite för storlek.

Citat:
Ursprungligen postat av bob_lar
jag har sambo som jag planerar att leva med framöver, så ärligt talat skiter jag i vad "allmänheten" tycker är snyggt, för mig är det som att säga till exempelvis tungvikts mma fightern brock lesnar att "du är för stor för vad som är snyggt, du måste gå ner i vikt". Jag sysslar med bodybuilding för att jag älskar det och för mig innebär det att jag måste vara stor...
Dålig jämförelse. Han är fighter, varför ska han bry sig om hur han ser ut? Jag talar om kroppsbygge. Visst innebär bodybuilding att man skall vara stor, men i dagsläget känns det som att detta är det enda som verkligen prioriteras. Ingen sport, eller vad ni väljer att kalla det, skall väl innebära att man måste knarka sönder sig på steroider, hormoner och mediciner och få organ så stora så magen väller ut som på en gravid...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback