Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-03, 09:49
  #1
Medlem
Knuules avatar
Vi vet ju alla att de absolut bästa gymtiderna är före och innan lunch på vardagarna, om man vill slippa mycket folk och långa köer. Jag har dock lyckats undvika att gymma på helgerna men nu när jag har lite extra fritid över så tänkte jag börja utnyttja dessa dagar också.

Så min fråga är kort och gott:

- Vilken tid (och dag) är det minst folk på gymmen, generellt sett, under helgen?

Stärk gärna ditt "påstående"/svar med en motivering.

Tack på förhand
Citera
2010-09-03, 09:55
  #2
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
Vi vet ju alla att de absolut bästa gymtiderna är före och innan lunch på vardagarna, om man vill slippa mycket folk och långa köer. Jag har dock lyckats undvika att gymma på helgerna men nu när jag har lite extra fritid över så tänkte jag börja utnyttja dessa dagar också.

Så min fråga är kort och gott:

- Vilken tid (och dag) är det minst folk på gymmen, generellt sett, under helgen?

Stärk gärna ditt "påstående"/svar med en motivering.

Tack på förhand

Kvällen!
Om man tränar på helgen så gör man oftast det på förmiddagen så man har kvällen fri
Citera
2010-09-03, 11:02
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Jag har jobbat som receptionist på ett gym och där såg vi en markant skillnad från dag till dag och tid till tid. Tidig förmiddag tränade pensionärer, inte jätte många men ändå mer än vad som senare skulle infinna sig på gymmet samtidigt. Runt lunchtid var gymmet som fullast, oavsett om det dagen var lördag eller söndag. Framemot eftermiddagen och kvällen (17 och framåt) var gymmet så gott som tomt. Särskilt på söndagar.
Citera
2010-09-03, 12:10
  #4
Medlem
Lexzers avatar
Jag brukar köra sådär mitt på dagen runt 13-14 snåret och då är det sällan många andra på stället där jag tränar, men det beror kanske på att de flesta som tränar där brukar göra det i anslutning till jobbet och väljer att vara hemma istället.
Citera
2010-09-03, 15:41
  #5
Medlem
mohamedsvenssons avatar
På morgonen (många har bakfylla då) eller på söndagskvällar
Citera
2010-09-03, 15:49
  #6
Medlem
rebekks avatar
Morgonen/förmiddagen = Pensionärer
Lunch = Vuxna som tränar på jobblunchen
14-15 = Skolelever
Runt 17 = Då kommer alla dem som missade köra här över
Efter 20 = Inte mycket folk, oftast tomt.

Vet att vissa gym har vissa tider för pensionärer. Såklart har dem ju rabatt också för dem har köpt pensionärskort. Brukar vara innan kl 15.
Citera
2010-09-03, 15:52
  #7
Medlem
Bobbo.s avatar
På Friskis och Svettis där jag kör så består klientelet nästan enbart av moppepojkar samt folk i medelåldern och över. När jag rullar in runt 11 så har de morgonpigga pensionärerna redan klarat av sin träning medan moppepojkarna fortfarande ligger hemma och sover.
Citera
2010-09-03, 16:16
  #8
Medlem
soscagons avatar
Brukar vara ganska lite folk överlag på helgerna så kör den tid som passar dig bäst, men minst måste det vara efter 18. Kan inte vara många stackars satar på gymmet då.
Citera
2010-09-03, 16:43
  #9
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Morgonen/förmiddagen = Pensionärer
Lunch = Vuxna som tränar på jobblunchen
14-15 = Skolelever
Runt 17 = Då kommer alla dem som missade köra här över
Efter 20 = Inte mycket folk, oftast tomt.

Vet att vissa gym har vissa tider för pensionärer. Såklart har dem ju rabatt också för dem har köpt pensionärskort. Brukar vara innan kl 15.

Fast det där är väll ändå en ganska typiskt vardag? Och dom har jag redan koll på, gymmar tsm med pansiosarna De må vara sega vid maskinerna men jag kör på fria vikter så vem bryr sig

För övrigt låter alla svaren relativt vettiga, antar att man får chansa lite och gå utifrån egen erfarenhet. Nu har jag dock några riktlinjer
__________________
Senast redigerad av Knuule 2010-09-03 kl. 16:46.
Citera
2010-09-03, 19:46
  #10
Medlem
Mr-andersons avatar
20-21 på fredagar och lördagar då är det oftast tomt.
Citera
2010-09-03, 20:26
  #11
Medlem
timbahs avatar
Direkt på morgonen. Jag och gamfolket. Sällan jag drar ett pass på helgen men det är förbannat skönt tidigt på morgonen.
Citera
2010-09-03, 22:42
  #12
Medlem
ekwohos avatar
Folk skygg? Eller tränar du på stadens minsta gym??...
Dra iväg när du känner dig taggad.. Jag planerar in träningen efter dagens aktiviteter på helger osv, men om ja inte ska göra nåt specielt, så tar ja det bara lungt tills man får den fina kännslan av att man är så sjukt sugen på att träna.
Vilket brukar bli ca 2 timmar efter uppgång, pga att ja älskar och träna, och vill bara dit o köra ett hårt pass
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback