Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-02, 23:01
  #1
Medlem
Hejsan jag har ett problem mina magmuskler är konstigt formade.....
när jag spänner så ser det liksom ut som en U , om ni tänker att jag står upp och spänner magen så ser det ut såhär http://i54.tinypic.com/fb3bq.png istället för magrutor..... Är det någon som vet varför det är så ? :O Jätte irreterande ser lixom ut som 2 jätte stora magmuskler på magen!


URSÄKTA MIN STAVNING....
Citera
2010-09-02, 23:03
  #2
Medlem
w0nderbars avatar
Du har helt enkelt inga magrutor. Börja träna så formas dom eller kommer fram.
Citera
2010-09-02, 23:05
  #3
Medlem
Haha va?
Antar att du sitter hemma och gör situps och förväntar dig resultat?
Citera
2010-09-02, 23:05
  #4
Medlem
Jag tränar ofta jag springer 2-3ggr i veckan och tränar kampsport samt gör situps och armhävningar nästan dagligen! :O
Citera
2010-09-03, 00:32
  #5
Medlem
Cheppens avatar
ta en bild på magjäveln istället för att kladda ihop något i paint, jag förstår ingenting utav din bild, ska det vara fettveck?
Citera
2010-09-03, 06:57
  #6
Medlem
nikenboles avatar
Banta din jävla tjockis

Ne men seriöst du ska ned i fett% för att få fram rutorna.. ta tag i kosten så ska du se att de fixar sig
Citera
2010-09-03, 14:44
  #7
Medlem
Grejjen är att jag är smal har inget fett på magen knappt ! :O Jag äter som jag ska
Men endå ser magen ut som ett jävla S med 2 stora muskler på istället för platt med rutor!
Citera
2010-09-03, 15:23
  #8
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HornyPervert
Grejjen är att jag är smal har inget fett på magen knappt ! :O Jag äter som jag ska
Men endå ser magen ut som ett jävla S med 2 stora muskler på istället för platt med rutor!

Du har väll för högt kroppsfett och/eller ingen volym i din magmuskulatur, hur gammal är du förresten?
Citera
2010-09-03, 15:38
  #9
Medlem
Thomaspunkts avatar
Ta en bild istället.
Citera
2010-09-03, 15:49
  #10
Medlem
evilkittys avatar
Min gissning är att TS menar att hans övre magrutor är oproportionellt stora, och då han inte är deffad så ser det ut som att hans mage är uppdelad i två "kurvor", när han spänner sig.

Vilket beror på genetik och fett, samt storleken på muskeln i fråga.
Citera
2010-09-03, 16:50
  #11
Medlem
Knuules avatar
I ditt fall kallas det inte magmuskler utan bilringar
Citera
2020-08-24, 02:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Min gissning är att TS menar att hans övre magrutor är oproportionellt stora, och då han inte är deffad så ser det ut som att hans mage är uppdelad i två "kurvor", när han spänner sig.

Vilket beror på genetik och fett, samt storleken på muskeln i fråga.


Han skriver ju att han inte har något fett på magen.

Till TS: om du tar på musklerna på båda sidor om magen, känns det då som att du helt och hållet tar på motsvarande muskler?

Jag vet att många tränar fel och då kan exempelvis högra sidans rutor bestå av en muskelgrupp medans vänstra sidans rutor består av till större delen, en annan muskelgrupp. Tyngden går ju lättast via de muskler som är störst, så har man lyckats göra vanligtvis små muskler till de större så trycker dessa muskler undan de andra och sen är det svårt att återställa musklerna till en normal dynamik.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback