Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-02, 18:29
  #1
Medlem
Constantiuss avatar
Jag tänkte dra upp en debatt för något som gjort mig djupt förbannad, jo - vem som helst kan teckna ett abonnemang hos Telenor (kanske andra operatörer också) genom att bara ha tillgång till hela personnumret. Ja, det stämmer, så har du en fd kompis som du vill hämnas på? Varför inte teckna ett abonnemang med 3 månaders bindningstid åt dem? Eller varför inte 2, 3 eller 4 samtidigt? Det blir ett helvete för personen som får ett abonnemang tecknat för denne måste ringa telenor för att få reda på att denne måste polisanmäla ärendet som bedrägeri samt skicka in en kopia av denna polisanmälan för att slippa betala för abonnemanget.

Okej, med detta inlägget kan det verka som att jag vill att folk faktiskt skall göra detta, men det vill jag inte, men jag kunde inte komma på ett bättre sätt att beskriva saken på.

Vad tycker ni om detta? Själv blir jag förbannad, som sagt.
Citera
2010-09-02, 18:33
  #2
Medlem
Vad har du för personnummer?
Citera
2010-09-02, 20:11
  #3
Medlem
Constantiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutmeg
Vad har du för personnummer?
aGVqIGhvcmJhcm4=
Citera
2010-09-05, 21:17
  #4
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Eller så har du FEL.

Med tanke på att vi i Sverige har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen Så är det bara ringa o klaga hos Telenor eller vem operatören nu är. Om du inte orkar förklara att ngn annan gjort beställningen säger du bara att du ångrat dig.

Svårare än så är det inte.

Så nej, ingen polisanmälan behövs för att slippa skitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback