Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-02, 17:06
  #1
Medlem
När man ska träna för Volym så ska man Lägga repsantalet mellan 6 och 12 reps.
 Många set på övningarna (över 4 helst)


Men hur många olika övningar ska man köra om man kör för Volym jag har kört Max-ot schema så jag har ju inte lärt mig speciellt mycket det finns ju trådar men det står ju så avancerat.

Jag har frågat detta förut men fick inget svar.

Kan jag köra Max-ot schemat för att träna för volym? Ska ja lägga på 6-12 reps och några flera övningar så skulle det underlätta för mig jätte mycket. eller måste det vara nått speciellt schema?
Ja har kört 6 månader nu och börjar tröttna på så låga reps vill köra flera och få lite synligare muskler.
Kör jag flera reps så blir jag bättre på att utföra vikterna, Så tror ni det går bra det jag skrev eller är blir det knasigt?


Jag har ingen dator hemma atm så därför jag tjatar lite mycket för jag kan bara kolla datorn 1 gång i veckan så skulle vara snällt om nån ville ställa upp och ge mig några bra svar!
Citera
2010-09-02, 17:12
  #2
Medlem
rebekks avatar
Javisst kan du köra max-OT för volym, men jag skulle rekommendera något mindre avancerat schema åt dig då det låter som om du är lite av en nybörjare.

Läs TuT tråden, som behandlar volymträning. Enligt den teorin så gäller det ca 13 reps/ca 40 sek per set, full kontroll och kontakt under hela setet.

Jag personligen tror mer på 13 TuT-reps än 6 st fusk.
Citera
2010-09-02, 17:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Javisst kan du köra max-OT för volym, men jag skulle rekommendera något mindre avancerat schema åt dig då det låter som om du är lite av en nybörjare.

Läs TuT tråden, som behandlar volymträning. Enligt den teorin så gäller det ca 13 reps/ca 40 sek per set, full kontroll och kontakt under hela setet.

Jag personligen tror mer på 13 TuT-reps än 6 st fusk.


Men max-ots Schema är ju inte direkt så avancerat? kanske om man ska köra för styrka?
Men om jag skulle göra det ska ja lägga på lite flera sets i varje träning?
Citera
2010-09-02, 17:25
  #4
Medlem
Det hänger på Volym eller fortsätta med Styrka jag ville sluta med Styrka för jag fick lite ont i armen men det verkar ha slutat nu jag vet inte riktigt vad jag ska köra ska ja fortsätta med styrka och skita i Volym. om ja kör volym kommer jag blir få större muskler mycket snabbare?
Citera
2010-09-02, 17:38
  #5
Medlem
ekwohos avatar
Du kanske inte får några muskler alls, hur du en tränar, eller marginellt lite. Finns många saker som kommer in för att man ska få muskler. Så haka inte upp dig på reps och setten.

Men variation är det bästa.
Citera
2010-09-02, 17:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Du kanske inte får några muskler alls, hur du en tränar, eller marginellt lite. Finns många saker som kommer in för att man ska få muskler. Så haka inte upp dig på reps och setten.

Men variation är det bästa.


Jag ökar ju i vikt lite varje månad nu. folk som ja inte träffat på några månader säger till mig att jag sköter mig bra och har blivit större etc. jag ser ju mig själv varje dag så ja ser inte speciellt mycket men jag kommer nog fortsätta med Max-ot börja om från början för jag kan bara kolla på datorn 1 gång i veckan.
Citera
2010-09-02, 17:52
  #7
Medlem
rebekks avatar
Trodde sommarlovet var slut, men tvivlar dock på att du gått i skolan över huvud taget.

Max OT är, enligt mig ett avancerat schema. Det är bättre att du lägger upp vilka dagar du ska köra olika muskelgrupper, och sedan väljer dem övningar som passar dig bäst.

Skit i allt vad det heter med max-OT, kör det som känns bäst, för du är inte i rätt position att följa det där schemat.
Citera
2010-09-03, 14:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Trodde sommarlovet var slut, men tvivlar dock på att du gått i skolan över huvud taget.

Max OT är, enligt mig ett avancerat schema. Det är bättre att du lägger upp vilka dagar du ska köra olika muskelgrupper, och sedan väljer dem övningar som passar dig bäst.

Skit i allt vad det heter med max-OT, kör det som känns bäst, för du är inte i rätt position att följa det där schemat.

Går inte i skolan och har inte gjort på många år heller så vad är din poäng? jag läste max-ot och det stod att man kunde köra det som nybörjare så ja gick på det på en gång för ja slippte göra mitt eget schema.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback