Flashback bygger pepparkakshus!
2004-05-28, 09:34
Medlem
WorlocKs avatar
Final Fantasy VIII är äckligt bra. Mycket tack vare Junction-systemet, designen och musiken, storyn är lite flummig.

Av dom nyare spelen måste jag nog säga att Final Fantasy IX är sämst (inte för att provocera), det är så segt att komma in i menyerna att man nästan vill stänga av. Karaktärndesigenen är tråkig, men som vanligt är musiken bra. Världhistoriens mest överskattade spel.

Bästa FF-spelet är och förblir Final Fantasy VII.
Citera
2004-05-28, 10:21
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Jag måste hålla med Spader här.. FF VIII är sämst. Jag tycker det är mycket roligare med det första Final Fantasy-spelet än åttan.. Skräp, säger jag bara!

VIII är sämst, men verkligen inte dåligt!
Det är fortfarande FF och storyn är ju klockren, det mystiska är levlingssystemet...och njae ok det känns inte riktigt FF.
Ett bra experiment från Square men vi är nog alla glada att de gick tillbaka till rötterna i XI.
Citera
2004-05-28, 10:48
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Final Fantasy 6 , 7 och 9 är mina favoriter , vart fan sugen på att spela 7:an igen när jag läste i tråden.

FF8 är fan Gay
Citera
2004-05-28, 10:49
Medlem
a4swes avatar
Citat:
FF8 är fan Gay

Jag älskar när folk utvecklar sina åsikter så bra.
Citera
2004-05-28, 11:03
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Han är hårdrockare.

Final Fantasy VIII blev det första FF-spelet som även riktade in sig till tjejer. Och det tycker jag man ser med designen på karaktärerna, kanske är det han menar med Gay, att det skulle vara mindre frän design. (jag använde ordet frän)

Inget negativt med det, jag tycker fortfarande FFVIII är bäst efter FFVII.
Men... detta har och kommer diskuteras i evigheter, men tanke på att ingen har rätt svar.
Citera
2004-05-28, 11:06
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe

Ok FF 8 är inte mitt favorit spel

edit: WorlocK är 14 så klart han vet vad han pratar om
Citera
2004-05-28, 11:12
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Han är hårdrockare.

Ingen ursäkt alls.

Citat:
Inget negativt med det, jag tycker fortfarande FFVIII är bäst efter FFVII.
Men... detta har och kommer diskuteras i evigheter, men tanke på att ingen har rätt svar.

Jo jag har rätt svar och jag diskuterar det gärna, du tycker som jag att VII är bäst så det lämnar vi.
Vilket kommer på tredje plats?
Är det VI kan vi änvända VIII mot VI som utgångspunkt i diskussionen eller vad tycker du?
Citera
2004-05-28, 11:17
Medlem
WorlocKs avatar
På tredje plats kommer faktiskt FFV!

Inte överdrivet förtjust i sexan, kanske mest pga att jag spelade PS-versionen, där laddningstiderna är galet långa.
Citera
2004-05-28, 12:21
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Inte överdrivet förtjust i sexan, kanske mest pga att jag spelade PS-versionen, där laddningstiderna är galet långa.

Spela SNES-versionen, då, för personligen håller jag VI för det bästa spelet genom tiderna, alla kategorier! Bättre än Zelda III, Super Metroid, Tetris, Quake 1...
Citera
2004-05-28, 14:12
Medlem
Salorms avatar
Det enda av ff spelen jag spelat igenom är 7an så det hamnar som klar 1a.
Citera
2004-05-28, 17:44
Medlem
Kopos avatar
Utan tvekan FFIII (Versionen med Terra). Då går jag uteslutet på handling och karaktärer, samt att på denna goda tid fick man nöja sig med en polares hjälp eller nåt gammalt nintendomagasin när man satt fast. Som det är idag upptäcks alla godbitar direkt och läggs ut på Internet vilket förstör spelkänslan.

Plus att det var det första FF-liret jag spelade.
Citera
2004-05-28, 22:14
Medlem
cynikerns avatar
en intressant sak är ju också vilket ff man spelade först. jag började med 8:an och tycker det är grymt. har ingen förståelse för folk som tycker det är skit förutom junction-systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in