Citat:
Ursprungligen postat av Kupo
Det stora problemet med junctionsystemet är att man kan bli superstark så tidigt. När ens karaktärer har mer hp än bossarna man möter är något fel. Sen är det ju även ganska trist att sitta och använda draw större delen av fighterna.
Man behöver faktiskt inte använda Draw just någonting heller, på mina senaste filer har jag nästan bara använt Draw under SeeD-examen i Dollet, och inte ens då behöver man ta i så mycket;
Elvoret är inte speciellt svår och X-ATM092 behöver man inte ens besegra.
Fast självklart tar jag chansen att Draw-a riktigt värdefulla magier, exempelvis Full-Life, Triple, Meteor, Flare och Ultima.
Ett rätt billigt knep är att köpa ett gäng Scrolls i Timber Pet Shop och göra om dem till Wizard Stones, sen göra om dem till "-aga"-magier.

Resten av magierna kan man skaffa relativt lätt med hjälp av diverse RF-Abilities.
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
FFVIII är min favorit, tack vare just junctionsystemet!
Ja jag förstår vad du menar, det
är väldigt beroendeframkallande att samla Abilities.
Jag brukar alltid försöka lära mig Mug så fort som möjligt, oftast innan jag överhuvudtaget gör något annat.
De där dryga flygfiskarna på Balamb Beach ger fina belöningar i början av spelet, typ Fish Fins och Water Crystals som man kan göra om till Water-magier (bra Strength-boost

).
RF-Abilities är också väldigt användbara, ganska extremt att kunna skapa Curaga- och Bio-magier av vanliga Tents och Antidotes.