Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dullahan
Usch vad jag inte gillade tvångsmötet mellan Kefka och honom. Finns det inget som gör att man kan ta sig ut på fältet helskinnad förbi alla Guardians?
Det finns ju en del koder som gör att man kan hacka in honom i partyt, fast det är ju inte riktigt samma sak som att faktiskt ha honom på riktigt i storyn.
Man kan ta sig förbi MagiTek-killarna genom att gå mot dem, öppna menyn och sen stänga menyn och fortsätta gå i samma riktning, men tyvärr kan man inte gå ut på världskartan.

Senast redigerad av Peter_18 2010-10-12 kl. 00:39.
Citera
2010-10-12, 15:50
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
En klassiker är ju scenen precis när de ska gå ombord på luftskeppet i Dali.
"Oh, soft..."

Annars är ju Final Fantasy 3 till NES också väldigt bra, det är någonstans där som serien börjar ta ordentlig fart, med Moogles, det fulla Chocobo-temat, Summons och allt vad det innebär.
Har just klarat Goldor's Mansion med partyt Knight/Thief/White Mage/Viking, Thief är helskön med sin Orichalcon och Boomerang.

Haha ja spelar igenom det nu haha, hennes röv

Final Fantasy 3? Du menar 6:an right?
Ska faktiskt ta och dra igenom det.. Någon som vet ifall det finns o köpa i Playstation Store?
Citera
2010-10-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Final Fantasy 3? Du menar 6:an right?
Ska faktiskt ta och dra igenom det.. Någon som vet ifall det finns o köpa i Playstation Store?
Verkar inte så, enklaste sättet att få tag på spelet är nog på Tradera, det var där som jag hittade mitt SNES-exemplar utan några större problem.
Fast var beredd på att det förmodligen är väldigt dyrt, säkert en tusenlapp eller nåt i den stilen.

Fast jag menade inte 6an, jag menar den "riktiga" 3an till NES.
Det är lite svårt att hålla reda på det där eftersom vissa FF-spel aldrig släpptes i Amerika och man valde att döpa FF-spelen i den ordning som amerikanerna fick dem (FF1, FF4 och FF6 blev FF1, FF2 och FF3 i Amerika).
Det är den här 3an jag menar:

http://www.mobygames.com/images/i/38/25/167275.jpeg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._interface.png

Jag rekommenderar verkligen det här FF-spelet, lätt den bästa NES-delen och väldigt trevligt och avkopplande spel med perfekt svårighetsgrad (finns ganska bra amerikanska fan-översättningar av det också).
Dessutom är det det första FF-spelet med ett flexibelt jobbsystem, där man kan använda olika Jobs under spelets gång.
Senast redigerad av Peter_18 2010-10-12 kl. 19:08.
Citera
2010-10-12, 19:16
Medlem
FF7 är helt klart bäst. Trotts grafiken.
Citera
2010-10-13, 02:16
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Verkar inte så, enklaste sättet att få tag på spelet är nog på Tradera, det var där som jag hittade mitt SNES-exemplar utan några större problem.
Fast var beredd på att det förmodligen är väldigt dyrt, säkert en tusenlapp eller nåt i den stilen.

Fast jag menade inte 6an, jag menar den "riktiga" 3an till NES.
Det är lite svårt att hålla reda på det där eftersom vissa FF-spel aldrig släpptes i Amerika och man valde att döpa FF-spelen i den ordning som amerikanerna fick dem (FF1, FF4 och FF6 blev FF1, FF2 och FF3 i Amerika).
Det är den här 3an jag menar:

http://www.mobygames.com/images/i/38/25/167275.jpeg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._interface.png

Jag rekommenderar verkligen det här FF-spelet, lätt den bästa NES-delen och väldigt trevligt och avkopplande spel med perfekt svårighetsgrad (finns ganska bra amerikanska fan-översättningar av det också).
Dessutom är det det första FF-spelet med ett flexibelt jobbsystem, där man kan använda olika Jobs under spelets gång.

Precis, därmed att jag inte visste heltsäkert vilket spel Du syftade på

Funderar faktiskt på att börja samla på Final Fantasy saker, börjar med spelen osv
Citera
2010-10-13, 09:06
Medlem
bugulus avatar
Hade varit enklare att lista vilken FF del som man hatar bäst:

FFVIII kommer in som överlägsen etta!!

Men jag håller FFVII som den bästa i serien tätt följt av FFVI och FFIX.
Har inte spelat Final Fantasy serien på år och dar och senaste var FFX vilket var helt ok förutom att rösterna i amerikanska versionen stank rutten fisk.
Citera
2010-10-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Hade varit enklare att lista vilken FF del som man hatar bäst:

FFVIII kommer in som överlägsen etta!! :rant
Haha jag kan hålla med om att det spelet är en smula stelt, men mycket handlar om hur bra man hanterar Junction-systemet.
En vanlig myt är att man "måste" använda GF-summons i varje strid för att karaktärerna själva förefaller för svaga, men man kan lätt klara hela spelet utan en enda Summon om man gör på rätt sätt.
Exempelvis så kan Squall göras relativt stark redan i Fire Cavern om man utrustar honom med Ifrit, boostar hans Strength och ger honom Blizzard på Elemental Attack.
Citera
2010-10-13, 09:34
Medlem
7:an utan tvekan.
Citera
2010-10-13, 10:42
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Haha jag kan hålla med om att det spelet är en smula stelt, men mycket handlar om hur bra man hanterar Junction-systemet.
En vanlig myt är att man "måste" använda GF-summons i varje strid för att karaktärerna själva förefaller för svaga, men man kan lätt klara hela spelet utan en enda Summon om man gör på rätt sätt.
Exempelvis så kan Squall göras relativt stark redan i Fire Cavern om man utrustar honom med Ifrit, boostar hans Strength och ger honom Blizzard på Elemental Attack.

Det stora problemet med junctionsystemet är att man kan bli superstark så tidigt. När ens karaktärer har mer hp än bossarna man möter är något fel. Sen är det ju även ganska trist att sitta och använda draw större delen av fighterna.
Citera
2010-10-13, 10:53
Bannlyst
FFVIII är min favorit, tack vare just junctionsystemet!
Citera
2010-10-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupo
Det stora problemet med junctionsystemet är att man kan bli superstark så tidigt. När ens karaktärer har mer hp än bossarna man möter är något fel. Sen är det ju även ganska trist att sitta och använda draw större delen av fighterna.
Man behöver faktiskt inte använda Draw just någonting heller, på mina senaste filer har jag nästan bara använt Draw under SeeD-examen i Dollet, och inte ens då behöver man ta i så mycket;
Elvoret är inte speciellt svår och X-ATM092 behöver man inte ens besegra.
Fast självklart tar jag chansen att Draw-a riktigt värdefulla magier, exempelvis Full-Life, Triple, Meteor, Flare och Ultima.

Ett rätt billigt knep är att köpa ett gäng Scrolls i Timber Pet Shop och göra om dem till Wizard Stones, sen göra om dem till "-aga"-magier.
Resten av magierna kan man skaffa relativt lätt med hjälp av diverse RF-Abilities.

Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
FFVIII är min favorit, tack vare just junctionsystemet!
Ja jag förstår vad du menar, det är väldigt beroendeframkallande att samla Abilities.
Jag brukar alltid försöka lära mig Mug så fort som möjligt, oftast innan jag överhuvudtaget gör något annat.

De där dryga flygfiskarna på Balamb Beach ger fina belöningar i början av spelet, typ Fish Fins och Water Crystals som man kan göra om till Water-magier (bra Strength-boost ).
RF-Abilities är också väldigt användbara, ganska extremt att kunna skapa Curaga- och Bio-magier av vanliga Tents och Antidotes.
Senast redigerad av Peter_18 2010-10-13 kl. 12:46.
Citera
2010-10-13, 14:37
Medlem
RoastCamels avatar
Nian och sjuan är helt klart de bästa FF spelen. Bl.a. på grund av karaktärsdesignen, åttan och alla som kom efter nian har helt sanslöst tråkiga karaktärer. Hatar även att de valde att ta in voice actors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in