2014-05-20, 02:03
Medlem
Vem kan berätta nackdelarna med denna hårdvara
Citera
2014-05-23, 19:15
Medlem
Tjena hoppas jag skriver på rätt ställe. Jag tänkte köpa watch dogs till PC men är osäker om det kommer fungera bra eller inte. Jag har allt som behövs för minimum men för att min dator ska klara spelet på recommended så fattas det en grej, mer VRAM. Jag har 1.2 GB VRAM och recommended är 2 GB (har testat gå in i bios men hittade inte någonstans där man kan ändra VRAM).

Hur kommer det påverka spelet för mig?
Kan jag ändra VRAM på något enkelt sätt?
Om man kollar på mina specs/dator generellt, kommer spelet fungera (bra) på min dator?

Specs:
Processor: Intel Core i7-3770 3,4 GHz Quad-Core
Grafik: Nvidia GeForce GTX560Ti 1280 MB GDDR5
Hårddisk: 1000 GB SATA 7200rpm
Minne: 12 GB DDR3 1333 MHz (Max 16 GB)
Optisk enhet: DVD-brännare med stöd för dual-layer
Nätverk: Wifi-N, Gigabit-LAN
Övrigt: DVI (2 st), HDMI, DisplayPort, USB 2.0 (8 st), USB 3.0 (2 st), minneskortsläsare,
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit

Screenshots för watch dogs requirements:
Minimum http://imgur.com/3J3nvWI
recommended http://imgur.com/EeYIHYk
Citera
2014-05-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludachriz
...
Kan jag ändra VRAM på något enkelt sätt?
...

Antar att du menar Video RAM (VRAM), nej det kan du inte ändra på, det är det minnet som sitter på grafik kortet, Behöver du mera så må du byta grafik kort till ett vassare med mera minne på.
Citera
2014-06-23, 23:34
Medlem
chessjamts avatar
Hejsan,

Har skaffat en ny laptop, Asus G750 JM-modellen, och börjat köpa en massa spel nu under Steams summer sale. Hittills är det bara ett av dem, Sid Meiers Civ V, som har krånglat lite. Den har börjat frysa till och det kommer upp en ruta som säger att det är lite minne på datorn och att jag ska stänga ner programmen jag använder. Kollar upp hur mycket minne jag har och ser att allting som jag har köpt på Steam och även det mesta annat som inte har med Steam att göra har laddats ner och sparats i "OS (C)" som har ett utrymme på 279 GB varav kanske 80 GB är ledigt. Kollar på intilliggande "Data (D) med 398 GB utrymme varav allting är helt ledigt och tomt.

Nu håller jag på och flyttar över hela Steam-mappen med 45K objekt från C till D. Är det smart eller finns det risk att det kan börja krångla igen och ännu värre? Vill tro att jag gör det rätta men finns det någon risk att jag kan förvärra saker och ting?
Citera
2014-06-24, 16:42
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hejsan,

Har skaffat en ny laptop, Asus G750 JM-modellen, och börjat köpa en massa spel nu under Steams summer sale. Hittills är det bara ett av dem, Sid Meiers Civ V, som har krånglat lite. Den har börjat frysa till och det kommer upp en ruta som säger att det är lite minne på datorn och att jag ska stänga ner programmen jag använder. Kollar upp hur mycket minne jag har och ser att allting som jag har köpt på Steam och även det mesta annat som inte har med Steam att göra har laddats ner och sparats i "OS (C)" som har ett utrymme på 279 GB varav kanske 80 GB är ledigt. Kollar på intilliggande "Data (D) med 398 GB utrymme varav allting är helt ledigt och tomt.

Nu håller jag på och flyttar över hela Steam-mappen med 45K objekt från C till D. Är det smart eller finns det risk att det kan börja krångla igen och ännu värre? Vill tro att jag gör det rätta men finns det någon risk att jag kan förvärra saker och ting?

Det är ju minne det handlar om, inte utrymme...
Citera
2014-06-24, 20:46
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det är ju minne det handlar om, inte utrymme...

Fast det står ju "ledigt utrymme" i den lilla rutan när jag för över muspekaren på dem.
Citera
2014-06-25, 10:28
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Fast det står ju "ledigt utrymme" i den lilla rutan när jag för över muspekaren på dem.

Minne som i RAM alltså. Ledigt utrymme har inget med saken att göra. Såvida det inte handlar om pagefile eller så, men det låter inte troligt.
Citera
2014-07-04, 18:26
Medlem
Bara-Robins avatar
Kan någon hjälpa mig att uppskatta priset på den billigaste datorn som säkert klarar av spel med fysik i klass med Battlefield 4? Bara dator, inte någonting annat.
Citera
2014-07-04, 18:32
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Kan någon hjälpa mig att uppskatta priset på den billigaste datorn som säkert klarar av spel med fysik i klass med Battlefield 4? Bara dator, inte någonting annat.

Beror på inställningar, förstås.
Senast redigerad av Loxus 2014-07-04 kl. 18:35.
Citera
2014-07-04, 18:34
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Beror på inställningar, förstås.

Högsta.
Citera
2014-07-04, 18:36
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Högsta.

Alright. Då blir det inte billigt.
Citera
2014-07-04, 19:15
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Alright. Då blir det inte billigt.

Kan du uppskatta, eller undrade du bara om jag ville kunna spela det på bra eller dåliga inställningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in