2010-08-31, 17:05
Medlem
Jag har en dator som är helt okej. 4gb ram, amd turion 2x dual-core 2,20ghz, vet inte va de är för grafik kort men försäljaren sa att det var ett rätt bra för en bärbar dator. och nu min fråga, min dator laggar fan på allt. Inte riktigt allt men den laggar på de mesta jag gör på internet, tex porr och youtube och facebookspel. Och laggar på en hel del filmer på vlc så fort det har skaplig upplösning. Och laggar på många spel den uppnår systemkraven för tex: alla totalwar spelen även de gamla, Mafia, Ibland på Falout, Mafia 2, operation flashpoint 1 aja typ allt. jag tror inte jag har nå virus jag har uppdaterat viruskydd. Och jag har inga skumma krävande bakomprogram eller vad de kallas. Och jag undrar då varför? Eller om nån har nå tips att göra åt det?
Citera
2010-08-31, 17:10
Bannlyst
Som jag skrev i en annan tråd angående lagg på en bärbar dator. Det kan vara så att du blockerar bärbara datorns fläkt (som ofta sitter underst på bärbara datorn), vilket gör att datorn blir överhettad och således börjar lagga. Detta behöver givetvis inte vara ditt problem.
Citera
2010-08-31, 17:12
Medlem
Det kanske delvis kan breo på det för den har blivit överhettad förut så den stänkts av. Men den laggar även när den är nystartad.
Citera
2010-08-31, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bra_ja
Det kanske delvis kan breo på det för den har blivit överhettad förut så den stänkts av. Men den laggar även när den är nystartad.

Försök att inte ha någonting som blockerar datorns undersida. Ha datorn uppställd på ett stöd eller så, jag vet inte om det hjälper i ditt fall. Har du kvitto och garanti kvar, så kan du ju alltid lämna tillbaks datorn och be dem genomsöka datorn efter eventuella fel?
Citera
2010-08-31, 17:26
Medlem
jo jag får ta och göra de. tack tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här